KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Iza Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Stalowy Jaro, Lukas Hewner, Grzejnik, Tsopni, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Mikołaj Demkow, Jędrzej Otręba, Tomasz Ignaczak, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Ilona Bykowska, Ba Ru, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, HITMAN 47, Mariusz Surlejewski, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, RkamilC, Pawel Licznerski, Patrick Komorek, Kamil Kuczman, szymon034, Marcin Rentflejsz, Rysiek Łotocki, Adrian Karwan, Marcin Bogutyn, Maks Szmytkowski, Norbert Sz
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Esox33, archetype, Paw321p, Wilkor, Djdario, Tomek81, Siatek, ThrudCK, jacek79100, Piastun Piast, Mati, Zaszyfrowane, Rafał Przybylski, Maciej Kania, Kamil Tomczyk, Zynek, Marjusz, Łukasz Mikołajczyk, Piotr Naskrent
blank
Fernando Alonso, Aston Martin F1 Team

Alonso ma wytłumaczenie na spadek formy Astona i… Red Bulla – to jeden czynnik

 

Według Fernando Alonso wprowadzenie przez Pirelli nowych opon do Formuły 1 mogło spowodować większe problemy kilku ekip, w tym Astona Martina.

Po fenomenalnym początku sezonu w wykonaniu Fernando Alonso i Astona Martina, teraz ekipa z Silverstone nie może wrócić na podium i plasuje się coraz niżej w sesjach kwalifikacyjnych.

„Jesteśmy jedną dziesiątą za McLarenem, co nie wygląda tak źle, jak wyniki kwalifikacji. Ale tak, musimy się poprawić. Nie ma wątpliwości, że zrobiliśmy krok w tył w kilku ostatnich wyścigach, a inni zrobili krok naprzód” – mówi Fernando.

Hiszpan zwraca jednak uwagę na inny czynnik, który może mieć wpływ na formę jego zespołu, a co więcej, na zmniejszenie przewagi Red Bulla.

 

„To też zbieg okoliczności, że kiedy weszły nowe opony Pirelli na Silverstone, kilka zespołów zaczęło mieć większe problemy, a kilka jest nagle bardzo zadowolonych z samochodu” – mówi Fernando.

„Nie chodzi tylko o nas. Myślę, że Red Bull wyraźnie oberwał przez te opony. Zajmowali pierwsze dwa miejsca w kwalifikacjach, w każdym wyścigu, a teraz nie mają nawet pole position. Checo ma problemy żeby być w pierwszej 10-tce, a na Silverstone Max był tylko 3 sekundy przed Lando Norrisem przed wyścigiem. Rzeczy nie są więc normalne od Silverstone” – dodaje kierowca Astona Martina.

Czy te odczucia są na podstawie tego, co pokazuje stoper czy tego co Ferando czuje w aucie?

„I tego i tego. Czuć w samochodzie, że jedzie się inaczej na tych oponach. Ale tak, jak powiedziałem wcześniej, trudno jest czasami pozostać neutralnym. Oczywiście my nie poprawiliśmy samochodu tak, jak nasi główni rywale. Co czwartek mamy nowe części w każdym zespole” – odpowiada Alonso.

 

„Ale jeżeli spojrzymy, gdzie był Red Bull i jaką miał przewagę nad drugim zespołem w każdym treningu, kwalifikacjach i wyścigu i porównamy to z trzema sekundami na Silverstone przed Lando… Myślę, że Red Bull stracił formę od Silverstone – to fakt” – dodaje Hiszpan.

Dziś Fernando wystartuje z 8. pozycji.

„Byłem dość zadowolony z samochodu. Zrobiliśmy kilka zmian przed kwalifikacjami i czułem, że jesteśmy szybcy. Średnio traciliśmy 0,4 – 0,5 sekundy do pole position i teraz mieliśmy 0,4 więc to normalne kwalifikacje dla nas” – mówi Alonso.

„Ale oczywiście mamy przed sobą 7 samochodów więc o ile dla nas były to normalne kwalifikacje, o tyle niektórzy nasi rywale pojechali fenomenalnie. Jeżeli chodzi o rezultat, nie była to zatem dobra sobota” – dodaje.

 

A co Hiszpan sądzi o nowym formacie kwalifikacji jeżeli chodzi o opony?

„Myślę, że katastrofą było widzieć samochody, które nie jeździły w treningach, ponieważ oszczędzamy opony. Nic to nie wniosło do widowiska i jest mi przykro z powodu widzów, którzy zapłacili za bilety na piątek, a samochody nie mają opon żeby jeździć” – powiedział.

Źródło: Autosport.com
fot. Aston Martin F1 Team

 

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

Testy przedsezonowe

Dni
Godzin
Minut
Sekund

F1: 3 marca (Bahrajn)
WEC: 2 marca (Katar)
ELMS: 14 kwietnia (Barcelona)
F3: 2 marca (Bahrajn)

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi