KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP   Kup Eleven Sports

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Marcin Rentflejsz, szymon034, Tomasz Ignaczak, Izabela Ch, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Grzegorz Wojtaszewski, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Paweł Kozłowski, Michał Pędzikiewicz.
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
I fit I sit, Dastan, Piotr, Kamil Orczyk, Robert

Wyniki

Wolff Russell

Russell proponuje zmianę systemu kar w F1

 

Według George Russella Formuła 1 powinna przemyśleć sprawę kar dla kierowców za przewinienia związane z wyprzedzaniem poza torem.

Od tego sezonu w Formule 1 obowiązują przepisy, zgodnie z którymi sędziowie nie mogą nakazać oddania pozycji jednemu kierowcy przez drugiego gdy nastąpi do nieczystego manewru wyprzedzania. Zespoły i kierowcy sami mają decydować czy powinni w danej sytuacji oddać miejsce czy nie. Jeżeli podejmą złą decyzję, mogą zostać ukarani karą sekundową.

Kilkukrotnie w ostatnich wyścigach takie kary spotkały George Russella, który wyprzedzał poza torem. O ile kierowca Mercedesa nie sprzeczał się co do zasadności kar, to zwracał uwagę, że być może nie są one przyznawane we właściwy sposób.

“Surowość kary czasowej jest bardzo zależna od przebiegu wyścigu. Być może kara pozycji byłaby surowsza” – mówi Russell, odnosząc się do tego, że w zależności od przebiegu rywalizacji kara pięciu sekund czasem może oznaczać stratę kilku miejsc, a czasem żadnego.

 

Zdanie Russella może okazać się istotne jest on bowiem przewodniczącym Grand Prix Drivers Association. Trudno jednak spodziewać się, by FIA szybko zajęła się tematem, choć Russell nie jest pierwszym, który zwraca na to uwagę. Podobnie wcześniej wypowiadał się Lando Norris.

Kierowca Mercedesa zdaje sobie jednak sprawę, że jedynym sprawiedliwym i skutecznym sposobem byłoby umieszczenie poza linią wyścigową innej nawierzchni, na przykład sztucznej trawy czy żwiru.

“Jeżeli jest tam żwir, to gdy ktoś cię wypchnie, skończyć w pułapce żwirowej. Nie podejmujesz więc tam ataku. Ja planowałem wyprzedzać po zewnętrznej, licząc na to, że zostanie mi zostawione miejsce. Jeżeli tego miejsca bym nie dostał, to zostałbym wywieziony, ale na asfalt. Jeżeli on tam jest, to nie martwisz się o konsekwencje” – mówi Russell.

“Nie cieszy mnie takie ściganie i coś powinno się zmienić. Ścigamy się na tych samych zasadach” – dodaje Anglik, zaznaczając, że bardzo dużo zależy od toru.

“Naturalnie, jeżeli jeździsz w Monako, nie możesz przekraczać limitów i wyprzedzać poza torem bo skończysz w bandzie. Tu konsekwencją będzie jedynie wyjechanie na asfalt” – uważa Russell.

Źródło: planetf1.com

 

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Japonii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 4 kwietnia:
godz. 4:30 – 1. Trening
godz. 8:00 – 2. Trening

Sobota, 5 kwietnia:
godz. 4:30 – 3. Trening
godz. 8:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 6 kwietnia:
godz. 7:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi