KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank
koncepcja F1 2026

F1 o bolidach na 2026: Chcemy promować nimi kierowców



Pat Symonds, dyrektor techniczny Formuły 1 zapewnia, że za 2 lata po torach będą jeździć bolidy lżejsze i „bardziej stawiające na kierowców”.

W 2026 roku czeka nas kolejna rewolucja techniczna. Bolidy mają być równie bezpieczne co obecne i korzystać z większej liczby standaryzowanych części. Największe zmiany czekają jednostki napędowe. Zniknie MGUH, a moc MGUK zostanie zwiększona. Silnik spalinowy pozostanie w V6-tką o pojemności 1.6L. Bardzo dużą zmianą będzie przejście na ekologiczne paliwa.

FIA podkreślała już kilkukrotnie, że chce zmienić nowe auta, tak by zrealizować postulaty kibiców i kierowców. Mają być lżejsze, zwinne i dawać możliwości wyprzedzania.

Potwierdza to Pat Symonds, dyrektor techniczny Formuły 1, który zapewnia że zmiany nie sprawią, że bolidy nowej generacji będą wolniejsze. Nie powstać ma też turbo lag.

 

„Będziemy mieli 1000 koni mechanicznych w autach na 2026 rok i chcemy, by więcej mocy pochodziło z silnika elektrycznego. W tym momencie turbo lag nie istnieje w tych samochodach ponieważ mamy silnik elektryczny z turbodoładowaniem i to działa” – mówi Symonds. Pierwotnie mówiło się, że z silnika spalinowego będzie 400 kW, a z elektrycznego 350 kW.

Ostatnio potwierdzono, że nie będzie planowanej zmiany dotyczącej opon, które miały zostać zmniejszone z 18-calowych do 16-calowych, co miało pozwolić oszczędzić kilka kilogramów wagi. Mimo to Symonds zapewnia, że nowe auta będą lżejsze.

„Chcemy zredukować siłę docisku samochodów. Jednym z powodów, przez które obecne samochody są tak ciężkie, jest to, że muszą radzić sobie z ogromnymi obciążeniami. Będą się zatem nieco bardziej ślizgać. Tym samym położymy większy nacisk na kierowcę. To bardzo ważne. To kierowcy są tu bohaterami, są supermanami, których chcemy promować. W tym kierunku idziemy” – mówi Symonds.

 

Kolejnym priorytetem jest obniżanie kosztów powstawania aut oraz wykorzystywanie technologii, które mogą mieć szersze zastosowanie.

„To musi być koszt wydajny i rozsądny. Dużo mówi się o tym, że obecna generacja samochodów bardzo poprawiła ściganie. Ale za mało docenia się kwestię limitów budżetowych, która jest fundamentalna dla przyszłości Formuły 1. Dawniej zespoły miały problemy by przetrwać” – mówi Symonds.

„Producenci spoglądają na nas i mówią: to interesująca technologia za niewygórowaną cenę. Nie musimy inwestować w to setek milionów dolarów, a jednocześnie możemy eksplorować obszary, które są dla nas interesujące. Technologia silników elektrycznych, baterii – są fascynujące” – dodaje.

Źródło: racefans.net
fot. Auto Motor und Sport



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi