KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogramy

blank
Jeremy Clarkson f1

Clarkson pyta: Czy Formuła nie jest zbyt łatwa?



Ciekawą – i oczywiście kontrowersyjną teorię – wysnuł dziennikarz i prezenter motoryzacyjny, Jeremy Clarkson, który na przykładzie Carlosa Sainza zastanawia się czy jazda bolidami F1 nie jest zbyt łatwa.

Ogromny wysiłek podjęty przez Carlosa Sainza by najpierw dojść do sprawności w ciągu niecałych 2 tygodni pomiędzy GP Arabii Saudyjskiej a GP Australii został doceniony przez kibiców i media. Jeszcze większe wrażenie zrobiło to, że to właśnie Hiszpan był tym bezbłędnym kierowcą Ferrari, zgarniając zwycięstwo na Albert Park.

Pisząc w swojej kolumnie dla The Sun, Jeremy Clarkson – legendarny współprowadzący Top Gear oraz The Grand Tour, zastanawia się, czy cała sytuacja nie była świadectwem tego, że bolidy F1 stały się zbyt łatwe do jazdy.

„Zaledwie kilka dni po wycięciu wyrostka, kierowca Ferrari w Formule 1, Carlos Sainz poleciał do Australii, wdrapał się do bolidu i wygrał wyścig. Naturalnie wiele osób widziało w tym heroiczny pokazniezłomnej determinacji” – pisze prezenter.

 

„Zastanawiam się jednak… Jest nam wmawiane, że te samochody F1 są drogowymi myśliwcami. Że są wulkaniczną orgią hałasu i przeciążeń. I że trzeba być nadczłowiekiem żeby nad nimi panować. Serio? Pytam bo Carlos Sainz pokazywał zdjęcia ze szpitala, czuł dyskomfort przed wyścigiem, a mimo to był w stanie jechać przez 2 godziny i dobrze sobie radził” – kontynuuje Clarkson.

„Prowadzi mnie to do przekonania, że wejście do samochodu Formuły 1 jest w dzisiejszych czasach trudniejsze niż jazda nim” – kończy prezenter”.

 

Po zakończeniu rywalizacji w Melbourne Sainz przyznał, że nie czuł się komfortowo w aucie, a odczucia jakie miał były dokładnie takie, przed jakimi ostrzegał go Alex Albon, który dwa lata temu również wrócił po niedługiej przerwie do F1 po wycięciu wyrostka.

„Czułem się dokładnie tak, jak powiedział mi Alex przed wskoczeniem do samochodu. Powiedział, że po wycięciu wyrostka gdy pojawiają się przeciążenia, czujesz że w środku wszystko rusza ci się bardziej niż zwykle. Trzeba mieć dużo pewności siebie by zmuszać ciało do tego co wcześniej. Ale daje się do tego przyzwyczaić” – mówił Carlos Sainz w rozmowie z mediami w Melbourne.

„Nie ma bólu, nie ma podstaw do obaw. Po prostu jest dziwne uczucie, które ma się podczas jazdy. Zwłaszcza na torach z dużymi przeciążeniami rzędu 5 czy 6 G” – dodawał kierowca Ferrari.

Źródło: planetf1.com
fot. Red Bull Content Pool



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 19 kwietnia
godz. 05:30 FP1
godz. 09:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 20 kwietnia
godz. 05:00 – Sprint
godz. 09:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 kwietnia
godz. 09:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi