KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek
blank
F1 Grand Prix of Belgium - Qualifying

Ben Sulayem podaje termin zatwierdzenia kandydatur do F1: „To duże nazwiska i ogromne pieniądze”

 

Podobnie jak kwestia limitów budżetowych, również sprawa przystąpienia nowych ekip do Formuły 1 przeciąga się. Najnowszych informacji dostarcza szef FIA, Mohamed ben Sulayem.

W ramach procesu „Expression of interest”, rozpoczętego kilka miesięcy temu przez FIA, do F1 będą mogły przystąpić maksymalnie dwie ekipy w latach 2025 – 2027. Pierwszych wieści spodziewano się już w czerwu, ale wygląda na to, że trzeba będzie jeszcze na nie poczekać.

„Procedura selekcji dla nowych zespołów aspirujących do F1 trwa i ostateczna decyzja zostanie podjęta niebawem. Mam nadzieję, że będziemy mogli coś ogłosić w następnym miesiącu. Stoją za nimi poważni ludzie i nie chce dyskwalifikować nikogo bez bardzo szczegółowej analizy złożonych aplikacji. To duże nazwiska i duże pieniądze” – mówi szef FIA, Mohamed ben Sulayem w rozmowie z portlem formula.hu.

„Myślę że rozpoczęcie procesu Expression of interest było dobrą decyzją, a kontrakt z F1 stanowi, że moze być w niej 12 ekip. Oczywiście nie byle kto tylko klasowe zespoły – z najwyższej półki czy jak by to powiedzieć – producenci. Ich preferujemy ponieważ byłoby to dobrze dla sportu. Dajemy sobie czas, pracujemy w tej sprawie bardzi ciężko, odbywamy spotkania z aplikantami i myślę, że ostateczna decyzja zostanie podjęta w ciągu 6 tygodni” – dodaje ben Sulayem.

 

Obecne zespoły nie są zwolennikami takiego rozwiązania, jednak szef FIA mówi, że musi trzymać się regulacji.

„Jeżeli ktoś spełnia wymagania, wypełnia wszystkie pola, chce do nas przyjść i potem działa zgodnie z przepisami to musimy dać mu szansę. To oczywiście polityczna i finansowa kwestia, ale jest jasne, że ja i FIA musimy respektować kontrakty, a regulują je również przepisy Unii Europejskiej. Nie możemy niczym sterować. Jeżeli zespół jest zainteresowany i nasze przepisy mówią, że możemy go przyjąć, czemu mamy powiedzieć nie?” – pyta ben Sulayem.

„Rozumiem obawy zespołów, szczególnie jeżeli chodzi o kwestie finansowe, o dystrybucję i nie jestem tu by kogoś zasmucać. Chcemy działać dobrze dla sportu więc jestem otwarty by siąść z każdym i porozmawiać. Ale nie możemy powiedzieć komuś, że jak chce wejść do F1 to musi wykupić inny zespół” – dodaje szef FIA.

 

Według niego kibice ucieszyliby się z większej liczby samochodów w stawce. Ekipy zwracają jednak uwagę na kwestie miejsca i bezpieczeństwa w padoku i na torze przy większej liczbie ekip.

„Nasz departament bezpieczeństwa mówi, że 11 czy 12 zespołów w stawce również będzie bezpiecznym rozwiązaniem. Musimy poczekać na zakończenie ewaluacji i wtedy zobaczymy. Oczywiście jest strona komercyjna tego wszystkiego, ale tak jak mówiłem wcześniej: jak możemy odrzucić kogoś takiego jak General Motors? Nie rozumiem pesymizmu związanego z tym procesem. Słyszałem i czytałem że Liberty Media również chciałbo by widzieć 11. zespół. Mówił o tym Greg Maffei” – dodaje Sulayem.

Źródło: formula.hu

 

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi