KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek
blank
Motor Racing - Formula One World Championship - Belgian Grand Prix - Sprint Day - Spa Francorchamps, Belgium

Wolff: Rywale blokują rozwój Williamsa

 

Nie udała się Williamsowi próba przekonania Formuły 1 i zespołów do zgody na udoskonalenie fabryki ekipy. Toto Wolff nie kryje swojego żalu w związku z tym.

Podczas niedawnego posiedzenia Komisji Formuły 1 szef Williamsa, James Vowles poprosił o zgodę na dodatkowe inwestycje w siedzibie Williamsa. Argumentował, że narzędzia, którymi dysponuje ekipa są mocno przestarzałe i nie nadające się do nadążenia za rywalami w Formule 1.

Przepisy finansowe Formuły 1 pozwalają na pewne wydatki inwestycyjne poza limitem budżetowym, ale kwota $36 mln w ciągi czterech lat dla Williamsa to zdecydowanie za mało biorąc pod uwagę wieloletnie zapóźnienia w ekipie z Grove.

Vowles chciał zgody na większe inwestycje, ale nie było na to zgody. Inne ekipy również domagały się zgód na większe udoskonalenie swoich fabryk i dyskusja utknęła w martwym punkcie. Sprawa ma być jeszcze omawiana w obrębie Financial Advisory Comittee.

 

„To bardzo niefortunne i rozczarowujące. Szczerze mówiąc podczas tego spotkania dyskusja wciąż zataczała koło i nie było żadnych konkluzji. Wszyscy podczas spotkania dbali tylko o to by nie stracić w porównaniu do innych” – mówił po spotkaniu Vowles.

Tym, który chce pomóc Williamsowi jest jego były udziałowiec, Toto Wolff. Według niego to nie fair, że inne ekipy chcą korzystać na sytuacji Williamsa.

„Zaczęliśmy o tym rozmawiać za sprawą Williamsa, który widzi, że ich infrastruktura jest podrzędna w stosunku do innych i z nią nie będą w stanie gonić rywali. Chodzi o zaplecze techniczne, symulator. Od tego zaczęła się cała rozmowa” – mówi Wolff.

 

„Wówczas niektóre inne zespoły wskoczyły do tego pociągu mówić, że one również chciałyby mieć lepsze siedziby. Padały liczby rzędu $50, $60, $70 czy nawet $90 milionów. I nagle zaczęliśmy rozmawiać o tym czy w ogóle nie zmienić limitów na rozwój inwestycyjny. Ale nie ma ku temu uzasadnienia. Jeden zespół według mnie musi być tu traktowany inaczej niż inni” – dodaje szef Mercedesa.

Apele o jednostkowe potraktowanie sprawy Williamsa nie dały żadnego efektu.

„Przygotowaliśmy listę, ale niektóre zespoły powiedziały, że ona ich nie interesuje i jeżeli Williams coś dostanie to one również chcą. I to był koniec rozmowy. A my potrzebujemy stałych przepisów, zwłaszcza finansowych, a nie zmian co 2 lata. Być może znajdziemy inne rozwiązanie dla Williamsa” – mówi Wolff.

Źródło: Autosport.com
fot. Williams F1 Team

 

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi