To był wyjątkowy wyścig nie tylko z powodu narzuconych ograniczeń przebiegu opon. Zobaczcie wyniki i dane GP Kataru.
Wyniki
Skrót
Best lapy
Punkt za najszybsze okrążenie zgarnął Max Verstappen, który w końcówce wyścigu postanowił zgarnął pełną pulę.
Prędkości
Na czele zestawienia dość nietypowe nazwiska. Najwyższą prędkość podczas tego wyścigu uzyskał Fernando Alonso i była to dość znaczna różnica nad trzecim Lance Strollem – 7,6 km/h. Najwolniejszy był natomiast Kevin Magnussen z prędkością zaledwie 323,4 km/h.
Czasy sektorów
Max Verstappen wykręcając najszybszy czas wyścigu był najlepszy tylko w pierwszym sektorze z długą prostą startową. Odstawił tam McLareny na prawie pół sekundy. W pozostałych minimalnie szybszy był Lando Norris.
Pit-stopy
To był historyczny wyścig. Mimo obowiązywania nowych zasad, mieliśmy aż dwa najszybsze pit-stopy tego sezonu. Co najważniejsze, mechanicy McLarena wykonali rekordowy pit-stop w historii całej Formuły 1, zmieniając koła w aucie Lando Norrisa w 1,8 sekundy. Poprzedni rekord został ustanowiony w 2019 roku przez mechaników Red Bulla i wynosił 1,82 sekundy.
Łącznie mieliśmy 54 pit-stopy i aż 28 z nich było poniżej 3 sekund.
Strategie
Spośród tych, którzy dojechali do mety, tylko George Russell był cztery razy w boksach. Niektórzy zawodnicy mieli bardzo małe możliwości strategiczne. Charles Leclerc miał opon na zaledwie 61 okrążeń, a w wyścigu pokonano ich 57.
Mimo wszystko widzieliśmy nieco zróżnicowania w strategiach ekip.
Opony
W użyciu były wszystkie 3 mieszanki opon, choć jeszcze przed rywalizacją wydawało się, że mało kto zdecyduje się na opony miękkie.