KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Harmonogram

FORMULA 1 - GP of Austria 2017

Massa rozpoczął procedury prawne przeciwko F1 i FIA

 

Stało się. Prawnicy Felipe Massy po miesiącach przygotowań przystąpili do działań i wysłali do F1 i FIA pisma przedprocesowe.

Celowe rozbicie się Nelsinho Piqueta w GP Singapuru 2008 nie tylko dało zwycięstwo w sezonie 2008 Fernando Alonso w słabiutkim Renault, ale również było bardzo kosztowne dla Felipe Massy, który w tamtym roku o włos przegrał mistrzostwo świata z Lewisem Hamiltonem. Gdyby nie crashgate, być może zostałby mistrzem.

Do niedawna sądzono, że o oszustwie FIA dowiedziała się dopiero w połowie następnego sezonu. Wówczas Massa domagał się anulowania wyników GP Singapuru 2008, co sprawiłoby, że miałby pierwszy (i jedyny) tytuł mistrza świata w karierze, a Lewisowi Hamiltonowi to osiągnięcie zostałoby odebrane. FIA stwierdziła wówczas, że nie jest to możliwe, gdyż zmiany nie są możliwe po ceremonii wręczenia nagród FIA.

Nowe światło na ten fakt rzuciły niedawne wypowiedzi Bernie Ecclestona, który przyznał, że zarówno F1 jak i FIA wiedziały o tej sytuacji i celowości działań w Renault przed końcem sezonu 2008. Po tych słowach Felipe Massa zapowiedział, że podejmie kroki prawne mające na celu zbadanie opcji zaktualizowania wyników sezonu 2008 – choćby o anulowanie wyników rywalizacji na Marina Bay Circuit.

 

Massa wynajął prawników z kilku krajów – Wielkiej Brytanii, Brazylii, Stanów Zjednoczonych, Szwajcarii i Francji, którzy przez kilka ostatnich miesięcy zbierali dowody w sprawie i analizowali przepisy. Teraz przyszedł czas na działania.

Jak informuje Reuters, do Międzynarodowej Federacji Samochodowej (FIA) oraz Formuły 1 zostały wysłane pisma przedprocesowe, w których prawnicy Massy domagają się odszkodowania i zadośćuczynienia za szkody wynikające z domniemanego spisku, który pozbawił ich klienta tytułu mistrza świata Formuły 1.

Prawnicy wyliczają, że doprowadziło to do szkód o wartości kilkudziesięciu milionów euro. W piśmie wyznaczony został czas na odpowiedź wynoszący 14 dni. Jeżeli w tym czasie jej nie będzie, wówczas wniesiona zostanie sprawa do sądu.

„Pisząc prosto z mostu, pan Massa jest prawowitym mistrzem świata 2008. FIA i F1 celowo ignorowały oszustwo, które pozbawiło go tego tytułu. Pan Massa nie jest w stanie dokładnie ocenić swoich szkód, jednak szacuje, że przekraczają dziesiątki milionów euro. Nie pokrywa to poważnych strat moralnych i reputacji doznanych przez klienta” – głosi pismo, do którego dotarł Reuters.

Felipe domaga się podkreślenia, że gdyby nie nieprawidłowości, to on zostałby mistrzem świata w 2008 roku.

Reuters pisze, że póki co FIA i F1 nie odniosły się do pisma.

Źródło: reuters.com

 

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi