KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek
blank
Claire dts

6 sezon Drive to Survive – recenzja bez spoilerów



Czym zaskoczył nowy sezon hitu Netflixa poświęconego Formule 1? Co można było zrobić lepiej, a w jakim aspekcie twórcy się poprawili?

*Gwiazdka

 

Oceniając Drive to Survive zawsze musimy mieć na uwadze to, że nie jest to serial dla nas. A raczej, że nie jesteśmy jego głównym targetem. DTS nie jest produkcją dla hardkorowych czy nawet regularnych widzów Formuły 1, śledzących newsy z tej dyscypliny.

To, co nam się nie podoba, na co my zwrócimy uwagę, może umknąć tym, którzy oglądają ten paradokument jak serial, czasem nie zdając sobie sprawy, że jest to oparte na prawdziwych wydarzeniach. W USA nie raz kierowcy F1 byli przedstawiani jako „Aktorzy serialu Drive to Survive”.

Dramy

 

To chyba był najlepszy sezon z dotychczasowych jeżeli chodzi o tworzenie sztucznych konfliktów. Praktycznie ich nie było. Być może nieco przerysowano sytuacje w Ferrari czy ówczesnym AlphaTauri, ale generalnie jest bardzo mało naginania rzeczywistości w zespołach.



Powiem więcej, według mnie sytuację w Alpine dotyczącą kierowców wręcz nieco przypudrowano i nie wspomniano o jednym z elementów niechęci Estebana Ocona do Pierra Gasly.

Bardzo ciekawie pokazano też sytuację w AlphaTauri, która jak się okazuje, była ostrzejsza między kierowcami niż sądzono.

Odniosłem wrażenie, że 6. sezon DTS jest bardziej prawdziwy, bliski temu, co widzieliśmy podczas sezonu. I za to brawa.

Jasne, wciąż zdarzają się „wyrwane z kontekstu” miny czy odpowiedzi podczas rozmów. Idealnie nie jest nadal jeżeli chodzi o komunikaty kierowców. W pewnym momencie widzimy ujęcia ze startu i komunikat George Russella, że ma problemy na hamowaniach (nie dojechał jeszcze do 1. zakrętu). Ale jest lepiej niż było.

Zza kulis

 

Netflix zyskał dostęp do wnętrza świata Formuły 1 jakiego nigdy wcześniej nie miał nikt. Dotychczas różnie było z jego wykorzystywaniem. W tym sezonie jest jednak bardzo dobrze w tym aspekcie. Co prawda przestałem już liczyć na pokazanie czegoś bardziej „technicznego”, ale liczba i jakość zakulisowych momentów i rozmów w tym sezonie jest zacna.



Spotkanie Gunther Steiner – Mattia Binotto w winnicy, Wigilia u Hornerów, negocjacje kontraktowe z Ricciardo i jego test na Silverstone, rozmowy Toto Wolffa z Lewisem Hamiltonem, ujęcia z rehabilitacji Lance Strolla czy Daniela Ricciardo, spotkanie Ocona z Ryanem Reynoldsem, rozmowa kierowców o „trzepaniu” i wiele, wiele innych. To bardzo mi się podobało!

Gwiazdy błyszczące i spadające

 

Sezon 6. zaskoczył mnie tym, że najciekawsze w nim było to, czego się nie spodziewałem. Według mnie bardzo dobrze przedstawiono sytuację z Danielem Ricciardo. Australijczyk to niewątpliwa gwiazda tego sezonu. Pojawia się bardzo często, ale jego ubiegłoroczna historia na to zasługuje.

Ciekawy był również wątek Astona Martina – kontuzji Lance`a, prowadzenia zespołu przez Lawrence` oraz przyjścia Alonso.

Bardzo ciekawie przedstawiono sytuację w Alpine i po tym co widzimy, trudno wieszczyć jakikolwiek sukces w tej ekipie.



Nie wykorzystano natomiast w pełni według mnie potencjału stojącego za historią Lewisa Hamiltona.

Nudny był natomiast Gunther Steiner. Same przekleństwa nie wystarczą i w całej serii mamy naprawdę niewiele ciekawych momentów z nim. Jeden hitowy, a reszta średnich.

Tercet

 

Nowy sezon Drive to Survive wprowadza nam nowych komentatorów. Truizmy głosi już nie tylko Will Buxton, ale również była zawodniczka Danica Patrick oraz… Claire Williams, była szefowa Williamsa.

Nie dowiemy się od nich wiele, ale pojawienie się Claire dodaje swojskiego dramatyzmu opowieściom o tym, jak trudno jest wydostać się z dołka w F1.



Mimo przekąsu z jakim to piszę, jednak dobrze, że dodano do Willa Buxtona kogoś innego. Jeżeli oczywiste stwierdzenia mają padać, to przynajmniej z ust 3 osób, a nie jednej.

Na koniec

 

Nie oszukujmy się – jeżeli macie Netflixa to i tak obejrzycie ten serial, a jeżeli nie macie, to raczej nie kupicie go tylko dla niego. Chociaż polecałbym nawet na miesiąc byle obejrzeć 6. sezon. I to bez linka partnerskiego 😉



Ja lubię oglądać ten serial (chociaż publikowanie go w trakcie testów przedsezonowych to zbrodnia!) bo dzięki niemu lepiej wczuwam się w nadchodzący sezon, przypominam sobie poprzedni i czuję się bardziej nakręcony.

W szóstym sezonie nie ma fajerwerków, akcja nie trzyma w napięciu przez 8 godzin, ale i tak jest na czym zawiesić oko. W ubiegłorocznym mieliśmy więcej soczystych cytatów, ale i sezon 2022 był znacznie ciekawszy niż 2023.

Niestety, w serialu znów jest mnóstwo przekleństw, ale tym razem pozwoliłem go oglądać mojemu synowi, uprzedzając, że padają tam niezbyt ładne słowa. I wciągnął się.



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi