KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank
Kubica Deletraz Andrade Le Mans

„Bardzo chcieliśmy dać Louisowi i Robertowi zwycięstwo”. WRT podsumowuje, Deletraz szuka odpowiedzi

 

W ekipie WRT widać niedosyt po drugim miejscu w 24h Le Mans. Co mówił szef ekipy oraz kierowcy auta numer 41?

WRT po raz trzeci wystawiało auto LMP2 w Le Mans i po raz drugi walczyło o zwycięstwo. Tym razem nie udało się po nie sięgnąć i widać, że apetyty były duże, zwłaszcza w przypadku auta nr #41, w którym jechali Robert Kubica i Louis Deletraz.

„Co za wyścig! W końcówce mieliśmy dwa samochody walczące o podium, co już jest dużym osiągnięciem. Nie udało nam się wygrać, ale zajęliśmy 2. miejsce i prowadzimy w mistrzostwach. Samochód #31 zaprzestał walki o podium ze względu na awarię zawieszenia” – mówi Vincent Vosse, szef WRT.

„Nie byliśmy w stanie dać Robertowi i Louisowi zwycięstwa, które stracili na ostatnim okrążeniu w 2021 roku – a tego bardzo chcieliśmy. Możemy być jednak dumni z zespołu. Wykonali znakomitą pracę wprowadzając 2 samochody do pierwszej piątki i byliśmy jedynym zespołem, który oboma samochodami walczył o podia. Jestem bardzo dumny z zespołu i atmosfery w nim. Czekamy na pełną sukcesów końcówkę sezonu i walkę o zwycięstwo w Le Mans w przyszłym roku” – dodaje.

Rozczarowania nie kryli zawodnicy, nawet Rui Andrade, dla którego to największy sukces w karierze.

 

„To drugie miejsce smakuje słodko-gorzko bo wiemy, że mogliśmy to wygrać. Ostatecznie nie poszło po naszej myśli, ale to Le Mans i jest to szalony wyścig, którego wiele aut nie dokończyło. Przetrwaliśmy najtrudniejszą część, prowadziliśmy przez jakiś czas. Ostatecznie zgarniamy wiele punktów i mamy prowadzenie w klasyfikacji generalnej. Wszyscy wykonali świetną pracę i teraz spoglądamy już na Monzę, gdzie chcemy się dobrze zaprezentować” – powiedział Rui Andrade.

Wypowiedzi Roberta Kubicy mogliście już oglądać/czytać tutaj. Co powiedział Polak w informacji swojego zespołu?

„Ukończenie tak długiego i trudnego wyścigu na 2. miejscu jest zawsze trochę rozczarowujące, szczególnie, gdy jest to drugi raz z rzędu. Pierwsza część wyścigu była zdradliwa, a ostatnie 10 godzin wyścigu było bardzo intensywna bo próbowaliśmy wywierać presję na Inter Europol. Wydawali się być jednak w swojej lidze. Jako Polak, chcę pogratulować im świetnego rezultatu. Jeżeli chodzi o nas to musimy cieszyć się z prowadzenia w mistrzostwach i pozostać skupionymi na Monzy” – mówi Robert.

W rozmowie z Cezarym Gutowskim Robert powiedział, że bywały również nerwowe momenty w strategii.

„Byłem w hospitality i jadłem kolację gdy zaczął padać deszcz. Zapytałem zespołu, czy zostajemy przy naszej strategii, zgodnie z którą miałem jechać za 4 godziny. Odpowiedzieli mi, żebym był w gotowości. A za 3 minuty byłem już w aucie więc to nie był fajny moment. Dodatkowo założyliśmy zimne opony, nic nie widziałem” – stwierdził Robert.

 

W wyścigu nie zabrakło polskiego pojedynku na torze gdy Robert skutecznie uporał się z Kubą Śmiechowskim, choć nie przyszło to łatwo.

„Kuba wyjechał na swój ostatni stint na nowych oponach, ja jechałem trzecią zmianę i udało się nadrobić, ale wiedzieliśmy, że musimy stworzyć większą różnicę” – powiedział Cezaremu Gutowskiemu Kubica.

Nie zabrakło też kary dla #41.

„Dostaliśmy karę za incydent, który wydarzył się 12 godzin wcześniej. To też nie pomogło bo gdyby została wymierzona wcześniej to tak naprawdę nic byśmy na niej nie stracili” – dodaje Robert w rozmowie zamieszczonej tutaj.

Bardzo dobrą pracę za kółkiem ponownie wykonał Louis Deletraz.

„Jestem bardzo dumny z tego, co osiągnęliśmy – jako zespół i jako kierowcy. Oczywiście ten rezultat jest nieco rozczarowujący i musimy zrozumieć to, dlaczego zostaliśmy pokonani, ale patrząc na pozytywy, zrobiliśmy znakomitą pracę i zgarnęliśmy dużo punktów” – mówi Szwajcar.

 

W swoim instagramowym poście napisał on, że w najbliższych dniach będzie szukał odpowiedzi na pytania powstałe po Le Mans.

 

Wyświetl ten post na Instagramie

 

Post udostępniony przez Louis Delétraz (@louisdeletraz)

Jeszcze raz zachęcam do wysłuchania wywiadu Iwony Hołod z Robertem Kubicą po wyścigu:

 

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi