KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek
blank
large-2024 Bahrain Grand Prix - Saturday

Bottas gotowy na kolejne sezony. „Najważniejsza długa umowa”

 

Mimo słabych wyników w przeciętnym zespole, Valtteri Bottas nadal chce jeździć w Formule 1 i ma konkretne wymagania dotyczące kontraktu.

Valtteri Bottas uczestniczy obecnie w swoim 12. sezonie w Formule 1. Planetf1.com zapytało go, czy myśli, że liczba 20 jest osiągalna w tej statystyce.

„20 sezonów… Myślę, że to możliwe. Nie wybiegam jeszcze tak daleko w przyszłość. Ale na tyle, na ile patrzę do przodu, nie widzę końca mojej obecności w F1. Chcę tu być i zaliczyć udane sezony. Celem i motywatorem teraz jest powrót na czoło stawki” – mówi Bottas.

Fin raczej nie będzie miał na to szans w Sauberze, ale zespół z Hinwil zamieni się niebawem w Audi i to może być okazja dla Bottasa.

„Myślę, że mogą pojawić się dla mnie interesujące okazje ponieważ jest krąg kierowców, którym kończą się kontrakty. Interesujące okazje mogą się przydarzyć, ale na ten moment moim priorytetem jest projekt Audi i dostanie się do niego na dłużej. Najlepiej, jako lider. To mój obecny cel na teraz, ale oczywiście rzeczy mogą się pozmieniać” – mówi Valtteri.



Póki co osiągnięcia Bottasa w ostatnich sezonach – nawet na tle Guanyu Zhou – wyglądają mizernie. Czy potrzebuje on teraz mocnego roku by pokazać się Audi?

„Mam nadzieję, że ludzie, którzy podejmują decyzje czują, że nie muszę niczego udowadniać. Jeżeli spojrzycie na moje wyniki widać, że jeżeli mam samochód to pokazuję, na co mnie stać” – mówi Bottas.

„To nadal dodatkowa motywacja, zdecydowanie. By się dobrze spisać bo niestety niektórzy w tym sporcie mają krótką pamięć. Jeżeli zaliczysz przeciętny sezon to ludzie o tobie zapomną” – przyznaje kierowca.

Niezależnie od tego gdzie trafi Bottas, chce długoterminowej umowy.

„Według mnie to zdecydowanie lepsza sytuacja, gdy możesz w pełni zaangażować się dla zespołu bez żadnego rozpraszania kontraktami itp. Gdziekolwiek zatem nie trafię, idealnie byłoby tam zostać na długo” – mówi zawodnik.



Bottas deklaruje, że nadal kocha to co robi i ma pasję do Formuły 1, mimo że ta zmienia się.

„Z pewnością ostatnio jest w niej więcej rozrywki dzięki Liberty Media. Odkąd dołączyli do sportu uczynili go większym. A żeby to zrobić czasem trzeba spojrzeć na rzeczy pod innym kątem. Nie jest to dla nas jednak duże utrudnienie. Powiedzmy, że gdy zaczynałem, Formuła 1 była bardziej naturalna. Mnie jednak nie przeszkadza boom na F1. To dobre dni!” – stwierdza Bottas.

Fin przyznaje jednak, że kierowcy F1 mają obecnie bardzo dużo obowiązków medialnych.

„Spośród wszystkich sportów, my podczas swoich rund poświęcamy najwięcej mediom. To, co zawsze imponowało gościom ekip Formuły 1 – czy to tenisistom czy piłkarzom – że na tak krótko przed wyścigiem nadal poświęcamy czas mediom. Normalnie piłkarze są chronieni od mediów na godziny przed meczami. My przed wejściem do samochodu udzielamy jeszcze ostatnich wywiadów” – mówi Valtteri.

Nie jest to jedyny minus obecnej F1, składającej się z 24 weekendów wyścigowych.

„Media to jedno, mamy też wielu sponsorów, a oni mają kierowców na określoną liczbę dni w roku. Jest też praca w symulatorze, której jest naprawdę sporo. Robi się z tego kombinacja niewielu dni w roku w domu. Ale nadal bym się na to pisał i wolał być w F1 by spełniać moje cele i marzenia. Nie narzekam, ale prawdopodobnie najtrudniejsza jest liczba dni poza domem” – dodaje Bottas.

Źródło: planetf1.com

Reklama: Oni tworzyli legendę Atletico Madryt: Diego Godin

 

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi