KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek
blank
large-2023 Australian Grand Prix - Thursday

Wrażenia po połówce – Alfa Romeo

 

Po szóstym miejscu w sezonie 2022, w Alfie zdawali sobie sprawę z tego, że powtórzenie tego wyniku nie będzie łatwe. Nie spodziewali się jednak raczej, że po pierwszych wyścigach sezonu 2023 będzie tak źle i że zawiedzie ich teoretycznie najmocniejszy punkt.

Zespół

 

Oczekiwania

Trudno o jakichś mówić, biorąc pod uwagę, w jakim miejscu znajduje się zespół z Hinwil. Z jednej strony czekają już na przejęcie przez Audi, ale z drugiej nastąpi ono za ponad 2 sezony. Coś w tym czasie trzeba robić, walczyć o jak najwyższe miejsca w generalce no i o sponsorów, których po odejściu Alfy Romeo będzie brakować. Alfa „wygrała” 6. miejsce w ubiegłym roku dzięki przygotowaniu lekkiego bolidu na początek sezonu. W tym roku takiej przewagi już nie mieli i widać to w tabeli wyników.

Jak wyszło?

Alfa jest mniej więcej w tym samym punkcie, w którym była pod koniec sezonu 2022. Auto nie pozwala na regularną walkę o punkty, a gdy jakoś trafi się być w pierwszej 10-tce to niestety nie ma komu tego wykorzystać. Alfa nie ma kierowców, którzy byliby liderami i mieli wystarczające tempo by zdobywać punkty. Choć zespół deklaruje, że cały czas walczy i skupia się na teraźniejszości, to niestety tego nie widać.


Tegoroczne 9 punktów po 12 wyścigach wobec 51 po 13 rundach sezonu 2022 wygląda marnie, ale z drugiej strony w Hinwil od dłuższego czasu jest walka raczej o 8. miejsce niż coś wyżej.

Moja ocena: 3/10

Kierowcy

 

Valtteri Bottas

Już w drugiej połowie poprzedniego sezonu Valtteri Bottas częściej błyszczał tyłkiem niż na torze. Podobnie jest w tym sezonie. Fin jest cieniem samego siebie, rozdrabnia się na kolejne biznesy i promocje, chcąc jednocześnie rozmów z Audi o sezonie 2026. Jak dla mnie to bardziej odcinanie kuponów niż walka o kolejne osiągnięcia w F1. Oczywiście, nie ma wątpliwości co do tego, że Valtteri nie ma narzędzi do regularnego punktowania, ale jednak od kierowcy takiego kalibru oczekiwałbym więcej.

Z drugiej strony Fin nadal jest przed Guanyu Zhou w klasyfikacji generalnej i dwa razy częściej dojeżdżał przed Chińczykiem niż za w kwalifikacjach i wyścigu.


Moja ocena: 5/10

Guanyu Zhou

Gdy zaczyna się z niskiego pułapu, każdy twój sukces później jest przeceniany. Fakt, Chińczyk jeździ lepiej niż w pierwszym sezonie, jest szybszy i bardziej regularnym. Ale nie możemy robić z niego jednego z najlepszych kierowców sezonu. Robi swoje i za to należą mu się pochwały i pewnie dlatego zostanie z nim przedłużony kontrakt. 

Moja ocena: 5/10

Statystyki

 

Miejsce w generalce: 9.
Punkty: 9
Najwyższa pozycja na starcie: 5
Najwyższa pozycja w wyścigu: 8
Wizyty w Q3: 3
Odpadnięcie w Q1: 9

 

 Valtteri BottasGuanyu Zhou
Pozycja1516
Punkty54
Pole position00
Zwycięstwa00
Podia00
Najwyższa pozycja w wyścigu89
Najwyższa pozycja na starcie75
Wyżej w wyścigu84
Wyżej w kwalifikacjach84
Lepszy czas wyścigu48
Wizyty w Q321
Odpadnięcie w Q136
Średnia pozycja na starcie13.9214.83
Średnia pozycja na mecie13.2513.45
Ukończone wyścigi1211
Udane wyprzedzenia1728
Przejechane kilometry718704
Koszty dla zespołu0,225 mln0,125 mln
Zarobki10 mln2 mln

Waszym zdaniem

 

Pora abyście to Wy wyrazili swoje zdanie na temat wyników osiąganych przez Alfę Romeo w tym roku. Wyniki w kolejnym tekście tego cyklu.

 

Jak oceniasz postawę Alfy Romeo w 12 wyścigach sezonu 2023?

Czy według Ciebie pozycja zespołu w klasyfikacji generalnej odzwierciedla potencjał jego bolidu?

Czy według Ciebie Alfa Romeo ma szansę na poprawienie swojej pozycji w drugiej części sezonu?

Jak oceniasz postawę Valtteriego Bottasa w pierwszej części sezonu?

Jak oceniasz postawę Guanyu Zhou w pierwszej części sezonu 2023?

Ocena Alfy Romeo po połowie 2023
Dziękuję za głosowanie!

Share your Results:


Oceniliście AlphaTauri

 

Oto wyniki Waszego głosowania po poprzednim tekście z tego cyklu na blogu:

Jak oceniasz postawę AlphaTauri w 12 wyścigach sezonu 2023?
Średnia 148 ocen: 2,4

Czy według Ciebie pozycja zespołu w klasyfikacji generalnej odzwierciedla potencjał jego bolidu?
Tak: 48%
Mniej więcej: 34%
Nie, powinni być wyżej: 18%

Czy wedłud Ciebie AlphaTauri ma szansę na poprawienie swojej pozycji w drugiej części sezonu?
Tak: 16%
Raczej tak: 34%
Trudno powiedzieć: 13%
Raczej nie: 28%
Nie: 9%

Jak oceniasz postawę Yukiego Tsunody w pierwszej części sezonu?
5,87

Jak oceniasz postawę Nycka de Vriesa w pierwszej części sezonu?
4,08

Pierwszy po przerwie wyścig F1 odbędzie się w Holandii.


Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi