KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Iza Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Stalowy Jaro, Lukas Hewner, Grzejnik, Tsopni, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Mikołaj Demkow, Jędrzej Otręba, Tomasz Ignaczak, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Ilona Bykowska, Ba Ru, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, HITMAN 47, Mariusz Surlejewski, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, RkamilC, Pawel Licznerski, Patrick Komorek, Kamil Kuczman, szymon034, Marcin Rentflejsz, Rysiek Łotocki, Adrian Karwan, Marcin Bogutyn, Maks Szmytkowski, Norbert Sz
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Esox33, archetype, Paw321p, Wilkor, Djdario, Tomek81, Siatek, ThrudCK, jacek79100, Piastun Piast, Mati, Zaszyfrowane, Rafał Przybylski, Maciej Kania, Kamil Tomczyk, Zynek, Marjusz, Łukasz Mikołajczyk, Piotr Naskrent
blank
#34 INTER EUROPOL COMPETITION / Oreca 07 - Gibson - FIA WEC Official Prologue - Sebring International Raceway - Sebring - USA -

IEC podaje składy na ELMS. Śmiechowski raczej nie pojedzie

 

Zespół Inter Europol Competition powraca do European Le Mans Series w 2024 roku w powiększonym składzie, wystawiając dwa prototypy Oreca w klasie LMP2 i jednego Ligiera w LMP3.

Składy

 

#88 LMP3 – Aleks Buchańcow – Pedro Perino – Kai Askey

88 – to nowy numer w zespole Inter Europol Competition w ELMS. W składzie załogi zobaczymy znajomą twarz. Kai Askey zaliczy swój trzeci sezon w serii.

Wcześniej Kai ścigał się z zespołem zarówno w Asian Le Mans Series, jak i ELMS w tym roku. Zawsze pokazywał świetne tempo i pomógł zespołowi zająć czwarte miejsce w klasyfikacji LMP3, zdobywając po drodze dwukrotnie miejsca na podium.

Aleks to kolejna znajoma twarz. Rywalizował w zespole w azjatyckiej serii w zeszłym roku. Ma duże doświadczenie zdobyte w startach samochodami Radical i w kategorii prototypów. Zdobył z zespołem szóste miejsce w klasyfikacji generalnej Asian Le Mans Series.

 

Pedro ścigał się we włoskiej Formule 4, a następnie przeniósł się do niemieckiej serii Prototype Cup, gdzie po raz pierwszy zasmakował jazdy samochodem LMP3. W tym roku po raz pierwszy ścigał się w ELMS, dwukrotnie stając na podium po drodze do szóstego miejsca w klasyfikacji.

#34 LMP2 Clement Novalak – Ollie Gray – TBC

Clement, kierowca Formuły 2 testował z zespołem niedawno z powodzeniem w Bahrajnie. Od samego początku był bardzo szybki, pomimo swojego ograniczonego doświadczenia w kategorii prototypów. Wcześniej odniósł wiele sukcesów w kategorii samochodów jednomiejscowych. Wygrał mistrzostwa Wielkiej Brytanii Formuły 3 w 2019 roku. Dwa lata później zajął trzecie miejsce w mistrzostwach FIA Formuły 3 i przeniósł się do Formuły 2, gdzie w tym roku wygrał wyścig na torze Zandvoort.

Ollie wywodzi się z Formuły 4 w Zjednoczonych Emiratach Arabskich i zadebiutuje w Inter Europol Competition w tym roku w Barcelonie.

Trzeci kierowca tego samochodu nie został jeszcze potwierdzony. Na liście zgłoszeń widnieje Jakub Śmiechowski, ale raczej to nie on będzie kierowcą tego auta.

#43 LMP2 – Władysław Łomko – Tom Dillmann – Sebastian Alvarez

To również zupełnie nowy skład prototypu Oreca #43. „Vlad” ma dopiero 18 lat, ale ma już spore doświadczenie w kategorii LMP2. W 2023 roku zajął trzecie miejsce w wyścigu na torze Spa Francorchamps.

