KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek
blank
Karol Kręt 3

Kręt chce jeździć w dwóch seriach w 2024 – jedną z nich Porsche Supercup

 

Z powodzeniem rywalizuje w trudnych do okiełznania autach ze znacznie bardziej doświadczonymi rywalami, a plany na przyszłość ma bardzo ambitne.

Karol Kręt to czterokrotny Kartingowy Mistrz Polski, który od dwóch sezonów jeździ w Porsche Sports Cup Deutschland. W ubiegłym roku zajął tam 3. miejsce w kategorii C5, zostając najmłodszym kierowcą w historii serii, który stanął na jej podium w generalce.

Zapytałem go, czy po sukcesach kartingowych nie chciał spróbować swoich sił w single seaterach?

„O Formułach myśleliśmy dosłownie przez chwilę gdy dostałem ofertę z hiszpańskiej Formuły 4. Przemyśleliśmy to i stwierdziliśmy, że chcemy iść w auta zamknięte. Właściwie to była moja decyzja bo mi bardziej podobają się auta zamknięte” – mówi Karol.

„Tak się złożyło, że akurat wtedy na zawodach w Trzyńcu oglądałem onboard cupowego Porsche i spodobało mi się, podczas kolacji powiedziałem, że chciałbym się kiedyś takim przejechać. I wówczas pan Wojtek Kędziora powiedział, że na torze jest Robert Lukas – właściciel zespołu, w którym aktualnie się ścigam. Już następnego dnia umówiliśmy się na testy, a potem na przejechanie sezonu. Teraz jadę już drugi” – dodaje.

 

Jak przyznaje Karol, doświadczenie zebrane w pierwszym sezonie startów, teraz procentuje.

„Różnica z pewnością jest ogromna. Czasami w ubiegłym roku nie wiedziałem, co mają na myśli mój trener czy inżynierowie. Na przykład gdy mówili abym przeniósł wagę samochodu, nie wiedziałem o co dokładnie chodzi. Teraz nauczyłem się słownictwa, techniki. Przede wszystkim nauczyłem się samochodu – jak ono pracuje. I choć w tym roku jeżdżę innym autem to jednak tej pracy jest mniej” – mówi.

„W tym sezonie, gdy jeżdżę bardziej zaawansowanym aerodynamicznie samochodem, najwięcej pracujemy nad aerodynamiką bym zrozumiał, że czasem jeżeli przejadę dany zakręt 10 km/h mniej to będę jechał uślizgiem, a jak wejdę 10 km/h szybciej to auto będzie szło jak po szynach. Brakuje mi jeszcze doświadczenia na torach. Przeciwnicy, z którymi się ścigam, mają znacznie więcej doświadczenia. Gdy ja przyjeżdżam na tor to potrzebuję jednego – dwóch treningów na poznanie toru, a oni w tym czasie pracują nad ustawieniami” – dodaje Karol.

Kierowca ekipy Förch Racing musi ścigać się z kierowcami nierzadko trzykrotnie starszymi i znacznie bardziej doświadczonymi od siebie.

„Nie zwracam na to tak bardzo uwagi. Gdy wsiadam do samochodu daję z siebie 100%, chcę wykonać moje zadanie i mam nadzieję, że to wystarczy. Jeżeli to nie wystarcza to po zawodach oglądam onboardy, patrzę, co mógłbym zrobić inaczej, co inaczej robią moi rywale” – zaznacza Kręt.

 

„W tej chwili jestem najmłodszym w serii w swojej kategorii. Mój główny rywal w tym sezonie jest tylko rok starszy ode mnie. W ubiegłym roku jednak sezon wygrał Michael Essmann, drugi był Stefan Rehkopf, a trzeci ja i śmialiśmy się, że na podium są 3 generacje bo ja miałem wtedy 17 lat, Stefan około 60, a Michael około 34-40” – dodaje.

Czy Karol do zapoznania z torami używa symulatorów?

„Jężdżę na symulatorze. Zakupiliśmy go w ubiegłym roku przed Misano i różnica była bardzo duża. Znałem już tor, nie musiałem zgadywać zakrętów. Problem jest taki, że większość symulatorów pod Porsche Cupowe ma zablokowaną możliwość jazdy z ABS-em, a my mamy w naszej serii możliwość jazdy z ABS-em więc są małe bolączki tych symulatorów” – mówi.

To był dla Karola bardzo intensywny rok – pisał maturę, a niebawem czeka go pierwszy rok studiów. Czy było trudno?

 

„Wcześniej trochę się bałem tej matury i nawet wcześniej mówiłem rodzicom, że jak będzie rok matury to na 3 miesiące zawieszamy starty i treningi. Ale na początku roku zobaczyłem, że mam czas na korepetycje, treningi. Był to intensywny, cięższy czas bo wracałem bardzo późno i od razu kładłem się spać. Jeżeli chodzi o studia to nigdy z nimi nie wiadomo, przekonamy się niebawem” – przyznaje Kręt.

Kierowca Akademii Orlen ma bardzo ambitne plany na przyszłość.

„W sezonie 2024 chciałbym pojechać cały sezon Porsche Supercup i mam nadzieję, że udałoby się pojechać równocześnie Carrera Cup. W Supercup jazdy jest naprawdę mało bo mamy jeden trening i od razu kwalifikacje. W Carrera Cup tych treningów jest znacznie więcej, a rundy odbywają się na podobnych torach. Chcę dzięki temu przyjeżdżać bardziej przygotowanym na zawody, nie tracić czasu na poznawanie auta itd” – mówi Karol.

Życzymy mu powodzenia w realizacji tych planów!

 

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi