KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Ignaczak, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Pawel Licznerski, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, Maciej Stankiewicz, Ilona Bykowska, Grzegorz Pliś, Marcin Bogutyn, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Maks Szmytkowski, Izabela Ch, Marcin Parzych, Mateusz Wanat, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Sławomir Kidziński, jacek79100

Harmonogram

blank

Wyniki

Lewis Hamilton Agrees Two Year Contract Extension

Wolff o uspokajaniu Hamiltona

 

Toto Wolff mówi, że chciał we wczorajszym wyścigu o GP Austrii uspokoić nieco Lewisa Hamiltona i sprawić, że będzie skupiał się na jeździe.

Początek wyścigu o GP Austrii nie był pomyślny dla Lewisa Hamiltona. Zamiast podjąć walkę o podium, musiał mocno bronić się przed Lando Norrisem. Jadący za nim kierowca McLarena zgłaszał przez radio, że 7-krotny mistrz świata niemal w każdym zakręcie przekracza limity toru.

Inżynier Hamiltona, Peter Bonnington poprosił swojego kierowcę by trzymał się w limitach toru. Ten jednak ze złością odpowiedział: “Nie mogę utrzymać go na torze, samochód nie skręca!”

W kolejnych wiadomościach Lewis ponownie narzekał na prowadzenie samochody. Zgłaszał też z przekąsem, że inni kierowcy także wyjeżdżają poza limity toru.

 

Po jednym z komunikatów, Lewis usłyszał w swoim radiu głos Toto Wolffa, który dość stanowczo powiedział: “Lewis, samochód jest zły, wiemy. Proszę, jedź nim”.

Pytany o tę interwencję Toto, żartował z toru rozmowy.

“Powinniście posłuchać nas rozmawiających przez telefon czy podczas spotkań. Przy tym te komunikaty to pikuś” – powiedział Austriak.

“Mieliśmy bardzo zły weekend dla wszystkich w zespole, ale to tylko uczyni nas silniejszymi. Chodziło jedynie o najlepszy interes kierowcy i zespołu. Czasem jest jakiś moment w wyścigu, w którym musisz uspokoić wszystko i to się udało” – dodał.

 

Wolff zdradził, że w trakcie wyścigu w Mercedesie dyskutowano o tym, czy limity toru były wymuszone czy nie.

“Chciałem się upewnić, że wydobywamy wszystko co możliwe z pakietu, który nie spisywał się dobrze. Chciałem dać nam największe szanse na jak najlepszy wynik” – powiedział szef Mercedesa.

Austriak zgadza się, że Mercedes nie miał tempa w Austrii, zwłaszcza w porównaniu z poprzednimi rundami.

“Zostaliśmy poobijani w ten weekend. Nie mogliśmy sprawić by auto jechało szybciej. Już od piątku widzieliśmy, że brakuje nam kilku dziesiątych sekundy. Te wahania formy są dość interesujące. Podczas jednego weekendu jesteśmy pierwsi za Red Bullem, a podczas innego w tej roli są Ferrari czy Aston Martin” – zauważa Wolff.

“Spodziewaliśmy się problemów w Montrealu, a byliśmy zaskakująco dobrzy, a potem w Austrii na szybkim torze liczyliśmy na to, że nasze problemy w wolnych zakrętach zostaną zamaskowane, ale tak się nie stało. Samochód nigdy nie był w odpowiednim momencie, cierpieliśmy w każdych warunkach – od nadsterowności do podsterowności. Zawsze coś” – dodał szef ekipy z Brackley.

Źródło: f1i.com
fot. Mercedes F1 Team

 

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Hiszpanii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 21 czerwca
godz. 13:30 – FP1
godz. 17:00 – FP2

Sobota, 22 czerwca
godz. 12:30 – FP3
godz. 16:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 23 czerwca
godz. 15:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

24h Le Mans

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi