Od wielu lat Williams nie szedł na przerwę letnią w Formule 1 na tak wysokiej pozycji. Biorąc pod uwagę sytuację, ekipa może być zadowolona z wykonanej pracy, ale nie w pełni.
Zespół
Oczekiwania
Ostatnie lata nauczyły nas, że nie można mieć wysokich oczekiwań w stosunku do Williamsa, zwłaszcza że jednego paydrivera zastąpił drugi – Logan Sargeant. Williams nie ma warunków do rozwoju wobec przestarzałej fabryki, ale pod nowymi rządami chciano mimo wszystko powalczyć.
Jak wyszło?
Całkiem dobrze. Być może auta z Grove tempa nie mają, zwłaszcza w kwalifikacjach, ale trzeba przyznać, że potrafią świetnie egzekwować wyścigi i wykorzystywać nadarzające się okazje. Brakuje tego choćby w Alfie Romeo czy AlphaTauri. Williams robi co może i jest obecnie wyżej niż mogliby zakładać przed sezonem. Warto też dodać, że na punkty mogą liczyć tylko w przypadku jednego kierowcy, co też nie ułatwia przebicia się wyżej.
Tegoroczne 4 wizyty w punktach to nie jest szczyt marzeń, ale z drugiej strony “jak na Williamsa” to sporo. W klasyfikacji generalnej są przed wszystkimi potencjalnymi rywalami. Stąd dość wysoka moja ocena siódmej ekipy w stawce.
Moja ocena: 6/10
Kierowcy
Alex Albon
To wyraźny lider Williamsa, który ma bardzo dobre tempo wyścigowe, wykorzystuje silne strony swojego bolidu i potrafi się dobrze bronić. Albon jest regularny i potrafi być szybki. Dobrze odnalazł się w Grove, a jego wyniki są lepsze niż niejednego bardziej doświadczonego i uważanego za większy talent kierowcy.
Obecnymi występami Albon zapewnia sobie przedłużenie przygody z F1, a swojemu zespołowi bardzo potrzebne punkty.
Moja ocena: 7/10
Logan Sargeant
Oczekiwania wobec Amerykanina nie były duże. Czwarty kierowca F2 nie spisuje się ponad nie. Jeżeli szukać pozytywów to w przeciwieństwie do Nicholasa Latifi, dość rzadko poważnie się rozbija. Jest to jednak nadal słaby punkt Williamsa.
Moja ocena: 4/10
Statystyki
Miejsce w generalce: 7.
Punkty: 9
Najwyższa pozycja na starcie: 8
Najwyższa pozycja w wyścigu: 7
Wizyty w Q3: 4
Odpadnięcie w Q1: 13
Alex Albon | Logan Sargeant | |
---|---|---|
Pozycja | 13 | 19 |
Punkty | 11 | 0 |
Pole position | 0 | 0 |
Zwycięstwa | 0 | 0 |
Podia | 0 | 0 |
Najwyższa pozycja w wyścigu | 7 | 11 |
Najwyższa pozycja na starcie | 8 | 14 |
Wyżej w wyścigu | 10 | 2 |
Wyżej w kwalifikacjach | 12 | 0 |
Lepszy czas wyścigu | 8 | 4 |
Wizyty w Q3 | 4 | 0 |
Odpadnięcie w Q1 | 3 | 10 |
Średnia pozycja na starcie | 12.67 | 17,67 |
Średnia pozycja na mecie | 11.7 | 16,09 |
Ukończone wyścigi | 10 | 9 |
Udane wyprzedzenia | 27 | 14 |
Przejechane kilometry | 3210 | 3309 |
Koszty dla zespołu | $1,274 mln | $0,485 mln |
Zarobki | $3 mln | $1 mln |
Waszym zdaniem
Pora abyście to Wy wyrazili swoje zdanie na temat wyników osiąganych przez Williamsa w tym roku. Wyniki w kolejnym tekście tego cyklu.
Jak oceniasz postawę Williamsa w 12 wyścigach sezonu 2023?
Czy według Ciebie pozycja zespołu w klasyfikacji generalnej odzwierciedla potencjał jego bolidu?
Czy według Ciebie Williams ma szansę na poprawienie swojej pozycji w drugiej części sezonu?
Jak oceniasz postawę Alexa Albona w pierwszej części sezonu?
Jak oceniasz postawę Logana Sargeanta w pierwszej części sezonu 2023?
Share your Results:
Oceniliście Haasa
Oto wyniki Waszego głosowania po poprzednim tekście z tego cyklu na blogu:
Jak oceniasz postawę Haasa w 12 wyścigach sezonu 2023?
Średnia: 4,53
Czy według Ciebie pozycja zespołu w klasyfikacji generalnej odzwierciedla potencjał jego bolidu?
Tak: 59%
Nie, powinni być wyżej: 38%
Nie, powinni być niżej: 3%
Czy według Ciebie Haas ma szansę na poprawienie swojej pozycji w drugiej części sezonu?
Tak: 9%
Raczej tak: 17%
Trudno powiedzieć: 21%
Raczej nie: 39%
Nie: 14%
Jak oceniasz postawę Nico Hulkenberga w pierwszej części sezonu?
6,44
Jak oceniasz postawę Kevina Magnussena w pierwszej części sezonu?
3,85