KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

LN2A7899

Michał Streer nie zwalnia tempa – wystartuje w jednej z najbardziej prestiżowych imprez Europie

 

Rally di Como, a dokładniej 42. Rally Villa d’Este – Automobile Club Como, to rajd będący częścią cyklu Asfaltowych Mistrzostw Włoch, który znany jest z wyjątkowo trudnych i krętych odcinków specjalnych. Co stanowi dodatkową, nie lada atrakcję, Michał dotychczasowego Peugeot 208 Rally4 zastąpi Renault Clio Super 1600, czyli samochód zapewniający niesamowite wrażenia, zarówno załodze jaki i kibicom.

Rally di Como rozpocznie się 22 września wieczornymi odcinkami specjalnymi, ze startem honorowym na Piazza Cavour w Como. Ten niezwykle widowiskowy rajd, to dla załóg okazja do rywalizacji na bardzo wysokim poziomie, a dla kibiców możliwość spędzenia czasu w pięknej okolicy i podziwiania zmagań nie tylko rajdówek WRC które na tym rajdzie są dopuszczone, ale także wspaniałych historycznych aut w Rally Storico ACI Como, który odbywa się równolegle.

„Gdy pojawił się pomysł i możliwość wystartowania w tym rajdzie, nie zastanawiałem się ani sekundy. Od lat Rally di Como był moim marzeniem. Sam kiedyś jeździłem go oglądać i kibicować Robertowi Kubicy, który tu odniósł zwycięstwo. Pamiętam, jakie ten rajd robił na mnie wrażenie jako na kibicu – teraz mogę pojechać jako kierowca. Jestem niezwykle wdzięczny sponsorom, którzy umożliwiają mi ten start – www.GetMen.com , www.iteo.com oraz www.FDM.pl” – mówi Michał Streer.

 

Na fotelu pilota zasiądzie Jakub Wróbel, z którym Michał miał okazję jeździć już w tym roku w zmaganiach podczas Tarmac Masters.

„Marzenia są po to, aby je spełniać. Gdy Michał zaproponował mi start we Włoszech w prawdziwym S1600, zgodziłem się bez wahania. Start takim samochodem był zawsze w sferze marzeń i nie sądziłem, że jeszcze kiedykolwiek uda się je zrealizować. To będzie duże wyzwanie, a zarazem wspaniała przygoda i nie mogę się jej doczekać” mówi Jakub Wróbel.

Renault Clio S1600 należał kiedyś do najszybszych rajdówek klasy Junior WRC a więc topowych „osiek”. Samochodami tej grupy ścigało się wielu najszybszych kierowców na świecie, m.in. Loeb, Ogier czy Robert Kubica. Konstrukcja ta nie jest najnowsza, a mimo wszytko dalej jest konkurencyjna z najszybszymi obecnymi samochodami przednionapędowymi czyli Rally4. Agresywny wygląd, poszerzane nadwozie, oraz niespotykany już niesamowity dźwięk silnika powodują duży skok adrenaliny.

 

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Archiwum

Najbliższe Grand Prix F1

GP Emilii - Romanii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

6h Spa

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 17 maja
godz. 13:30 – FP1
godz. 17:00 – FP2

Sobota, 18 maja
godz. 12:30 – FP3
godz. 16:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 19 maja
godz. 15:00 – Wyścig

Popularne tagi