KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank
Carlos Sainz Lando Norris

Sainz pokazuje swoją drogę do zdrowia. Nie wierzył, że pojedzie w Australii. W kokpicie pomogła mu… guma



To będzie zapewne jedna z ciekawszych historii sezonu 2024. Carlos Sainz w 2 tygodnie po operacji wygrał GP Australii. Jak tego dokonał?

Sainz nie wystąpił w Grand Prix Arabii Saudyjskiej. W dniu kwalifikacji przeszedł zabieg usunięcia wyrostka robaczkowego. Kierowca przyznaje, że nie wiedział, czy zdąży wykurować się do Grand Prix Australii, ale postanowił zrobić wszystko by było to możliwe.

„Jak tylko został mi usunięty wyrostek, wszedłem w internet i zacząłem rozmawiać z profesjonalistami, pytając, jak mogę przyspieszyć moją rekonwalescencję. Od tego momentu zacząłem robić wszystko co możliwe by jak najszybciej wrócić. Chodziło o przyspieszenie gojenia ran, zapobieżenie bliznom. Rozmawiałem z innymi sportowcami, z lekarzami w Hiszpanii i poza nią. Potem ustaliliśmy plan z moim zespołem” – mówi Carlos Sainz, cytowany przez racefans.net.

„Sportowcy szybciej wracają do zdrowia ponieważ poświęcają 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu na odbudowanie sił. I ja dokładnie to robiłem. Miałem zaprogramowany czas na spanie, na spacery, jedzenie. Miałem dobraną specjalną dietę. Wszystko było skoncentrowane na rehabilitacji i próbie bycia gotowym na Australię” – dodaje Hiszpan.

 

Mimo tak zaawansowanego planu treningowego, nie był on optymistą na temat szans na start na antypodach.

„Gdy miałem zaplanowany lot do Australii, nadal byłem w łóżku, praktycznie nie mogłem korzystać z moich mięśni brzucha. Myślałem sobie wtedy: nie, to się nie uda. Ale poleciałem jednak i nagle, gdy wylądowałem w Australii, poczułem się znacznie lepiej” – mówi zawodnik.

Sainz konsultował się też z Alexem Albonem, który w 2022 roku miał podobną sytuację gdy nie wystąpił w GP Włoch z powodu ataku wyrostka robaczkowego. Albon jednak miał wówczas więcej czasu na rekonwalescencję.

„Każdego dnia po przylocie do Australii robiłem znacznie większe postępy niż podczas pierwszych 7 dni po operacji – tak jak mówili mi wszyscy profesjonaliści. Nawet Alex Albon mi to powiedział. Posłuchałem ich i stworzyłem dobry plan” – mówi kierowca Ferrari.

 

Carlos był gotów do jazdy, ale odczuwał skutki operacji.

„Podejrzewam, że moje ciało nadal było w trybie ochrony. Podchodziłem do wszystkiego na spokojnie i ostrożniej. W aucie miałem dziwne uczucie związane z osłabieniem mięśni brzucha, ale od początku weekendu nie czułem bólu i mogłem jechać bez problemu. Pod koniec wyścigu czułem się bardzo usztywniony, ale to normalne po 7 dniach w łóżku, bez treningu. Nie jest to zdrowa sytuacja dla sportowca” – wyznaje Sainz.

Jak zdradza dziennikarz i fotograf Formuły 1, Kym Illman, Sainz korzystał w trakcie jazdy z pewnej innowacji – podczas jazdy miał podłożony pod swoje pasy na wysokości brzucha kawałek gumy, tak by łagodzić nacisk na operowane miejsce.

 

Wyświetl ten post na Instagramie

 

Post udostępniony przez Lando Norris (@landonorris)

Źródło: racefans.net
fot. Lando Norris – Instagram



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi