KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank
Fernando Alonso, Aston Martin AMR24

Surowa kara dla Alonso po wyścigu!

 

A jednak jest kara dla Fernando Alonso po zakończeniu wyścigu o Grand Prix Australii. Sędziowie uznali, że w niebezpieczny sposób bronił się przed George Russellem!

Na ostatnim okrążeniu wyścigu o Grand Prix Australii doszło do groźnie wyglądającego wypadku George Russella.

Kierowca Mercedesa zbliżył się szybko do Alonso, który zwolnił znacznie wcześniej niż zazwyczaj do zakrętu, stracił punkt hamowania, przestrzelił zakręt i wypadł w żwir. Wszystko stało się tak niefortunnie, że Anglik wrócił na środek toru i stał bokiem bolidu.

Wszystko wyglądało bardzo groźnie, a Russell od razu zaczął domagać się czerwonej flagi.

 

Tak to wyglądało z perspektywy Alonso:

 

Ostatecznie dyrekcja wyścigu zdecydowała się tylko na wirtualną neutralizację. ussell po zakończeniu rywalizacji stwierdził, że Alonso hamował zbyt wcześnie.

„Wypadłem i to moja wina, ale byłem 1,5 sekundy za Fernando, a potem nagle bardzo się do niego zbliżyłem. Zgłosiliśmy to sędziom. To jasne, że hamował 100 metrów przed zakrętem i widzimy to w danych. Nie spodziewałem się tego i zaskoczył mnie. Ciekawe, co powiedzą sędziowie” – powiedział kierowca Mercedesa.

Dane pokazują, że to prawda.

Sędziowie wezwali do siebie Alonso i stwierdzili, że rzeczywiście bronił się niebezpiecznie.

 

Alonso argumentował, że chciał inaczej wejść w tej zakręt, odpuszczając wcześniej by lepiej wyjść z zakrętu numer 6. Popełnił jednak błąd i musiał pojechać inaczej żeby nabrać prędkości.

„Telemetria pokazuje, że Alonso odpuścił gaz nieco ponad 100 metrów wcześniej niż w trakcie całego wyścigu w tym zakręcie. Zahamował również delikatnie w punkcie, w którym wcześniej nie hamował […] zbił bieg w miejscu, w którym nigdy nie zmieniał. Potem wbił wyższy bieg i przyspieszył do zakrętu. To wszystko stworzyło nietypową prędkość zbliżania się aut do siebie” – tłumaczą sędziowie.

Sędziowie uznali, że zachowanie Alonso wyczerpuje przewinienie z artykułu 33.4 kodeksu sportowego FIA dotyczącego niebezpiecznej jazdy. Podkreślają jednak, że nie brali pod uwagę skutków zachowania Alonso czyli rozbicia się Russella i nie zakładają też, że Alonso miał na celu spowodowanie takich problemów Russella.

„Czy Alonso miał prawo zaatakować zakręt inaczej? Tak. Czy powinien być odpowiedzialny za brudne powietrze, które ostatecznie spowodowało wypadek Russella? Nie” – piszą sędziowie.

„Jednakże zdecydował się na zrobienie czegoś, z jakąkolwiek intencją, co było nietypowe z odpuszczaniem, hamowaniem i zmianą biegów. Wszystkie te elementy wykonał ponad 100 metrów wcześniej niż zazwyczaj i znacznie mocniej niż było trzeba. Według sędziów to była niebezpieczna jazda” – czytamy dalej.



Sędziowie wymierzyli Alonso karę przejazdu przez boksy w wyścigu, która została zamieniona na 20 sekund dodanych do czasu jego wyścigu. Oznacza to, że spada z 6. na 8. miejsce. Zyskują Lance Stroll i Yuki Tsunoda.

Dodatkowo Alonso otrzymał 3 punkty karne – jedyne na jego koncie.

Poniżej pełne uzasadnienie sędziów:

Wyniki GP Australii przedstawiają się zatem natępująco:



Wyniki Grand Prix Australii F1 2024

A tak wygląda zaktualizowana klasyfikacja generalna kierowców:

PozKierowcaKrajZespółPunktyZmiana po ostatnim
wyścigu
1Max VerstappenblankRed Bull Racing 110=
2Sergio PerezblankRed Bull Racing85=
3Charles LeclercblankFerrari76=
4Carlos SainzblankFerrari69=
5Lando NorrisblankMclaren Mercedes58=
6Oscar PiastriblankMcLaren Mercedes38=
7George RussellblankMercedes33=
8Fernando AlonsoblankAston Martin Mercedes31=
9Lewis Hamilton blankMercedes19=
10Lance StrollblankAston Martin Mercedes9=
11Yuki TsunodablankVisa CashApp RB7=
12Oliver BearmanblankFerrari6=
13Nico HulkenbergblankHaas Ferrari4=
14Kevin MagnussenblankHaas1=
15Esteban OconblankAlpine0+3
16Alex AlbonblankWilliams Mercedes0-1
17Guanyu ZhoublankKick F1 Team0-1
18Daniel RicciardoblankVisa CashApp RB0-1
19Pierre GaslyblankAlpine0=
20Valtteri BottasblankKick F1 Team0=
21Logan SargeantblankWilliams Mercedes0=



To klasyfikacja konstruktorów:

Poz. ZespółPktZmiana po ostatnim
wyścigu
1blankRedBull Racing RBPT195=
2blankFerrari151=
3blankMcLaren Mercedes94=
4blank Mercedes52=
5blankAston Martin Aramco Mercedes39=
6blankVisa CashApp RB7=
7blankHaas Ferrari5=
8blankWilliams Mercedes0=
9blankKick F1 Team0=
10blankAlpine Renault0=

 

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi