KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Harmonogram

Lando Norris, McLaren MCL60

Ciekawa i niespodziewana zmiana przepisów dotyczących testowania

 

Kroku w tym kierunku nie mieliśmy od bardzo dawna w Formule 1. FIA postanowiła, że zespoły będą mogły testować więcej od przyszłego sezonu.

Ci, którzy pamiętają początek XXI wieku w Formule 1, wiedzą, że zespoły mogły wówczas testować bez ograniczeń – na każdym torze, każdym autem, również aktualnym. Dodatkowo w treningach mieliśmy 3 samochody, a przed wyścigiem sesje warm-up. Przed każdym sezonem mieliśmy kilka sesji testowych po kilka dni.

W ostatnich latach liczba dni przeznaczonych na testy dla zespołów drastycznie zmalała. Mamy tylko 3 dni testów przedsezonowych, zlikwidowano możliwość swobodnego testowania, nie ma również oficjalnych testów w trakcie sezonu.

Przy jednoczesnym zwiększaniu liczby wyścigów i ograniczaniu liczby treningów, zespoły musiały coraz bardziej polegać na czasie w symulatorze, który jednak również był ograniczany – nie tylko poprzez limity budżetowe. Ekipy mocno skarżyły się na taki stan rzeczy.

 

Teraz jednak pojawiła się informacja, że FIA podwoi ilość okrążeń testowych, które mogą być pokonywane przez zespoły podczas eventów filmowych. Zmiany mają wejść w życie od przyszłego roku.

Dotychczas zespoły miały do dyspozycji 100 kilometrów do przejechania podczas maksymalnie dwóch dni filmowych w sezonie. Od sezonu 2024 tych kilometrów będą mogły przejechać 200, co odpowiada około 40 okrążeniom standardowych torów Formuły 1.

To jednak nie koniec zmian. FIA zniosła konieczność informowania rywali o charakterze dnia filmowego – czy są podczas niego używane nowe części czy nie.

 

Stało się tak zapewne po sytuacji z Ferrari. Ekipa z Maranello dość intensywnie wykorzystywała dni filmowe, sprawdzając podczas nich nowe części. Nie podobało się to zespołom, ale zamiast iść w kolejne zakazy, postanowiono poluzować i tak restrykcyjne już przepisy.

Ze zmian na pewno ucieszy się szef McLarena, Zak Brown, który ostatnio nawoływał do umożliwienia zespołom większego testowania.

„Biorąc pod uwagę limity budżetowe, uważam, że powinno dać nam się nieco więcej wolności jeżeli chodzi o testowanie ponieważ i tak ograniczają nas limity wydatków. Być może wtedy zobaczymy nieco inaczej wyglądające samochody i różnice między zespołami. Według mnie powinno się poluzować niektóre zasady i pozwolić ludziom się rozwijać” – mówił Brown.

Źródło: f1i.com
fot. McLaren F1 Team

 

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi