KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Iza Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Stalowy Jaro, Lukas Hewner, Grzejnik, Tsopni, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Mikołaj Demkow, Jędrzej Otręba, Tomasz Ignaczak, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Ilona Bykowska, Ba Ru, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, HITMAN 47, Mariusz Surlejewski, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, RkamilC, Pawel Licznerski, Patrick Komorek, Kamil Kuczman, szymon034, Marcin Rentflejsz, Rysiek Łotocki, Adrian Karwan, Marcin Bogutyn, Maks Szmytkowski, Norbert Sz
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Esox33, archetype, Paw321p, Wilkor, Djdario, Tomek81, Siatek, ThrudCK, jacek79100, Piastun Piast, Mati, Zaszyfrowane, Rafał Przybylski, Maciej Kania, Kamil Tomczyk, Zynek, Marjusz, Łukasz Mikołajczyk, Piotr Naskrent
blank
F1 Grand Prix of Las Vegas - Race

Odkupienie w Vegas, ale „kilka niedociągnięć jest…”

 

Jeżeli się rehabilitować to właśnie w taki sposób. Grand Prix Las Vegas okazało się naprawdę świetnym widowiskiem. Ile w tym zasługi toru? Co jeszcze trzeba poprawić?

O tym, jak zaczął się ten weekend wszyscy wiemy i pewnie jeszcze nie raz będzie o tym pisane. Ale poza piątkiem pozostała część weekendu na ulicznym torze była naprawdę interesująca.

Z wyścigami na torach ulicznych bywa często tak, że najwięcej emocji oraz przetasowań w stawce dają wyjazdy samochodów bezpieczeństwa czy „widowiskowe” wypadki. Tym razem tak nie było. Co sprawiło, że GP Las Vegas było ciekawe?

Nitka

 

Bardzo szybka, bez szybkich łuków, ale za to z bardzo wolnymi zakrętami. Nieco podobna do tej w Baku – z bardzo długim czasem jazdy na pełnym gazie. W Baku to 2,2 km, a w Las Vegas 1,8 km.

 

O tym, że w Baku (do którego jeszcze wrócę) mamy dobre wyścigi, nikogo nie trzeba przekonywać. A skoro w Las Vegas zrobiono podobny układ toru, to szanse na sukces były spore.

Możliwości do wyprzedzania są spore, a DRS (wydłużony w trakcie weekendu) działa tak, jak trzeba. Pytanie, co gdyby tego DRS-u nie było.

Uważam, że aby uczynić tor bardziej różnorodnym, wskazanym byłaby zmiana. Inne serie, które ścigały się w przeszłości w Las Vegas pokazały, że jest to możliwe. Z pewnością przydałby się szybki zakręt – kosztem jednego z wielu wolnych zakrętów.

Możliwości są ograniczone, ale organizując ten wyścig w Las Vegas, Formuła 1 pokazała, że wszystko da się zrobić.

Nawierzchnia

 

Nowy asfalt w Las Vegas, w połączeniu z niskimi temperaturami, nie dawał dobrej mieszanki. Jestem zdziwiony, że tylko Lando Norris padł „jego ofiarą”, choć też nie bezpośrednio. Kierowcy musieli bardzo uważać i ostatecznie dali radę.

 

Zawodnicy obawiali się o przyczepność i ta nie była najlepsza, ale wszyscy mieli te same warunki. W przyszłym roku powinno być już lepiej.

Ale elementem nawierzchni są też studzienki i tu oczywiście była wielka wtopa. Jestem pewien, że w przyszłym roku problem nie będzie już występował i zadbają o to wszystkie strony.

Termin

 

W przyszłym roku GP Las Vegas odbędzie 4 dni później niż w obecnym. Znów będziemy mieli ryzyko bardzo niskich temperatur. To pewnie mżonki, jednak można by się zastanowić, czy nie zamienić rund w Miami z Vegas w kalendarzu. Ale to wówczas musiałoby się coś wydarzyć, co skłoniłoby organizatorów do zmiany terminów.

Olej

 

Według mnie nie można winić samego Las Vegas sa incydent z wyciekiem oleju z klasycznego auta tuż przed startem. Z pewnością jednak trzeba wziąć to pod uwagę podczas wszystkich rund, w których podczas parady kierowców używane są takie pojazdy.

 

Harmonogram

 

„Wszyscy wyjeżdżają stąd zaje*ani” – mówił po weekendzie Christian Horner. I nie był odosobniony w tej opinii. Prawie wszyscy pytani o to kierowcy zwracali uwagę, na to, że harmonogram ostatniego tygodnia był dla nich bardzo wyczerpujący. Aktywności sponsorskich i medialnych było zbyt dużo.

Kierowcy rozumieją, że „show” musi być, jednak podczas pierwszego wyścigu w Vegas zostali za bardzo obciążeni.

Reasumując…

 

Ale… Wrócę jeszcze do wspomnianego już wcześniej Baku. Po pierwszym wyścigu w Azerbejdżanie w 2016 roku (wówczas jako GP Europy), kibice wieszali psy na Formule 1. Był to niesamowicie nudny wyścig i dziwiono się, jak można było coś takiego dopuścić do F1.

Teraz Od 6 lat Baku to jeden z najciekawszych wyścigów w kalendarzu. W przypadku Las Vegas może (ale nie musi) być odwrotnie. Dopiero za kilka lat będziemy mogli prawdziwie ocenić Las Vegas. Póki co możemy powiedzieć, że GP Las Vegas rokuje bardzo dobrze.

A jak Wam się podobało?

 

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

Testy przedsezonowe

Dni
Godzin
Minut
Sekund

F1: 3 marca (Bahrajn)
WEC: 2 marca (Katar)
ELMS: 14 kwietnia (Barcelona)
F3: 2 marca (Bahrajn)

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi