KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank

Wyniki

230020-scuderia-ferrari-las-vegas-gp-friday_97315bc8-e5fe-4e5a-a078-f343d7e9e4dc

Sainz: Były zespoły, które naciskały na karę dla mnie. Jestem bardzo rozczarowany

 

Podczas wywiadów po kwalifikacjach do Grand Prix Las Vegas, Carlos Sainz „próbował się kontrolować” i nie pokazywać swojej frustracji spowodowanej przesunięciem na polach startowych.

Carlos Sainz po 2. miejscu w czasówce, jutro ruszy z 12. miejsca – wszystko za sprawą kary za wymianę baterii, uszkodzonej przez pokrywę studzienki w pierwszym treningu.

Ferrari złożyło wniosek do sędziów, by nie karać zawodnika i zespołu za uszkodzenia, które są wyłączną winą organizatorów, ale sędziowie uznali, że nie mogą tego zrobić.

Nieoficjalnie mówi się, że inne zespoły wnioskowały o brak kary dla Sainza, ale nie było jednomyślności. Według plotek, wniosku nie poparł Mercedes.

 

„Myślę, że wszystko mówi samo za siebie. Wyraźnie na torze był problem z bezpieczeństwem i to zniszczyło mój samochód. Moi mechanicy musieli poświęcić 5 godzin by naprawić auto, praktycznie zbudować nowy samochód. Dodatkowo, dostaliśmy karę przesunięcia o 15 pól na starcie za coś, z czym nie mieliśmy żadnego do czynienia” – mówił Sainz mediom po kwalifikacjach.

Jestem po prostu rozczarowany. Jednocześnie, nie jestem zaskoczony bo było wiele przypadków w tym sezonie, w których okazywało się, że w tym sporcie można zrobić coś znacznie lepiej. Jestem zdziwiony, że sędziowie nie mają żadnej władzy w przypadkach siły wyższej, by zmienić decyzje. To było całkowicie poza naszą kontrolą. Spodziewałem się więcej po tym sporcie w takim momencie – po przepisach, sędziach i zespołach” – dodaje kierowca Ferrari.

Hiszpan zaznacza, że niejednomyślność zespołów mogła być przyczyną tego, że nie pomyślano o zdjęciu z niego kary.

„Z jakiegoś powodu były zespoły rywali, które naciskały bym dostał karę. Trochę mnie to zdziwiło. Z drugiej strony jestem w tym sporcie wystarczająco długo by zrozumieć, że to biznes. Jest tu za dużo pieniędzy za konkretne pozycje w klasyfikacji konstruktorów” – mówi Sainz, wskazując na ekipę, z którą Ferrari walczy o 2. miejsce w klasyfikacji konstruktorów.

 

„Nie dziwię się jednak. Po prostu jestem ekstremalnie zawiedziony i szczerze mówiąc bardzo mi smutno z powodu całej sytuacji, z powodu sportu. Spodziewałem się więcej” – dodaje Carlos.

Mimo wszystko cieszy się on z dobrej postawy Ferrari i osiągniętego wyniku sportowego w czasówce.

„Zespół wykonał niesamowitą pracę. Wspólnie zdominowaliśmy kwalifikacje po trudnym piątku. Złożyliśmy samochód i zajęliśmy cały pierwszy rząd. To niesamowite. Oczywiście wolałbym być na pole position – to by oznaczało, że startuję z 11. a nie 12. miejsca, ale myślę, że zrobiliśmy dziś maksimum tego, co mogliśmy” – mówi Sainz.

 

„Oczywiście rozczarowanie po wczoraj nadal jest, nie będę kłamał, jestem w fatalnym nastroju. Próbuję tego nie pokazywać zbyt bardzo, ale tak jest” – dodaje Carlos.

Co według niego jest możliwe w jutrzejszym wyścigu?

„Zobaczymy. Wszystko zależy od tego, jak pójdzie start, czy będzie graining na oponach. Zobaczymy też, jak się będzie wyprzedzało. Jedno co jest pewne, to że mamy tempo. Bardzo chciałbym walczyć o zwycięstwo z Carlosem i Maxem, ale niestety, będę musiał nadrabiać i walczyć przez cały wyścig. Nie będzie łatwo ponownie znaleźć się w czołówce” – mówi Sainz, który jest w tym roku jedynym zwycięzcą wyścigu F1 spoza Red Bulla.

Ustawienie na starcie do jutrzejszego wyścigu zobaczycie tutaj.

Źródło: planetf1.com
fot. Scuderia Ferrari Press Office

 

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Emilii - Romanii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 17 maja
godz. 13:30 – FP1
godz. 17:00 – FP2

Sobota, 18 maja
godz. 12:30 – FP3
godz. 16:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 19 maja
godz. 15:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Spa

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi