KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank
Kubica test Le Mans wec 24

Kubica podsumowuje test i mówi o Hypercarach: „Jeszcze nic nie podpisałem”

 

Robert Kubica przygotowuje się do swojego trzeciego wyścigu 24h Le Mans. Polak podsumował niedzielne testy, był też pytany o przyszłość.

Podczas 6 godzin testów na torze Le Mans Orlen Team WRT odbył sześciogodzinne testy, w których uzyskał 16. czas. Nie wynik był jednak najważniejszy. Robert przejechał najwięcej kółek ze swojego zespołu – 27.

„Szczerze mówiąc, to były bardzo krótkie testy. Nie mogliśmy wiele zrobić. Dobrze było zaliczyć pierwszy kontakt z torem by odżyły emocje z poprzednich lat i nabrać pewności. Zobaczyliśmy również, w jakim miejscu znajduje się samochód. Tor będzie jeszcze ewoluował, czeka nas jeszcze trening, na którym będziemy pracować przed kwalifikacjami” – mówi Robert.

„Dobrze jest zakwalifikować się na dobrej pozycji, ale nie jest to konieczne do osiągnięcia wysokiej pozycji w wyścigu, dlatego skupimy się bardziej na przygotowaniach do wyścigu bo on jest tym, co się liczy” – dodaje Polak.

Na 24h Le Mans WEC postanowiła przywrócić koce grzewcze. Jak Robert komentuje tę decyzję?

 

„Oczywiście wpływa ona na nas i sporo zmienia. Przede wszystkim to bardzo dobra decyzja. Nasza kategoria LMP2 nie była aż tak dotknięta zakazem jak Hypercary czy LMGTE bo opony Goodyear dobrze się nagrzewają, ale i tak to dobre wiadomości na Le Mans. Jedziemy 24 godziny w zmiennych warunkach, przy różnych temperaturach, czasem z długimi okresami jazdy za samochodem bezpieczeństwa. Jest to dobra decyzja – ułatwia jazdę i mocno wpływa na poprawę bezpieczeństwa” – mówi Kubica.

Kubica był pytany też o swoją przyszłość i program Hypercar w sezonie 2024.

„To całkowicie normalne, że jestem zainteresowany programem hypercarów. Mogę powiedzieć, że były już różne rozmowy, ale niczego jeszcze nie podpisałem. Mam 38 lat, ale nadal jestem bardzo zmotywowany i chcę dobrze jeździć. Mogę wnieść moje doświadczenie i przygotowuję się tak, jak 20-latek” – zaznacza Robert.

Jestem bardzo zmotywowany i mam nadzieję, że będę miał szansę być częścią interesującego programu hypercarów z konkurencyjnym samochodem. Póki co poczekajmy jednak i zobaczmy, co przyszłość mi zaoferuje” – dodaje.

Źródło: endurance24.fr

 

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi