Nie tylko dłuższy kilometraż dni filmowych, ale również więcej dni na sprawdzanie opon szykuje się w sezonie 2024.
FIA ogłosiła szkic przepisów technicznych i zmian w przyszłorocznych regulacjach sportowych na przyszły rok. Jest w nich więcej testowania.
Już wcześniej w tym roku pojawiła się informacja, że FIA podwoi ilość okrążeń testowych, które mogą być pokonywane przez zespoły podczas eventów filmowych. Zmiany mają wejść w życie od przyszłego roku.
Dotychczas zespoły miały do dyspozycji 100 kilometrów do przejechania podczas maksymalnie dwóch dni filmowych w sezonie. Od sezonu 2024 tych kilometrów będą mogły przejechać 200, co odpowiada około 40 okrążeniom standardowych torów Formuły 1. To jednak nie koniec zmian. FIA zniosła konieczność informowania rywali o charakterze dnia filmowego – czy są podczas niego używane nowe części czy nie.
Teraz portal racefans.net informuje, że liczba dni testów opon została zwiększona z 35 do 40. Stało się to na wniosek Pirelli.
Dodatkowo dojdą cztery nowe dni poświęcone wyłącznie oponom na mokrą nawierzchnię. Pirelli wspólnie z FIA chcą znacznie poprawić działanie tych opon, przede wszystkim w kontekście widoczności.
W przyszłym roku zespoły nadal będą mogły urządzać prywatne testy starszymi samochodami. Dużą zaletą dla niech będzie to, że będą mogły używać aut z 2022 roku, a zatem stworzonych już w ramach aktualnych regulacji z efektem przypowierzchniowym. FIA zastrzegła jednak, że podczas takich testów będą musiały używać podczas nich oprogramowania i części, które przejechały minimum 1 wyścig w sezonie 2022.
Oczywiście nie zmienia się liczba oficjalnych dni testowych – będą 3 w Bahrajnie na tydzień przed startem sezonu.
Źródło: racefans.net
fot. Ferrari Media Centre