KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Sławek Kret, Katarzyna Glin
F1 Grand Prix of Miami

Marko tłumaczy tak szybkie zwolnienie de Vriesa i wróży mu dobrą przyszłość… w długim dystansie

 

Brak poprawy mimo dużego doświadczenia – to według Helmuta Marko powód pozbycia się Nycka de Vriesa z AlphaTauri po zaledwie 10 wyścigach sezonu 2023.

Wczoraj dowiedzieliśmy się, że Nyck de Vries – po zaledwie 10 wyścigach w Formule 1 – stracił miejsce w AlphaTauri, a jego zastępcą został Daniel Ricciardo. Tak szybkie zwolnienie holenderskiego kierowcy wywołało sprzeciw części fanów i zdziwienie wśród kierowców.

Helmut Marko uważa jednak, że zespół podstąpił dobrze i na podstawie słusznych obserwacji.

„Zakontraktowaliśmy Nycka ponieważ spisał się świetnie na Monzy w ubiegłym roku. Spodziewaliśmy się, że będzie przynajmniej tak szybki jak Yuki Tsunoda w tym roku. To się jednak nie stało. Przeciwnie – zawsze był trzy dziesiąte sekundy wolniejszy. Nie widzieliśmy żadnej poprawy u niego” – powiedział Marko w rozmowie z de De Telegraaf.

Na korzyść de Vriesa nie zadziałały również jego wiek oraz doświadczenie.

 

„Ma 28 lat, ma wiele doświadczenia, zdobył też sporo wiedzy podczas testów różnych samochodów Formuły 1. Nie można porównać go według mnie do debiutantów” – mówi Marko.

W pewnym momencie tego sezonu w AlphaTauri myślano już, że de Vries wreszcie zacznie się poprawiać.

„Kiedy w kwietniu w Baku zaczął dobrze weekend, myślałem, że wreszcie się zacznie lepiej jeździć. Ale potem znów się rozbił. Niestety, nie zrobił nawet jednego super okrążenia, które by nas zachwyciło” – mówi Marko.

Czytaj też: Kubica komentuje zwolnienie de Vriesa

„Musieliśmy coś zrobić. Czemu mielibyśmy czekać i dać mu kolejne dwa wyścigi jeżeli nie widzieliśmy żadnej poprawy? Nyck to bardzo miły gość, ale po prostu nie miał prędkości” – dodaje doradca Red Bulla.

 

Co więcej, Marko uważa, że Nyck raczej nie znajdzie sobie innego miejsca w Formule 1.

„Myślę, że będzie mu trudno. Ale chyba spodziewał się tego. Myślę, że może zrobić przyjemną karierę w wyścigach długodystansowych” – mówi Marko.

Jak natomiast odnosi się on do zatrudnienia Daniela Ricciardo? Okazuje się, że wczorajsze testy opon mogły odegrać jakąś rolę.

„Jego czasy były konkurencyjne, na trzech różnych kompletach opon. Gdyby nie miał prędkości, rozważylibyśmy kogoś innego. AlphaTauri jest na ostatnim miejscu w klasyfikacji konstruktorów i musimy coś z tym zrobić. Ricciardo przyniesie nową energię do zespołu, to często zdarza się po zmianie kierowcy” – mówi Marko.

Źródło: f1i.com

 

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Brazylii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 1 listopada
godz. 15:30 – Trening
godz. 19:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 2 listopada
godz. 15:00 – Sprint
godz. 19:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 3 listopada
godz. 18:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Bahrajnu

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi