KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Esox33, mbiela, Sebastian Sowul, SLAVI7, Gnusma, jacek79100, Robert Taras

Harmonogramy WEC, F3, F1 I FWS

Szczegółowy harmonogram GP Bahrajnu

blank
LM #34 Les Hunaudieres

Turbo Śmiechowski. Skąd wzięło się zwycięstwo IEC? Gdzie straciło WRT #41? Analiza 24h Le Mans 2023

 

Świetne tempo Kuby Śmiechowskiego, kilka minut różnicy w pit-stopach, bardzo szybkie WRT i… wolne IEC. Zapraszam na analizę tegorocznego Le Mans.

Wyniki

 

wyniki 24h Le Mans 20023

Skrót

 

Best lapy

W końcówce mega szybki był zespół WRT #31 i to on uzyskał najlepszy czas tego wyścigu – 3:36.043. Ekipa Roberta Kubicy miała drugi najszybszy czas, a Inter Europol Competition szósty.

best kapy le mans 2023 wec

Najwyższe prędkości

WRT #41 miało czwartą najwyższą prędkość w LMP2. Inter Europol Competition dopiero na 22. miejscu w LMP2 w tej klasyfikacji. Różnica to aż 10 km/h.

 

predkosci wec le mans

Mega szybki Śmiechowski

Rui Andrade przejechał w tym wyścigu 76 okrążeń. Na nasze szczęście tylko 32 z nich były przejechane bez samochodu bezpieczeństwa, Full Course Yellow czy slow zone.

Średni czas tych „czystych okrążeń” (nie liczę tu żółtych flag czy dublowań) to 3:44.663.

Oczywiście gdy były okresy slow zone podczas ponad 30 okrążeń Andrade, były one tylko na fragmentach toru. W pozostałych fragmentach jazda odbywała się normalnym tempem i tam Andrade również tracił do rywali.

 

Postanowiłem policzyć, ile szybszy od Andrade był srebrny kierowca Inter Europol Competition, Jakub Śmiechowski. Różnica jest ogromna – blisko 2 sekund bo średni czas Polaka to 3:42.853. Kuba przejechał 40 czystych kółek.

Można więc wyciągnąć mocno niedokładną tezę (ignorując różnice w tempie samego auta), że mając Śmiechowskigo, WRT #41 byłby minimum minutę szybszy (a licząc okrążenia ze slow zonami grubo ponad minutę). Czyli byłoby zwycięstwo.

Ale piszę to nie po to, by pastwić się nad Ruim. Andrade nie był najgorszym z kierowców LMP2, spośród kierowców LMP2 miał 55. najlepszy czas okrążenia (Deletraz 2, Kubica 4, Śmiechowski 35.), a 13 kierowców było wolniejszych od niego.

Piszę to przede wszystkim byśmy docenili świetną jazdę Kuby Śmiechowskiego w tym wyścigu. Jego tempo było bardzo równe i dostawał bardzo mało od partnerów zespołowych. Do tego nie popełnił żadnego błędu skutkującego uszkodzeniami czy karami.

A jak wyglądało tempo reszty? Policzyłem to przy okazji, przyjmując podobne kryteria jak w przypadku czasów Andrade i Śmiechowskiego. Średni czas czystego kółka Deletraza to 3:40.802, a Kubicy 3:40.969.

 

Bardzo podobne dane można znaleźć online, na przykład na stronie endurostats.com. Widać, że Kubica i Deletraz byli jednymi z najszybszych na torze, ale szybcy i równi byli też Costa i Scherer.

lmp2 wszyscy

Pit-stopy

Niewiele ekip LMP2 nie miało problemów technicznych czy uszkodzeń podczas wyścigu. IEC i WRT #41 były jednymi z nich. Okazuje się, że zespół Roberta Kubicy spędził – wspólnie z IDEC Sport – najmniej czasu w alei serwisowej. Inter Europol Competition zaliczył 3 wizyty więcej w alei serwisowej, a dodatkowo spędził w niej ponad 6 minut więcej. Polski zespół dwukrotnie zrobił to podczas okresu samochodu bezpieczeństwa i musiał czekać ponad 2 minuty na możliwość wyjazdu.

Pozostałe pit-stopy IEC miały miejsce podczas slow zonów, na czym ekipa sporo zyskała.

czas w boksach

Statystyki WRT #41

Tym razem to Robert spędził najwięcej czasu w aucie. Przejechał 126 okrążeń, spośród których 64 były bez samochodu bezpieczeństwa, full course yellow czy slow zonów. W przypadku Louisa Deletraza były to 63 okrążenia. Rui Andrade jechał 19 minut dłużej niż musiał.


WRT

Oto zestawienie stintów:

WRT stinty

Statystyki IEC

Jakub Śmiechowski jechał 8 minut dłużej niż regulaminowe minimum.

 

IEC

Oto stinty:

stinty iec

 

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Arabii Saudyjskiej

Dni
Godzin
Minut
Sekund

F1: 3 marca (Bahrajn)
WEC: 2 marca (Katar)
ELMS: 14 kwietnia (Barcelona)
F3: 2 marca (Bahrajn)

Najbliższy start Kubicy

4h Barcelony - ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi