KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank
Fernando Alonso, Aston Martin F1 Team, with his engineer, on the grid

Alonso: Każdy kierowca wyścigowy zrobiłby to samo



Fernando Alonso nie zgadza się z decyzją sędziów dotyczącą kary dla siebie za potencjalnie niebezpieczną jazdę przed George Russellem.

Alonso otrzymał karę przejazdu przez boksy, zamienioną na 20 sekund dodane do czasu wyścigu za to, że zwolnił 100 metrów wcześniej niż zazwyczaj, co mogło zostać poczytane za tzw. brake test na szykującym się do ataku kierowcy Mercedesa.

„Mieliśmy trochę szczęścia z timingiem wirtualnej neutralizacji po odpadnięciu Lewisa Hamiltona. Potem usadowiłem się za Checo i było mi tam wygodnie gdyż mogłem używać systemu DRS by budować przewagę nad kierowcami z tyłu. Sporo czasu straciłem jednak gdy Charles Leclerc wyjechał z boksów. Zyskane wcześniej sekundy okazały się jednak bezcenne” – opisuje swój wyścig Frenando.

„W ostatnich okrążeniach George szybko mnie doganiał. Wiedziałem że się zbliża, na 5 czy 6 okrążeń przed końcem dostał się w zasięg DRS-u i musiałem jechać kółka kwalifikacyjne żeby zostać przed nim” – dodaje Alonso.



Fernando podkreśla, że nie miał żadnej intencji by przeszkodzić Russellowi i skupiał się na swoim okrążeniu.

„Chciałem zmaksymalizować moją prędkość na wyjściu z zakrętu 6 żeby móc się przed nim obronić. Tak zrobiłby każdy kierowca wyścigowy. Ta kara jest rozczarowująca za coś, co było ostrym, ale przepisowym ściganiem” – mówi Alonso.

„Cieszę się jednak, że z Georgem wszystko w porządku. Nie było miło widzieć jego samochód na środku toru. To nie był najlepszy weekend w kontekście tempa, ale nasz wyścig został dobrze wyegzekwowany. Mieliśmy dobrą strategię, niesamowite pit-stopy i niezawodne auto. Myślę, że zdobyliśmy więcej punktów niż zakładaliśmy przed weekendem” – dodaje Hiszpan w komunikacie prasowym Astona Martina.

Znacznie ostrzej skomentował on sytuację w swoim poście w social mediach.



„Byłem trochę zaskoczony parą pod koniec wyścigu, odnoszącą się do tego, jak powinniśmy wchodzić w zakręty czy prowadzić samochody wyścigowe. W żadnym momencie nie chcemy zrobić niczego złego przy tych prędkościach. Uważam, że bez pułapki żwirowej w tym zakręcie, nie byłoby nawet dochodzenia” – napisał Alonso.

„Z 20-letnim doświadczeniem w F1, przy epickich pojedynkach jak na Imoli w 2005 i 2006 czy Brazylii 2023, zmiana linii wyścigowej by mieć lepszą prędkość na wyjściu jest częścią motorsportu. Jako kierowcy nigdy nie jeździmy na 100% na każdym okrążeniu, w każdym zakręcie. Oszczędzamy paliwo, opony, hamulce. Oczekiwanie, że w każdym okrążeniu będziemy robić to samo jest zaskakujące – kontynuuje Hiszpan.



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi