KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank
Fernando Alonso Mike Krack

Aston wspiera Alonso i tłumaczy, dlaczego nie odwoływał się od kary



Mike Krack, szef Astona Martina odniósł się w specjalnym oświadczeniu do kary Fernando Alonso w ostatnim wyścigu Formuły 1.

Sprawa kary dla Fernando Alonso za potencjalnie niebezpieczną jazdę w GP Australii wzbudziła spore kontrowersje. Wśród kibiców jest więcej jej przeciwników niż zwolenników.

Alonso dostał karę przejazdu przez aleję serwisową, zamienioną na 20 sekund doliczone do czasu wyścigu za potencjalnie niebezpieczną jazdę poprzez odpuszczenie gazu 100 metrów wcześniej niż na poprzednich okrążeniach oraz wciśnięcie hamulca i redukcję biegu w zakręcie, w którym wcześniej tego nie robił. Sędziowie nie przypisali mu winy za wypadnięcie George Russella.

Alonso dziwił się tej decyzji, dość ostro odnosząc się do jej zasadności.

 

Wczoraj szef Astona Martina opublikował oświadczenie, w którym odniósł się do sytuacji.

„Chciałbym podziękować wszystkim wam za wiadomości ze wsparciem dla zespołu, jakie otrzymaliśmy od niedzielnego wyścigu o Grand Prix Australii” – zaczyna Mike Krack.

„Po pierwsze, wszystkim ulżyło, że z George`m wszystko OK i wyszedł cało z tego wypadku. Chcę dam wam znać, że w pełni wspieramy Fernando. Jest najbardziej doświadczonym kierowcą w Formule 1, uczestniczył w większej liczbie wyścigów niż ktokolwiek inny w F1 i ma 20-letnie doświadczenie. Jest wielokrotnym mistrzem świata w wielu kategoriach” – kontynuuje Krack.

Szef Astona podkreśla, że okoliczności i uzasadnienie kary dla Fernando są co najmniej wątpliwe. Dlaczego ekipa się nie odwoływała?

 

„Otrzymanie 20 sekund kary gdy nie było kontaktu z samochodem za Fernando było gorzką pigułką do przełknięcia, ale akceptujemy tę decyzję. Robiliśmy co mogliśmy, ale bez nowych dowodów, nie byliśmy w stanie zagwarantować sobie prawa do ponownego rozpatrzenia sytuacji” – pisze Mike Krack.

„Fernando to fenomenalny kierowca, który wykorzystywał każde narzędzie w swoim arsenale by utrzymać się przed George`m. Widzieliśmy to w ubiegłym roku z Sergio. To sztuka motorsportu na najwyższym poziomie. Nigdy nie naraziłby nikogo na uszczerbek na zdrowiu” – dodaje szef Astona Martina.

fot. Aston Martin F1 Team



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi