KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

gp-meksyku-typy-kursy-zapowiedz-wyscigu (1)

GP Meksyku: typy, kursy, zapowiedź wyścigu!

Mistrza świata F1 znamy już od dłuższego czasu, ale rywalizacja o miejsca na podium staje się coraz ciekawsza. Czy Lewis Hamilton zmniejszy dystans dzielący go od Sergio Pereza? A może goniący peleton zbliży się do Brytyjczyka?

Zapowiedź GP Meksyku

Zakłady bukmacherskie, a także eksperci i kibice, którzy regularnie oglądają wyścigi F1 nie mają wątpliwości, że zdecydowanym faworytem przed startem w Meksyku jest Max Verstappen. Holender ma na koncie 13 zwycięstw w 14 poprzednich startach. Jakby tego było mało Max ma znakomite statystyki na torze w Meksyku. Verstappen zwyciężył w 4 z 5 poprzednich rywalizacji. Z typowaniem wyścigu głównego warto oczywiście poczekać przynajmniej do zakończenia sesji kwalifikacyjnej, jednak nie ulega wątpliwości, że nawet przy starcie z 5/6 miejsca Max nadal byłby głównym kandydatem do wygranej. Zakłady bukmacherskie na F1 są już dostępne.

Najciekawiej przed startem w Meksyku zapowiada się rywalizacja o drugie miejsce w generalce. Aktualnie znajduje się na nim klubowy kolega Maxa Verstappena, czyli Sergio Perez. Meksykanin ma przed sobą start przed własną publicznością, w którym będzie mógł potencjalnie rozstrzygnąć kwestię drugiego miejsca na koniec sezonu. Kierowca Red Bulla w ostatnim wyścigu dojechał do mety na czwartej pozycji, po tym jak dyskwalifikację otrzymał Hamilton. Dzięki temu Perez powiększył swoją przewagę nad Lewisem do 39 oczek. Do zakończenia sezonu pozostały już tylko 4 starty, dlatego też dobry wynik Sergio Pereza przed własną publicznością może potencjalnie zamknąć szansę na powrót Hamiltona.

Statystyki z poprzednich sezonów pokazują, że na torze w Meksyku wygrywał z reguły ktoś z dwójki Lewis Hamilton lub Max Verstappen. Również w tym przypadku oferta zakładów bukmacherskich wskazuje, że ta dwójka jest w gronie faworytów do wygranej. Hamilton w ostatnich wyścigach pokazuje się z coraz lepszej strony, czego efektem był finisz na drugim miejscu podczas startu w USA. Ostatecznie skończyło się dyskwalifikacją, jednak nie zmienia to naszej opinii o rosnącej formie Hamiltona. Być może Brytyjczyk potraktuje tę końcówkę sezonu jako idealny moment na przygotowanie przed startem nowej kampanii. Lewis nie ukrywa, że jego celem jest 8 tytuł mistrza świata, a w dwóch ostatnich sezonach nie był w stanie podjąć rękawic.

Wyniki historyczne:

  • Max Verstappen wygrał 4 z poprzednich 5 wyścigów w Meksyku.
  • 6 ostatnich rywalizacji na tym torze wygrał ktoś z dwójki Verstappen i Hamilton.
  • W poprzednim sezonie najszybsze okrążenie w Meksyku zaliczył George Russell.
  • Max Verstappen wygrał 2 ostatnie GP Meksyku z rzędu.

Podsumowanie GP USA

W ostatni weekend kierowcy F1 ścigali się na torze w Austin podczas GP USA. Wyścig zakończył się trzecim zwycięstwem z rzędu dla Maxa Verstappena. Holender na tym etapie sezonu ma już oczywiście zapewnione mistrzostwo świata, ale nie oznacza to, że odpuszcza kolejne rywalizacje, a wręcz przeciwnie. Statystyki z ostatnich startów wskazują, że Max Verstappen zwyciężył w 13 z 14 startów. 

Wyścig w USA był dla fanów F1 powrotem do przeszłości, ponieważ o wygraną na torze w Austin Max Verstappen rywalizował z Lewisem Hamiltonem. Brytyjczyk w tym sezonie spisuje się o wiele lepiej niż w ubiegłej kampanii i ukończył rywalizację na 2. pozycji. Ostatecznie na kilka godzin po zakończeniu wyścigu pojawiła się jednak informacja o dyskwalifikacji Hamiltona i Leclerca. W takiej sytuacji ponownie wzrosła różnica pomiędzy Sergio Perezem, a Lewisem Hamiltonem w klasyfikacji generalnej. Po zakończeniu wyścigu było to już zaledwie 19 punktów, a teraz ponownie jest ich aż 39.

„To oczywiście rozczarowujące być zdyskwalifikowanym po wyścigu, ale to nie odbiera nam postępu, jaki zrobiliśmy w ten weekend. Mieliśmy dobre tempo i czułem się świetnie w samochodzie. Twardo walczyliśmy z tymi obok mnie, bo byli bardzo szybcy, ale możemy być zadowoleni z wielu rzeczy” – pełną reakcję Brytyjczyka na dyskwalifikację przeczytasz na naszej stronie.

Nie zmienia to jednak faktu, że Lewis Hamilton ma jeszcze 4 wyścigi, aby odrobić stratę do Sergio Pereza, a także obronić swoją pozycję na podium, ponieważ nadal nie jest to nic pewnego. Podczas wyścigu w USA z tego samego powodu co Hamilton zdyskwalifikowany został jeszcze Charles Leclerc.

Klasyfikacja generalna – emocje w walce o podium?

Do końca sezonu pozostały już tylko 4 starty, a w czołówce robi się ciasno. Lewis Hamilton nadal ma szansę, aby zakończyć sezon na pozycji wicemistrza świata, ale możliwe jest również to, że na najniższym stopniu podium kampanię 2023 ukończy Charles Leclerc. Różnica pomiędzy Hamiltonem, a Sergio Perezem to dokładnie 39 punktów po ostatniej dyskwalifikacji. Przewaga Brytyjczyka nad Charlesem Leclerckiem, który plasuje się na 7. miejscu wynosi z kolei 42 oczka. Takie statystyki pokazują, że w każdym wyścigu do końca sezonu powinno być ciekawie.

Niekwestionowanym zwycięzcą obecnej kampanii, podobnie jak w 2 poprzednich sezonach został kierowca Red Bulla, czyli Max Verstappen. Holender w ostatnim czasie jest w znakomitej dyspozycji i wygrywa wyścig za wyścigiem, notując aż 13 wygranych w 14 kolejnych startach. Wyjątkiem jest tutaj rywalizacja, której Maxowi nie udało się ukończyć, a wygrał ją Carlos Sainz.

Zakłady bukmacherskie nadal mają wśród swoich propozycji kursy na poszczególne miejsca w klasyfikacji generalnej. Przejdź do sekcji zakłady na F1 i poszukaj najnowszych kursów na ściganie w Meksyku i generalkę.

klasyfikacja-generalna-zaklady-bukmacherskie-na-f1-betters

Obstawianie zakładów bukmacherskich niesie ze sobą ryzyko uzależnienia. Pamiętaj, że nie może być sposobem na życie. W Polsce korzystanie z usług nielegalnych bukmacherów jest zabronione, możesz grać wyłącznie u tych operatorów, którzy posiadają zezwolenie Ministerstwa Finansów.

BETTERS to legalny polski bukmacher, który działa na podstawie zezwolenia (PS4.6831.7.2020) wydanego przez Ministra Finansów w dniu 16 kwietnia 2021 r. na urządzanie zakładów wzajemnych (bukmacherskich) przez sieć Internet na okres 6 lat.

Autor tekstu: Mateusz Nowak – Senior Project Manager, redaktor naczelny Zagranie, absolwent dziennikarstwa sportowego i zarządzania w sporcie na UAM i fan piłki nożnej! Na Twitterze – @Mati_N95

Materiał partnera

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Archiwum

Najbliższe Grand Prix F1

Testy przedsezonowe

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

F1: 3 marca (Bahrajn)
WEC: 2 marca (Katar)
ELMS: 14 kwietnia (Barcelona)
F3: 2 marca (Bahrajn)

Popularne tagi