KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek
blank
F1 Grand Prix of Saudi Arabia

Susie Wolff pozwała FIA!

 

Wraca sprawa oskarżeń pod adresem małżeństwa Susie i Toto Wolffów o nielegalny obieg informacji pomiędzy organami FIA a zespołami Formuły 1.

W grudniu światem Formuły 1 wstrząsnęła informacja, że FIA wszczęła postępowanie przeciwko Toto i Susie Wolffom. W padoku pojawiły się sugestie, jakoby szefowie innych zespołów wniosły sprzeciw wobec oczywistego według nich konfliktu interesów. Toto Wolff mógłby mieć dostęp do informacji, które nie są dostępne szefom innych zespołów. Jednocześnie zespoły boją się, że komunikacja działa również w drugą stronę i FOM wie poprzez małżeństwo Wolffów o poufnych rozmowach szefów zespołów.

Nieoficjalnie mówiło się, że polecenie takiego dochodzenia miał wydać szef FIA, Mohammed ben Sulayem. Miał to być element szerszego konfliktu pomiędzy zespołami, a FIA, którego głównym powodem jest dołączenie do F1 zespołu Andretti Autosport.

Mercedes i Susie Wolff opublikowali stanowcze oświadczenia, a potem zespoły zgodnie przyznały, że one nie donosiły do FIA na małżeństwo Wolffów.

 

Sprawę bardzo szybko zamknięto, a FIA poinformowała, że „obowiązujące środki bezpieczeństwa są wystarczające i skuteczne by zapobiegać potencjalnym konfliktom, FIA uznaje, że jest usatysfakcjonowała systemem zapobiegania wyciekowi niepożądanych informacji poufnych, stosowanym przez Formula One Management”.

Kiedy już wydawało się, że to koniec tej sprawy na gruncie formalnym, teraz wraca ona do przestrzeni medialnej i sądowej.

Susie Wolff potwierdziła, że 4 marca złożyła pozew we francuskim sądzie przeciwko FIA za „oświadczenia czynione o niej w grudniu”.

„Nadal nie doczekaliśmy się transparentności i pociągnięcia do odpowiedzialności osób związanych z personelem FIA w tej sprawie. Czuję, że to ważniejsze niż kiedykolwiek by wstać i określić to niewłaściwe zachowanie, upewniając się, że znajdą się winni. Niektórzy mogą myśleć, że myślenie zwalnia ich z odpowiedzialności, ale tak nie jest” – napisała Susie Wolff w oświadczeniu.

Wszystko można traktować jako kolejny element walki pomiędzy FIA a Formułą 1.

 

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi