KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank
large-2023 Austrian Grand Prix - Saturday-10

Długo poczekamy na wyniki GP Austrii – mogą się mocno zmienić po proteście Astona Martina [Aktualizacja]

 

Gdy Formuła 1 zaczęła się już pakować na kolejny wyścig na Silverstone, nadeszły informacje o proteście złożonym przez Astona Martina, który może być zasadnym i mocno zmienić wyniki rywalizacji na Red Bull Ring.

Przez cały wyścig o GP Austrii kierowcy zmagali się z limitami toru. Jak poinformowała FIA łącznie skasowano ponad 100 czasów okrążeń – właśnie za przekroczenie białej linii w niektórych zakrętach.

Kilku kierowców dostało kary za notoryczne przekraczanie limitów: Gasly, Albon, Tsunoda dwukrotnie, Hamilton, Magnussen, Sargeant i Sainz.

Sędziowie mieli duże trudności z kasowaniem okrążeń na bieżąco na co zwracał uwagę Alex Albon.

„FIA była bardzo wolna w mówieniu nam o limitach. Powiedzieli, że nie mają tylu ludzi by obsadzić każdy zakręt i decydować o limitach. Jechałem na 20. okrążeniu i dostałem informację o pierwszym limicie. Pomyślałem sobie: dobrze idzie. Ale na kolejnych 4 okrążeniach dostałem kolejne ostrzeżenia i karę, a jechałem bardzo bardzo ostrożnie. Potem okazało się, że to było sprzed 15 okrążeń” – mówił kierowca z Tajlandii.

 

Okazuje się, że po zakończeniu wyścigu kontrola wyścigu przekazała, że nie wszystkie wyjazdy poza tor zostały odnotowane. Bardzo szybko zareagował na to Aston Martin, który złożył protest na wyniki wyścigu. Niezależnie od tego, sędziowie poprosili o kontrolę wyścigu o ponowną weryfikację przekroczeń toru.

W skrócie pisząc można założyć, że teraz wszystkie okrążenia zostaną ponownie przejrzane, a przekroczenia limitów ponownie zliczone. Nieoficjalnie mówi się, że najbardziej zagrożonym jest Lando Norris, który dojechał jako piąty, niecałe 4 sekundy przed Fernando Alonso.

Można założyć, że po podliczeniu wyjazdów poza tor, wyniki mogą się mocno zmienić, ale raczej nie dotyczy to składu podium.

Protest Aston Martin

Aktualizacja

 

FIA odnotowała ponad 1200 możliwych wyjazdów poza tor. Wszystko jest teraz weryfikowane. Gdy wyjazdy poza tor zostaną policzone, sędziowie nałożą kary i wówczas poznamy oficjalne wyniki wyścigu. Dodatkowo, FIA zarekomendowała zmiany w zakrętach 9. i 10. poprzez dodanie pułapek żwirowych.

 

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Emilii - Romanii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 17 maja
godz. 13:30 – FP1
godz. 17:00 – FP2

Sobota, 18 maja
godz. 12:30 – FP3
godz. 16:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 19 maja
godz. 15:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Spa

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi