KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Ignaczak, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Pawel Licznerski, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, Maciej Stankiewicz, Ilona Bykowska, Grzegorz Pliś, Marcin Bogutyn, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Maks Szmytkowski, Izabela Ch, Marcin Parzych, Mateusz Wanat, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, Esox33, Lightmanek, Gnusma, AG, LUK, Geronimo321, Ziutkaziut

Harmonogram

blank

Wyniki

Motor Racing - Formula One World Championship - Belgian Grand Prix - Sprint Day - Spa Francorchamps, Belgium

Wrażenia po połówce: Williams

 

Od wielu lat Williams nie szedł na przerwę letnią w Formule 1 na tak wysokiej pozycji. Biorąc pod uwagę sytuację, ekipa może być zadowolona z wykonanej pracy, ale nie w pełni.

Zespół

 

Oczekiwania

Ostatnie lata nauczyły nas, że nie można mieć wysokich oczekiwań w stosunku do Williamsa, zwłaszcza że jednego paydrivera zastąpił drugi – Logan Sargeant. Williams nie ma warunków do rozwoju wobec przestarzałej fabryki, ale pod nowymi rządami chciano mimo wszystko powalczyć.

Jak wyszło?

Całkiem dobrze. Być może auta z Grove tempa nie mają, zwłaszcza w kwalifikacjach, ale trzeba przyznać, że potrafią świetnie egzekwować wyścigi i wykorzystywać nadarzające się okazje. Brakuje tego choćby w Alfie Romeo czy AlphaTauri. Williams robi co może i jest obecnie wyżej niż mogliby zakładać przed sezonem. Warto też dodać, że na punkty mogą liczyć tylko w przypadku jednego kierowcy, co też nie ułatwia przebicia się wyżej.

 

Tegoroczne 4 wizyty w punktach to nie jest szczyt marzeń, ale z drugiej strony „jak na Williamsa” to sporo. W klasyfikacji generalnej są przed wszystkimi potencjalnymi rywalami. Stąd dość wysoka moja ocena siódmej ekipy w stawce.

Moja ocena: 6/10

Kierowcy

 

Alex Albon

To wyraźny lider Williamsa, który ma bardzo dobre tempo wyścigowe, wykorzystuje silne strony swojego bolidu i potrafi się dobrze bronić. Albon jest regularny i potrafi być szybki. Dobrze odnalazł się w Grove, a jego wyniki są lepsze niż niejednego bardziej doświadczonego i uważanego za większy talent kierowcy.

Obecnymi występami Albon zapewnia sobie przedłużenie przygody z F1, a swojemu zespołowi bardzo potrzebne punkty.

 

Moja ocena: 7/10

Logan Sargeant

Oczekiwania wobec Amerykanina nie były duże. Czwarty kierowca F2 nie spisuje się ponad nie. Jeżeli szukać pozytywów to w przeciwieństwie do Nicholasa Latifi, dość rzadko poważnie się rozbija. Jest to jednak nadal słaby punkt Williamsa.

Moja ocena: 4/10

Statystyki

 

Miejsce w generalce: 7.
Punkty: 9
Najwyższa pozycja na starcie: 8
Najwyższa pozycja w wyścigu: 7
Wizyty w Q3: 4
Odpadnięcie w Q1: 13

 

 Alex AlbonLogan Sargeant
Pozycja1319
Punkty110
Pole position00
Zwycięstwa00
Podia00
Najwyższa pozycja w wyścigu711
Najwyższa pozycja na starcie814
Wyżej w wyścigu102
Wyżej w kwalifikacjach120
Lepszy czas wyścigu84
Wizyty w Q340
Odpadnięcie w Q1310
Średnia pozycja na starcie12.6717,67
Średnia pozycja na mecie11.716,09
Ukończone wyścigi109
Udane wyprzedzenia2714
Przejechane kilometry32103309
Koszty dla zespołu$1,274 mln$0,485 mln
Zarobki$3 mln$1 mln

Waszym zdaniem

 

Pora abyście to Wy wyrazili swoje zdanie na temat wyników osiąganych przez Williamsa w tym roku. Wyniki w kolejnym tekście tego cyklu.

 

Jak oceniasz postawę Williamsa w 12 wyścigach sezonu 2023?

Czy według Ciebie pozycja zespołu w klasyfikacji generalnej odzwierciedla potencjał jego bolidu?

Czy według Ciebie Williams ma szansę na poprawienie swojej pozycji w drugiej części sezonu?

Jak oceniasz postawę Alexa Albona w pierwszej części sezonu?

Jak oceniasz postawę Logana Sargeanta w pierwszej części sezonu 2023?

Williams połowa 2023
Dziękuję za głosowanie!

Share your Results:

 

Oceniliście Haasa

 

Oto wyniki Waszego głosowania po poprzednim tekście z tego cyklu na blogu:

Jak oceniasz postawę Haasa w 12 wyścigach sezonu 2023?
Średnia: 4,53

Czy według Ciebie pozycja zespołu w klasyfikacji generalnej odzwierciedla potencjał jego bolidu?
Tak: 59%
Nie, powinni być wyżej: 38%
Nie, powinni być niżej: 3%

Czy według Ciebie Haas ma szansę na poprawienie swojej pozycji w drugiej części sezonu?
Tak: 9%
Raczej tak: 17%
Trudno powiedzieć: 21%
Raczej nie: 39%
Nie: 14%

Jak oceniasz postawę Nico Hulkenberga w pierwszej części sezonu?
6,44

Jak oceniasz postawę Kevina Magnussena w pierwszej części sezonu?
3,85

 

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Hiszpanii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 21 czerwca
godz. 13:30 – FP1
godz. 17:00 – FP2

Sobota, 22 czerwca
godz. 12:30 – FP3
godz. 16:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 23 czerwca
godz. 15:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

24h Le Mans

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi