KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Ignaczak, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Pawel Licznerski, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, Maciej Stankiewicz, Ilona Bykowska, Grzegorz Pliś, Marcin Bogutyn, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Maks Szmytkowski, Izabela Ch, Marcin Parzych, Mateusz Wanat, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, Esox33, Lightmanek, Gnusma, AG, LUK, Geronimo321, Ziutkaziut

Harmonogram

blank

Wyniki

F1 Grand Prix of Bahrain

De Vries z ultimatum, zastępca już czeka

 

Po raz kolejny pojawiają się doniesienia, że Nyck de Vries otrzymał ultimatum od Helmuta Marko. Jeżeli nie poprawi swojej formy, straci miejsce.

Grand Prix Austrii rozpoczęło się dla Nycka de Vriesa fatalnie. Holender zajął ostatnie miejsce w kwalifikacjach i znów podpadł szefostwu. A jeszcze przed czasówką o formie swojego zawodnika wypowiedział się Franz Tost, szef AlphaTauri. Został on zapytany czy Holender może zostać zastąpiony w trakcie sezonu.

„To Nyck decyduje, a nie zespół. Jeżeli pokaże dobrą formę, czemu mielibyśmy go zastępować?” – powiedział Tost.

Co prawda po przyjściu do AlphaTauri problemy miał również Yuki Tsunoda, ale były one mniejsze niż de Vriesa.

 

Zwolennikiem zatrudnienia Holendra nie był Christian Horner i wygląda na to, że dołączył do niego teraz Helmut Marko. Doradca Red Bulla miał dać 4 najbliższe rundy F1 de Vriesowi na znaczą poprawę tempa. Jeżeli to się nie stanie, po przerwie letniej może już nie być go w F1.

Jak podaje portal The-race.com, choć Red Bull ma kilka opcji, to wyraźnym faworytem do zastąpienia de Vriesa jest Liam Lawson – obecny kierowca Super Formuły, wygrywający wyścigi w tej serii i mający na koncie również na przykład zwycięstwa w Formule 2. Miał on także imponować podczas ubiegłorocznych testów i treningów z ekipami Red Bulla.

„Liam wykonał dla nas dobrą robotę w ubiegłym roku w Abu Dhabi. Obecnie dobrze radzi sobie w Japonii, gdzie konkurencja jest duża. Wszystko to kwestia osiągów. One zdecydują. Musimy przede wszystkim zobaczyć, którzy kierowcy są dostępni i na tyle dojrzali by być gotowymi do F1. Ale żadne decyzje nie zostały jeszcze podjęte” – mówi Franz Tost.

 

Wymienia on również innych kierowców, zaznaczając przy tym, że to nie musi być młody kierowca.

„Oczywiście naszą filozofią jest edukowanie młodych kierowców. Ale jeżeli młodzi jeszcze nie są w odpowiednim miejscu… Mamy kilku młodych kierowców – Iwasa robi dobrą robotę, podobnie jak Hadjar. Ale jest nieco za wcześnie dla nich. Prędzej czy później widzę ich w naszym zespole, ale jeżeli jeszcze nie nadszedł czas to może znajdziemy inne rozwiązanie” – mówi Tost.

„Nie dyskutowaliśmy jednak jeszcze o tym. Póki co nic nie zmieniamy w naszym zespole. W F1 każdy kierowca jest pod presją. Również Nyck. Zobaczymy, jak radzi sobie tu i na Silverstone ponieważ dobrze zna te tory” – dodaje szef AlphaTauri.

Źródło: the-race.com

 

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Hiszpanii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 21 czerwca
godz. 13:30 – FP1
godz. 17:00 – FP2

Sobota, 22 czerwca
godz. 12:30 – FP3
godz. 16:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 23 czerwca
godz. 15:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

24h Le Mans

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi