KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank
Motor Racing - Formula One World Championship - Belgian Grand Prix - Qualifying Day - Spa Francorchamps, Belgium

Claire Williams narzeka na brak uznania. I trochę mija się z prawdą



O Williamsie jest ostatnio głośno za sprawą licznych wypadków i braku części zapasowych. A o tej drugiej kwestii sporo wie Claire Williams.

Córka założyciela zespołu, Franka Williamsa, sprzedała ekipę w 2020 roku, kończąc erę „rodzinnego zespołu”. Claire odeszła w niesławie po kilku fatalnych latach zespołu z Grove, zostawiając zaszłości historyczne i bardzo przestarzałe zaplecze.

„45 lat w Formule 1 to naprawdę długi czas, który kształtuje twoje życie, definiuje twój charakter i to, kim jesteś. Żyłam i oddychałam tym zespołem przec całą moją egzystencję więc te cztery lata wydają się dość surrealistyczne. Tęsknię za tym, tęsknię za Formułą 1. To niesamowite być częścią tego świata, a zwłaszcza być szefem zespołu” – mówi Claire Williams w rozmowie z blackbookmotorsport.com.

„To bardzo trudne znaleźć po tym znaczenie i sens w czymś innym. Mam jednak młodego syna, którego najmłodsze lata straciłam przez prowadzenie Williamsa. Jestem jego mamą, jestem żoną. Przeprowadziliśmy się, pracuję i jest to przyjemne życie” – dodaje Claire Williams.

 

Ostatnio mogliśmy oglądać Claire Williams w nowej roli – ekspertki w serialu Drive to Survive na Netflixie.

„To było dziwne oglądać wszystko z zewnątrz. Byłam przyzwyczajona do prowadzenia zespołu i tego, że wszyscy inni mnie oceniają, a nagle znalazłam się po drugiej stronie barykady” – mówi Claire.

Williams uważa, że nie jest odpowiednio doceniana za swoje osiągnięcia jako szefowa zespołu z Grove. Posługuje się do tego nieco nieprawdziwą statystyką.

„W trakcie mojego czasu na stanowisku, zdobyłam 15 podiów. Nie sądze by poza Toto Wolffem i Christianem Hornerem byli w ostatnich 14 latach szefowie ekip, którzy mieliby na koncie tyle podiów” – mówi Williams, zapominając o Maurizio Arrivabene, Mattii Binotto, Zaku Brownie i Fredzie Vasseurze.

 

„Zdobyłam ćwierć wszystkich punktów Williamsa w historii zespołu. To dużo punktów. Ale ludzie zapominają o tym ze względu na trzy ostatnie lata” – dodaje Claire, przymykając oko na fakt, że gdy zespół prowadził jej ojciec, punktowanych było 6 lub 8 pierwszych miejsc, a zwycięzca zgarniał maksymalnie 10, a nie 25 punktów jak od 2010 roku.

Claire cieszy się także, że podczas jej władzy w zespole nigdy nie trafił on pod zarząd komisaryczny czy w duże problemy finansowe.

Cały wywiad z Claire Williams znajdziecie tutaj.

Źródło: blackbookmotorsport.com
fot. Williams Racing



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Emilii - Romanii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 17 maja
godz. 13:30 – FP1
godz. 17:00 – FP2

Sobota, 18 maja
godz. 12:30 – FP3
godz. 16:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 19 maja
godz. 15:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Spa

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi