KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Iza Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Stalowy Jaro, Lukas Hewner, Grzejnik, Tsopni, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Mikołaj Demkow, Jędrzej Otręba, Tomasz Ignaczak, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Ilona Bykowska, Ba Ru, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, HITMAN 47, Mariusz Surlejewski, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, RkamilC, Pawel Licznerski, Patrick Komorek, Kamil Kuczman, szymon034, Marcin Rentflejsz, Rysiek Łotocki, Adrian Karwan, Marcin Bogutyn, Maks Szmytkowski, Norbert Sz
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Esox33, archetype, Paw321p, Wilkor, Djdario, Tomek81, Siatek, ThrudCK, jacek79100, Piastun Piast, Mati, Zaszyfrowane, Rafał Przybylski, Maciej Kania, Kamil Tomczyk, Zynek, Marjusz, Łukasz Mikołajczyk, Piotr Naskrent
blank
Kubica test imola hypercar Ferrari

Co tak naprawdę dziś ogłoszono? Kubica w AF Corse w 2024 roku

 

AF Corse było przygotowane na ewentualność, że nie uda się utrzymać w tajemnicy testów Roberta Kubicy Hypercarem Ferrari. W teorii dziś dowiedzieliśmy się niewiele. W praktyce prawie wszystkiego.

Wszystkie media ogłosiły dziś, że Robert Kubica będzie kierowcą trzeciego Hypercara Ferrari w sezonie 2024. Będzie on traktowany jako wejście niefabryczne – obok dwóch fabrycznych aut Ferrari – również obsługiwanych przez AF Corse.

Po tym jak wyszło na jaw, że Kubica testuje dziś na Imoli, AF Corse postanowiło opublikować informację, w której „wita Kubicę w rodzinie AF Corse”. Nie ma tam nic o WEC, nie ma nic o Ferrari, nie ma nic o hypercarze. Jest jedynie informacja, że Kubica będzie współpracował z ekipą w sezonie 2024.

 

Pod postami zespołu czy mediów pod tym ogłoszeniem, zagraniczni kibice pytają, czy to ogłoszenie, że Kubica będzie jeździł w aucie LMGT3. Jest to całkiem słuszne pytanie. Nigdzie nie zostało bowiem potwierdzone, że w stawce na sezon 2024 WEC pojawią się trzy auta Ferrari – dwa fabryczne i jedno prywatne. Póki co mamy jedynie przedstawione zamiary takiego wejścia.

Pamiętamy jednak o tym, co mówił Robert Kubica – będzie jeździł w przyszłym sezonie w kategorii Hypercar. Wszystkie inne fakty – brak jazd z Porsche czy wyciek listy startowej WEC na sezon 2024

W praktyce nie ma się co doszukiwać dziury w całym – Robert Kubica będzie kierowcą hypercara Ferrari w sezonie 2024 w WEC. Polak będzie jeździł w aucie niefabrycznym.

Partnerzy

 

AF Corse deklaruje, że szczegóły współpracy z Kubicą zostaną ogłoszone po poniedziałkowym potwierdzeniu listy zgłoszeń na sezon 2024. Wówczas ogłoszone zostanie oficjalnie trzecie auto Ferrari i być może również partnerzy Roberta. Jednym z pewniaków wydaje się Robert Schwartzman.

 

Jednym z pewniaków wydaje się Robert Schwartzman. Rosjanin, jeżdżący z izraelską licencją, urodził się w 1999 roku. W 2021 został wicemistrzem Formuły 2. Wielokrotnie testował z Ferrari, ale nigdy nie był na poważnie rozważany jako kierowca Formuły 1.

Spekuluje się, że trzecim kierowcą może być Alessio Rovera z rocznika 1995. Włoch notował bardzo dobre wyniki w kartingu i seriach juniorskich, a potem szybko przeniósł się do wyścigów długodystansowych. Wygrywał 24h Le Mans czy Długodystansowe Mistrzostwa Świata w LMGTE.

fot. Andrea Ettori

 

 

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

Testy przedsezonowe

Dni
Godzin
Minut
Sekund

F1: 3 marca (Bahrajn)
WEC: 2 marca (Katar)
ELMS: 14 kwietnia (Barcelona)
F3: 2 marca (Bahrajn)

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi