KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank
2023 United States Grand Prix, Saturday - Jiri Krenek

FIA się tłumaczy, kierowcy przekonani, że pominięto inne nieregulaminowe auta

 

Podczas czwartkowych wywiadów przed GP Meksyku wróciła sprawa dyskwalifikacji Charlesa Leclerca i Lewisa Hamiltona w GP USA. Zaczęło się od oświadczenia FIA.

W związku ze zbyt dużym zużyciem desek przy podłodze w autach Hamiltona i Leclerca, zostali oni wykluczeni z wyników rywalizacji w Austin. Zdyskwalifikowano połowę z czterech przebadanych aut, co skłoniło wiele osób do podejrzeń, że gdyby zbadano całą stawkę, dyskwalifikacji byłoby znacznie więcej.

„Musimy wyciągnąć z tej sytuacji wnioski na przyszłość. Zamiast badać wszystkich i dyskwalifikować połowę stawki – a stawiam wszystkie pieniądze, że tak by było – może na przykład podczas weekendów ze sprintem powinniśmy być w stanie wymienić deskę czy podłogę żeby nie mieć takich niedorzecznych wydarzeń” – mówi Lewis Hamilton, cytowany przez racefans.net.

„Jeden milimetr nie poprawia osiągów, to nie było jak dmuchana podłoga, dająca dodatkową siłę docisku. Na krawężnikach to było okropne. A jeżeli podwyższylibyśmy samochód o milimetr czy pół to nie zrobiłoby to żadnej różnicy w osiągach, a przeszlibyśmy test” – dodaje siedmiokrotny mistrz świata.

 

FIA postanowiła w osobnym komunikacie wyjaśnić sprawę, tłumacząc, że po USA została przeprowadzona standardowa kontrola i zawsze wyrywkowo na poszczególne aspekty techniczne badane są tylko niektóre auta. Jak pisze FIA, niemożliwym jest przebadanie każdego parametru we wszystkich samochodach.

Pytani o to kierowcy, nie są do końca przekonani do takiej argumentacji.

„Zespoły mają bardzo marginalne dane na cały weekend jeżeli chodzi o wysokość ustawienia samochodu. Nie ma nawet wystarczająco czasu by ustawić samochód po pierwszym treningu. Musimy działać na wyczucie. Być może nie musimy sprawdzać każdego samochodu po każdym wyścigu, cały czas. Ale jeżeli pojawia się jeden zdyskwalifikowany kierowca, jest bardzo, bardzo duża szansa, że inne samochody – choćby jego partnerzy zespołowi – również będą mieli nielegalne auta” – mówi Alex Albon.

„Nie wiem, ile zajęłoby sprawdzenie kilku aut więcej, ale nie sądzę, że byłoby to takim problemem. Nie wiem, nie jestem sędzią” – dodaje kierowca Williamsa.

 

Zgadza się z nim Esteban Ocon.

„Myślę, że zgadywanie wysokości jazdy jest ekstremalnie trudne. Jest ryzyko i nagroda oczywiście. Jeżeli ustawić auto nisko, będzie szybsze, ale ryzykujesz nielegalnością deski. Widzieliśmy, że niektóre samochody miały zmieniane ustawienia z tego powodu w trakcie weekendu, ale jeżeli musisz to zrobić po FP1 to masz za mało czasu” – mówi kierowca Alpine.

„Jestem pewien, że to nie pierwszy raz, kiedy po weekendzie ze sprintem samochody były nielegalne. Myślę, że przy normalnym formacie weekendu ryzyko tego jest znacznie mniejsze” – dodaje Francuz.

Nico Hulkenberg przyznał, że nie jest przekonany czy przeszedłby test, gdyby jego auto zostało przebadane po GP Meksyku.

 

„Mogłoby się okazać, że jest nielegalne. Oczywiście samochody są niesamowicie wrażliwe na wysokość jazdy i im niżej je ustawisz tym więcej siły docisku otrzymujesz. To nieustanna walka z ustawieniami i trzeba znaleźć odpowiedni balans. Myślę, że w Austin mieliśmy specyficzne warunki z wyboistym torem i wieloma krawężnikami na wyjściach, które można było przejeżdżać agresywnie. Wówczas mocno zużywa się deska” – mówi kierowca Haasa.

Na badanie nie zostało wzięte auto George Russella, a mogłoby się okazać, że skończyłby jak jego partner z ekipy.

„Myślę, że układ toru w USA był bardzo trudny pod tym względem, a my zaczynamy wszystkie sprawdzenia po zaledwie jednym treningu. Myśleliśmy, że będzie dobrze. Nie było powodu by coś zmieniać. Ale niestety pomyliliśmy się. Spodziewam się, że przy normalnych trzech treningach, byłoby inaczej” – mówi Russell.

Źródło: racefans.net
fot. Mercedes F1 Team

 

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Emilii - Romanii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 17 maja
godz. 13:30 – FP1
godz. 17:00 – FP2

Sobota, 18 maja
godz. 12:30 – FP3
godz. 16:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 19 maja
godz. 15:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Spa

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi