KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Harmonogram

Foto 2

Inter Europol Competition potwierdza skład na 24H Le Mans



Ubiegłoroczni triumfatorzy 24h Le Mans ogłosili swój skład na tegoroczną edycję najważniejszego wyścigu w roku.

Kuba Śmiechowski, Clément Novalak i Vlad Lomko będą pilotować Orecę LMP2 z numerem #34 w największym i najbardziej prestiżowym wyścigu świata.

Dla polskich zwycięzców kategorii LMP2, 24-godzinny wyścig Le Mans ma jeszcze większe znaczenie niż zwykle. W zeszłorocznej edycji Inter Europol Competition wielokrotnie obejmował prowadzenie w wyścigu, a flagę w szachownicę minął z przewagą 20 sekund nad drugim zespołem.

Było to oszałamiające osiągnięcie dla wszystkich, które na zawsze zapisało się w historii motorsportu. Dlatego w tym roku Kuba, Clement i Vlad mogą mieć tylko jeden cel!

Kuba, który w tym roku skupia się na serii IMSA, powraca na Circuit de la Sarthe za kierownicą prototypu z numerem #34, aby wraz ze swoim zespołem zapisać kolejną kartę historię.

 

Zawodnicy European Le Mans Series, Clem i Vlad, udowodnili już w tym roku, że są bardzo szybkimi i kompletnymi kierowcami, a w połączeniu z coraz silniejszą i bardziej doświadczoną strukturą zespołu, powinni stanowić bardzo silny skład.

Testy Le Mans odbędą się w weekend poprzedzający główne wydarzenie, które rozpocznie się w sobotę, 15 czerwca, o godzinie 16:00. Trio #34 będzie ścigać się z 61 samochodami, w tym z 15 rywalami w kategorii LMP2.

„Zawsze staramy się wygrywać i w tej kwestii nic się nie zmienia. Mamy silny skład kierowców; Clem jest w tym roku u nas debiutantem, podobnie jak Albert (Costa) w zeszłym roku i mamy z tym dobre doświadczenia. Vlad ścigał się w Le Mans w zeszłym roku, więc zna tor i będzie mocny. Kuba ma duże doświadczenie i zawsze jedzie bardzo czysto i bezbłędnie; jednym słowem jest mocny na Circuit de la Sarthe” – mówi Sascha Fassbender, menedżer zespołu.

„W tym roku mamy jeden samochód, więc w pewnym sensie dobrze jest skupić się tylko na nim, ale oczywiście wolelibyśmy wystawić dwa. Przepisy zmieniły się w tym roku, więc mamy mniej swobody. Seria zamroziła teraz przełożenia skrzyni biegów w LMP2, nie jest dla nas problem, będziemy testować i z pewnością damy sobie radę” – dodaje.

 

„Bardzo się cieszę, że wracamy do Le Mans! To wyjątkowa impreza, a my wracamy jako obrońcy tytułu, więc postaramy się znów powalczyć o zwycięstwo, o jak najlepszą pozycję. Le Mans to wyścig, który sam wybiera swojego zwycięzcę, więc wszystko, co naprawdę możemy zrobić, to pojechać tam i zmaksymalizować nasze szanse. Jesteśmy na dobrej pozycji, aby to zrobić, to nasz cel, a wynik przyjdzie do nas” – mówi Jakub Śmiechowski.

„Jako broniący się zwycięzca, nie czuję presji; w rzeczywistości jest wręcz przeciwnie, ponieważ osiągnęliśmy to, co chcieliśmy osiągnąć. Dla mnie osobiście, cokolwiek się wydarzy będę czuł się z tym dobrze ale oczywiście chcę sięgnąć po kolejne zwycięstwo!” – dodaje Polak.

„To moje drugie podejście do 24-godzinnego wyścigu w tym roku i mam nadzieję, że będzie ono dla mnie bardziej łaskawe, ponieważ przez niefortunną kontuzję, nie mogłem wystartować w Rolex 24 w Daytona! Naprawdę nie mogę się go doczekać; to ulubiony wyścig kierowców, na który wszyscy czekamy z niecierpliwością” – mówi Clément Novalak.

„Bycie w tak silnym zespole, który wygrał w zeszłym roku, daje mi dużo pewności siebie. Czeka nas wiele przygotowań i dużo pracy. Jazda nocą na tak wspaniałym torze i radzenie sobie z wyzwaniami, jakie się pojawią, będzie świetną zabawą. Uważam to za domowy wyścig i na pewno mam nadzieję, że przyniesie to te dodatkowe kilka dziesiątych” – dodaje.

 

„To zaszczyt dołączyć do Inter Europol Competition na Le Mans. Jestem pewny siebie przed wyścigiem; Kuba już wygrał ten wyścig i ma doświadczenie, aby zrobić to ponownie, a wiemy, że Clem jest szybki. W zeszłym roku wziąłem udział, ale nie ukończyłem wyścigu, więc w tym roku mam nadzieję przejechać pełny dystans w Orece #34. Zespół jest naprawdę doświadczony i ma już za sobą jeden 24-godzinny wyścig w tym roku. W Daytona nie udało nam się stanąć na podium więc teraz jest na to czas” – mówi Vlad Lomko.

„W okresie przygotowawczym do tego wydarzenia ścigam się z zespołem w European Le Mans w ten weekend na Paul Ricard; potem będę dużo pracował na symulatorze. Może Kuba i Clem będą chcieli zrobić 24-godzinny symulator. To pomoże mi się przygotować. Nie mogę się doczekać!” – dodaje.

Informacja prasowa

Reklama: Czy trening MMA mógłby być korzystny dla kierowców wyścigowych?



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi