KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Iza Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Stalowy Jaro, Lukas Hewner, Grzejnik, Tsopni, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Mikołaj Demkow, Jędrzej Otręba, Tomasz Ignaczak, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Ilona Bykowska, Ba Ru, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, HITMAN 47, Mariusz Surlejewski, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, RkamilC, Pawel Licznerski, Patrick Komorek, Kamil Kuczman, szymon034, Marcin Rentflejsz, Rysiek Łotocki, Adrian Karwan, Marcin Bogutyn, Maks Szmytkowski, Norbert Sz
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Esox33, archetype, Paw321p, Wilkor, Djdario, Tomek81, Siatek, ThrudCK, jacek79100, Piastun Piast, Mati, Zaszyfrowane, Rafał Przybylski, Maciej Kania, Kamil Tomczyk, Zynek, Marjusz, Łukasz Mikołajczyk, Piotr Naskrent
blank
Motor Racing - Formula One Testing - Day Two - Sakhir, Bahrain

Zhou dostał ultimatum

 

Przed Guanyu Zhou trzeci sezon w Formule 1. Chińczyk dotychczas jeździł solidnie, ale nie błyszczał. Nadszedł czas by pokazał swoje umiejętności.

To był bardzo słaby rok dla Alfy Romeo. Ekipa zajęła 9. miejsce w klasyfikacji konstruktorów z dorobkiem zaledwie 16 punktów. W ubiegłym roku zdobyli aż 55 punktów, zajmując 6. miejsce w generalce.

Guanyu Zhou w obu sezonach zdobył tyle samo punktów – 6 – i na tle Valtteriego Bottasa prezentował się znacznie lepiej.

Mimo to, w Hinwil chcą by Zhou poprawił się w przyszłym roku.

 

„W niektórych warunkach miał większe problemy i próbujemy zrozumieć, co możemy mu dać jeżeli chodzi o samochód i jak powinien pracować z oponami by stać się bardziej regularnym” mówi Xevi Pujolar, szef inżynierów wyścigowych Alfy Romeo.

„Nie ma już miejsca dla niego na mały spadek formy czy błędy” – dodaje.

Według samego zainteresowanego, Alfa Romeo przegrała z kilkoma rywalami ze względów rozwojowych, za rzadko wprowadzając poprawki.

„Wielu naszych głównych rywali z początku sezonu było w stanie znacznie zmienić swoje auto, wprowadzając specyfikację B, a inni zrobili duży krok naprzód. Oczywiście wiedzieliśmy, jaki mamy plan na ten sezon więc spodziewaliśmy się, że będziemy cierpieć w kilku ostatnich wyścigach” – mówi Zhou.

 

„Potem brakowało nam regularności, byliśmy nieprzewidywalni jeżeli chodzi o osiągi. Zdecydowanie jednak nie mieliśmy tempa, zwłaszcza w wyścigach. Trudno było nadążyć za pierwszą 10-tką” – dodaje Chińczyk.

Mimo wszystko, jest on optymistą jeżeli chodzi o sezon 2024.

„Będziemy mieli całkowicie nowy samochód więc będziemy wyglądać inaczej. Nie mogę powiedzieć nic więcej. Planowaliśmy to jednak od dawna i w fabryce wszystko przebiega zgodnie z planem. Nie mogę doczekać się przyszłego roku, ale najpierw odrobiny odpoczynku” – mówi Zhou.

Źródło: f1i.com
fot. Alfa Romeo Racing

 

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

Testy przedsezonowe

Dni
Godzin
Minut
Sekund

F1: 3 marca (Bahrajn)
WEC: 2 marca (Katar)
ELMS: 14 kwietnia (Barcelona)
F3: 2 marca (Bahrajn)

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi