KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Iza Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Stalowy Jaro, Lukas Hewner, Grzejnik, Tsopni, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Mikołaj Demkow, Jędrzej Otręba, Tomasz Ignaczak, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Ilona Bykowska, Ba Ru, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, HITMAN 47, Mariusz Surlejewski, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, RkamilC, Pawel Licznerski, Patrick Komorek, Kamil Kuczman, szymon034, Marcin Rentflejsz, Rysiek Łotocki, Adrian Karwan, Marcin Bogutyn, Maks Szmytkowski, Norbert Sz
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Esox33, archetype, Paw321p, Wilkor, Djdario, Tomek81, Siatek, ThrudCK, jacek79100, Piastun Piast, Mati, Zaszyfrowane, Rafał Przybylski, Maciej Kania, Kamil Tomczyk, Zynek, Marjusz, Łukasz Mikołajczyk, Piotr Naskrent
blank
Motor Racing - Formula One World Championship - Mexican Grand Prix - Qualifying Day - Mexico City, Mexico

Kubica i Meksyk – Le Mans i półzmyłka



Choć Robert Kubica nie jeździł często w Meksyku, to jednak niektóre jego przejazdy dobrze pamiętamy. Zobaczcie ich podsumowanie.

Przed F1

 

Robert Kubica w 2008 był gościem światowych finałów Formuły BMW. Polak jeździł wtedy bolidem F1 po torze w mieście Meksyk…

…ale również autem BMW V12 LMR – jedynym samochodem BMW w historii, który wygrał legendarne 24h Le Mans (1999).

Co ciekawe, ostatnią rundę Formuły BMW wygrał Alexander Rossi, a trzeci był Esteban Gutierrez.

Poniżej więcej filmów z tej imprezy:



2019

 

Robert Kubica w Grand Prix Meksyku Formuły 1 uczestniczył raz – w 2019 roku jako kierowca Williamsa. Wcześniej miał okazję jeździć na tym torze w 2008 roku. Po światowym finale Formuły BMW pokonał kilka okrążeń za kierownicą prototypu LMP1 BMW po tym obiekcie.

W 2019 roku Robert został zastąpiony w pierwszym treningu przez Nicholasa Latifiego. W drugim stracił 0,2 do George Russella, a w trzecim – na przesychającym torze – sekundę. W kwalifikacjach Polak był ostatni, aż 1,3 sekundy za Russellem.

Start wyścigu – mimo braku mocy samochodu – był jednak bardzo dobry. Robert był w stanie wyprzedzić Romaina Grosjeana i George Russella. Aż do zjazdu do boksów Robert był w stanie utrzymać za sobą Anglika, długo nie dawał się też wyprzedzić Sainzowi, Kvyatowi i Raikkonenowi, którzy mieli problemy na początku.



Pit-stop Kubicy był dość długi, dlatego gdy Russell zjechał do boksów, wyjechał przed Kubicą. Polak nie dał jednak za wygraną i zastosował „półzmyłkę”, dzięki której wyprzedził Anglika.

Kubica był nie tylko pred Russellem, ale też Grosjeanem. Niestety, na kilka okrążeń przed końcem wyścigu Polak słyszy w radiu: „Mamy wolnego kapcia – lewy przód”
– „To co robimy?” – odpowiada Polak.
– „Box!”
– „Jesteście pewni? Wszystko wydaje się OK!” – mówi Kubica tonem wyrażającym ogromne zdziwienie.
– „Box, box”

Kubica dojechał do mety ostatni, na 18. miejscu.

Po wyścigu George Russell był niezadowolony, że Williams nie zamienił go miejscami z Kubicą.



„Czucie w aucie było znacznie lepsze niż wczoraj. Udało mi się podjąć dobre decyzje podczas walka i zyskałem kilka pozycji na starcie. George wyjechał przede mnie po długim pit-stopie, ale zdołałem go wyprzedzić. Szkoda, że musiałem zatrzymać się drugi raz z powodu wolnego kapcia. Dziękuję meksykańskim fanom za wsparcie i niesamowitą atmosferę” – cytowała wypowiedź Roberta Kubicy oficjalna informacja prasowa Williamsa.

„Mieliśmy wolnego kapcia, powietrze schodziło wolno i tyle. Z reguły na tarkach się nie łapie kapcia. Start był całkiem niezły, ale na ostatniej prostej nie miałem pełnej mocy dlatego specjalnie nie pchałem się w 1. zakręcie. Potem zyskałem 2-3 pozycje. Miałem sporo problemów z oponami, ale wyczucie było całkiem niezłe. Na okrążeniu wyjazdowym z boksów wyczucie było 100 razy lepsze niż wczoraj. Na pit-stopie straciliśmy kilka sekund, co pozwoliło Georgeo`wi wyjechać przede mnie, ale potem wyprzedziłem go w zakręcie 7. To była taka pół zmyłka, ale skoro zostawił miejsce, to trzeba było to wykorzystać” – powiedział wówczas Kubica dla Eleven Sports.



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

Testy przedsezonowe

Dni
Godzin
Minut
Sekund

F1: 3 marca (Bahrajn)
WEC: 2 marca (Katar)
ELMS: 14 kwietnia (Barcelona)
F3: 2 marca (Bahrajn)

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi