KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Z pamiętnika dyrektora technicznego #1 by wicher

Zbudowałem bolid F1. Nie było łatwo. Zatrudniłem najlepszych specjalistów, użyłem najlepszych dostępnych komponentów, spędziłem godziny na projektowaniu narzędzi do produkcji części mojego auta. Ledwo zdążyłem z jego złożeniem przed testami, na które tak bardzo czekałem. Dałem radę, otarłem pot z czoła, wypłaciłem ludziom premie oraz nadgodziny. Ruszyłem na testy, żeby sprawdzić jaki efekt przyniosły moje starania.

Dałem auto do sprawdzenia swoim kierowcom a oni mówią:
„Szefie coś jest nie tak, bardzo wieje w zakrętach a te opony jakieś takie dziwne, ciągle zimne“
Jestem załamany, tyle starań a moje auto nawala. Odwracam głowę i widzę Człowieka , który marszcząc brwi, patrzy przez moje ramię na ekran z danymi.
Pytam – „Pojedziesz Człowieku?“
„Tak“ – odpowiada. Pojechał i wrócił.
„I co?“- pytam.
“Nic! Już nie wieje – dziurę znalazłem“
„A opony?“
„Opony gorące, możesz na nich, jajecznice dla załogi usmażyć, bo zmarzła.“

Jedząc smaczna jajecznice i układając plan dla Człowieka, nagle zaczynam się krztusić, bo przypomniałem sobie, ze ten Człowiek… nie może mieć planu. Co robić w tej pieprzonej sytuacji? Wszyscy pytają, dlaczego go nie wybrałem wcześniej? Co ja mogę powiedzieć…Może dzisiaj powiem tak:
„Byłem w wielu zespołach w przeszłości, w których kierowcy byli wybierani na podstawie subiektywnej opinii szefa i to prowadziło do mocno rozczarowujących rezultatów”.

Autor: wicher

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Archiwum

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Popularne tagi