 

Z kolei Tom to mistrz serii Michelin Le Mans Cup w klasie LMP3. Wniesie do zespołu potężny bagaż doświadczeń. Ostatnio rywalizował w klasie Hypercar w Długodystansowych Mistrzostwach Świata FIA.

Seb ma bogate doświadczenie w prototypach kategorii IMSA, ELMS i Michelin Le Mans Cup.

Wypowiedzi

 

#88 LMP3

Aleks Buchańcow: „Cieszę się, że wracam do Inter Europol Competition w nadchodzącym sezonie ELMS. Wierzę, że dzięki wsparciu tego niesamowitego zespołu, wraz z moimi kolegami Kaiem i Pedro, stworzymy bardzo silny skład gotowy do walki o mistrzostwo.

Pedro Perino: „Jestem bardzo zadowolony, że dołączam do Inter Europol Competition. Zespół pokazał w przeszłości wielokrotnie, że jest silny i stać go na zwycięstwa. Wierzę w siebie i w nasz skład Nie możemy się już doczekać początku sezonu!”

 

Kai Askey: „Cieszę się, że w 2024 roku będę kontynuował starty z Inter Europol Competition w LMP3. Mamy te same ambicje i cel w ELMS, którym jest walka o tytuł. Jestem przekonany, że mamy jako zespół odpowiedni pakiet: mocną grupę ludzi, a także Pedro i Aleksa, moich dwóch kolegów w zespole, którzy są bardzo dobrymi kierowcami i odegrają ważną rolę na drodze do realizacji naszych celów. Nie mogę się doczekać powrotu do akcji i przygotowań do sezonu!”

#43 LMP2

Władysław Łomko: „Cieszę się, że mogę dołączyć do Inter Europol Competition w sezonie 2024 ELMS wraz z Tomem i Sebastianem. Skład wygląda bardzo obiecująco i jestem pełen wiary w zespół na nadchodzący sezon!”

Tom Dillmann: „Naprawdę nie mogę się doczekać sezonu ELMS z bardzo konkurencyjnym zespołem. Zrobię wszystko, co w mojej mocy, aby być liderem dla moich młodych, utalentowanych kolegów z zespołu i ścigać się o jak najlepsze wyniki podczas każdego weekendu”.

Sebastian Alvarez: „To przyjemność reprezentować taki zespół, jak Inter Europol Competition. Przede wszystkim chcę podziękować zespołowi za wsparcie i za to, że to umożliwił mi starty. Nasz skład jest bardzo konkurencyjny, ale poziom klasy LMP2 w ELMS będzie niezwykle wysoki, więc musimy ciężko pracować jako zespół i być bardzo konsekwentni przez cały rok, aby być w stanie walczyć o tytuł. Jestem gotowy na to wyzwanie i dam z siebie wszystko, aby odnieść sukces!”

 

#34 LMP2

Clement Novalak: „Cieszę się, że będę ścigał się w European Le Mans Series z Inter Europol Competition. Nie mógłbym wymyślić lepszego miejsca na rozpoczęcie nowego rozdziału w mojej karierze w wyścigach długodystansowych. Dobrze zintegrowałem się z zespołem, a poznanie z nimi zupełnie nowej strony ścigania się było świetne. Nie mogę się doczekać rozpoczęcia sezonu!”

Ollie Gray: „Jestem bardzo podekscytowany dołączeniem do Inter Europol w sezonie 2024 ELMS. Zespół ma na koncie wielkie sukcesy, w tym zwycięstwo w Le Mans w tym roku, co było niesamowitym osiągnięciem. Jestem ogromnie podekscytowany, że mogę rozpocząć nowy rozdział mojej kariery”.

Szczegóły dotyczące programów zespołu w IMSA Weather SportsCar Championship, Michelin Le Mans Cup i Ultimate Cup Series zostaną potwierdzone w nadchodzących tygodniach i miesiącach.

 

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

Testy przedsezonowe

Dni
Godzin
Minut
Sekund

F1: 3 marca (Bahrajn)
WEC: 2 marca (Katar)
ELMS: 14 kwietnia (Barcelona)
F3: 2 marca (Bahrajn)

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi