KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Iza Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Stalowy Jaro, Lukas Hewner, Grzejnik, Tsopni, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Mikołaj Demkow, Jędrzej Otręba, Tomasz Ignaczak, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Ilona Bykowska, Ba Ru, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, HITMAN 47, Mariusz Surlejewski, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, RkamilC, Pawel Licznerski, Patrick Komorek, Kamil Kuczman, szymon034, Marcin Rentflejsz, Rysiek Łotocki, Adrian Karwan, Marcin Bogutyn, Maks Szmytkowski, Norbert Sz
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Esox33, archetype, Paw321p, Wilkor, Djdario, Tomek81, Siatek, ThrudCK, jacek79100, Piastun Piast, Mati, Zaszyfrowane, Rafał Przybylski, Maciej Kania, Kamil Tomczyk, Zynek, Marjusz, Łukasz Mikołajczyk, Piotr Naskrent
blank
large-Alfa Romeo F1 Team Stake x BOOGIE - Art Car

Alfa Romeo skupi się na czymś innym

 

Po sześciu latach od powrotu, Alfa Romeo znika z Formuły 1. Producent ruszy na podbój innej serii, prawdopodobnie w wyścigach długodystansowych.

Alfa Romeo od 2018 roku sponsoruje ekipę Saubera w Formule 1, a od 2019 roku jest sponsorem tytularnym ekipy z Hinwil. Już od kilku miesięcy wiadomo, że pożegna się z Sauberem, który przygotowuje się do przejęcia przez Audi.

Szef Alfy Romeo, Jean-Philippe Imparato mimo wszystko cieszy się z wieloletniej współpracy z Alfą Romeo.

„Powiedziałbym, że to była nasza najlepsza inwestycja w historii. Możemy to stwierdzić na podstawie zwrotu w ekwiwalencie reklamowym. Za jedno wydane euro, dostaliśmy w zamian 20. Jednocześnie trochę nam smutno ponieważ zespół reprezentował naszą markę przez 6 lat i była to niesamowita współpraca” – mówi Imparato.

 

Jeszcze niedawno mówiło się, że Alfa Romeo zostanie jednym ze sponsorów Haasa, jednak ostatecznie nie doszło do tego. Dlaczego?

„Nie byliśmy zainteresowani działaniem typu kopiuj – wklej w stosunku do tego, co robiliśmy z Sauberem. To by sprawiło, że stalibyśmy się takimi, co tylko naklejają logotypy na bolidzie. Nie byłaby to wówczas część większej historii” – wyjaśnia Imparato w rozmowie z Autosportem.

„Zaczęliśmy rozglądać się za czymś innym, szybko dochodząc do konkluzji. Alfa Romeo nie ma nie wspólnego ze światem rajdów, a grupa Stellantis ma już dwie marki zaangażowane w Formułę E. Nasza uwaga skupiła się na WEC, w którym Alfa Romeo ma wspaniałe doświadczenia” – dodaje Imparato.

Alfa nie precyzuje jeszcze, na czym będzie polegało jej zaangażowanie w wyścigi długodystansowe.

 

„Świat wyścigów długodystansowych przeżywa moment wielkiego zainteresowania. A kiedy jest tak duża euforia, trudno jest zrozumieć, jaki poziom inwestycji będzie potrzebny by mierzyć w najwyższe cele. Widzieliśmy to w 2015 roku na przykładzie LMP1 gdy doszło do niekontrolowanej eskalacji kosztów” – mówi szef Alfy Romeo.

„Wierzę, że dobrze jest mieć jasny obraz i dokładnie wiedzieć, z czym będziemy się mierzyć, zanim zaangażujemy się w projekt” – dodaje.

Jak pisze Autosport, jedną z opcji jest połączenie sił z Peugeotem, który również jest częścią grupy Stellantis.

„Oczywiście to jeden ze scenariuszy, które rozważamy. Są już grupy w ramach Stellantis, których działalność jest ściśle powiązana, na przykład DS i Maserati w Formule E. Kiedy wrócimy na tor, zrobimy to przy wsparciu motorsportowych projektów Stellantis. Peugeot jest już w WEC więc oczywiście współpraca jest jak najbardziej możliwa. Być może będziemy mogli prowadzić dwa równoległe projekty, jednak koniec końców jesteśmy z tej samej rodziny” – mówi Imparato.

„Chcę jednak podkreślić, że na ten moment nie jesteśmy w stanie potwierdzić czegokolwiek. zrobimy to, gdy skończymy proces planowania i oceniania inwestycji” – dodaje.

Źródło: Autosport.com

 

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

Testy przedsezonowe

Dni
Godzin
Minut
Sekund

F1: 3 marca (Bahrajn)
WEC: 2 marca (Katar)
ELMS: 14 kwietnia (Barcelona)
F3: 2 marca (Bahrajn)

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi