KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Iza Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Stalowy Jaro, Lukas Hewner, Grzejnik, Tsopni, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Mikołaj Demkow, Jędrzej Otręba, Tomasz Ignaczak, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Ilona Bykowska, Ba Ru, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, HITMAN 47, Mariusz Surlejewski, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, RkamilC, Pawel Licznerski, Patrick Komorek, Kamil Kuczman, szymon034, Marcin Rentflejsz, Rysiek Łotocki, Adrian Karwan, Marcin Bogutyn, Maks Szmytkowski, Norbert Sz
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Esox33, archetype, Paw321p, Wilkor, Djdario, Tomek81, Siatek, ThrudCK, jacek79100, Piastun Piast, Mati, Zaszyfrowane, Rafał Przybylski, Maciej Kania, Kamil Tomczyk, Zynek, Marjusz, Łukasz Mikołajczyk, Piotr Naskrent
blank
Kubica WRT 2023

„Po Spa powiedziałem, że IEC zdubluje wszystkich na Le Mans”

 

Choć nie użył dużych słów, to jednak wypowiedzi Roberta Kubicy wskazują, że jest on rozczarowany wynikiem osiągniętym przez swój zespół w 24h Le Mans.

Robert Kubica, Louis Deletraz i Rui Andrade po bardzo dobrej jeździe zajęli dziś 2. miejsce w kategorii LMP2 wyścigu 24h Le Mans. Stracili oni ponad 21 sekund do ekipy Inter Europol Competition.

Świeżo po zejściu z podium z Robertem rozmawiała Iwona Hołod. Jakie emocje nosił w sobie Robert?

„Jak jesteś tak blisko to drugie miejsce zostawia pewien niedosyt. Ale odkładając na bok moje emocje i przemyślenia to był to bardzo pozytywny dzień dla polskiego motorsportu. Polski zespół z polskim kierowcą wygrywa 24h Le Mans. Wielkie gratulacje” – powiedział Kubica.

 

Kierowca z Krakowa był pod wrażeniem formy ekipy Inter Europol Competition.

„Myślę, że jechali w swojej lidze. Po Spa paru znajomym powiedziałem, że jak Inter Europol będzie jechał tak mocno jak końcówkę na Spa to zdublują wszystkich. I zdublowali wszystkich oprócz nas. Suma sumarum zrobiliśmy porządne Le Mans, ale nie wystarczające mocne żeby wygrać” – powiedział.

Robert pytany o to, co jego zespół mógł zrobić inaczej by mieć szanse na zwycięstwo, odpowiada krótko: „Trzeba było jeździć szybciej na prostych”. Dopytany o karę dla Ruiego Andrade, która w końcówce mogła sporo zmienić, stwierdził, ze nie miała ona tak dużego znaczenia.

„Jest wiele elementów, na których straciliśmy sekundy to jeden z nich. Ja straciłem ponad pół minuty gdy wyjechałem na zupełnie zimnych oponach deszczowych, a podczas największej ulewy wycieraczki nie działały. Na prostych kilometrami nic nie widziałem” – mówi Robert.

„Jest to Le Mans, nie było idealnie. Wiadomo, że w pewnych momentach safety cary i slow zony rozdawały karty. Raz zyskiwaliśmy, raz traciliśmy. Momentem przełomowym było to, że Inter Europol miał jedno okrążenie więcej i tak naprawdę zjechali okrążenie później do boksów podczas slow zone i straciliśmy półtorej minuty na slow zonach. Później karta się odwróciła – tak bywa na Le Mans. Nie było dla mnie jednak zaskoczeniem to, że wygrają. Według mnie mieli sporą przewagę i momentami według mnie nie pokazywali prawdziwego tempa” – dodał Kubica.

 

Mimo wszystko kierowca Orlen Team WRT postara się wyciągnąć pozytywy z tego wyścigu.

„Muszę oddzielić moje przemyślenia, rozczarowanie czy jak to nazwać. Byliśmy blisko, byliśmy przez wiele wiele godzin w walce, ale wiedzieliśmy, że to będzie trudne zadanie i możemy być dumni z tego. Ale jako dla pasjonata motorsportu, Polaka jest to bardzo pozytywny dzień” – mówi Robert.

Czy jest w nim teraz chęć rewanżu?

„Le Mans jest raz w roku, na kolejną szansę będziemy musieli czekać 12 miesięcy, a wcale nie wiadomo, czy tutaj będę. To jest motorport, dziś widzę pewne rzeczy w jednym świetle, ale jutro, jak wszystko zejdzie ze mnie, będę mógł zobaczyć pozytywne rzeczy. To, że byliśmy w walce było czymś, ale oni byli w swojej lidze i brawa dla nich” – odparł.

Z Le Mans Iwona Hołod

 

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Bahrajnu

Dni
Godzin
Minut
Sekund

F1: 3 marca (Bahrajn)
WEC: 2 marca (Katar)
ELMS: 14 kwietnia (Barcelona)
F3: 2 marca (Bahrajn)

Najbliższy start Kubicy

10h Kataru WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi