KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek
blank
Latifi imola

Skutki odwołania Imoli: Gasly się cieszy, zwrot dla kibiców i brak testów. A co z poprawkami?

 

Jakie konsekwencje krótko i długofalowe będzie miało odwołanie wyścigu o GP Emilii – Romanii? Co ta sytuacja oznacza dla kierowców, zespołów i kibiców?

Gasly się cieszy

 

Odwołanie rywalizacji na Imoli sprawia, że Pierre Gasly uciekł „spod topora”. Kierowca Alpine przejechal 9 wyścigów bez jakichkolwiek punktów karnych i uniknął wykluczenia na jeden wyścig za zebranie 12 punktów.

Przystępując do GP Monako Francuz będzie miał 8 punktów, co i tak będzie dość niebezpiecznym dorobkiem, zwłaszcza, że kolejne wygasną mu dopiero 10 lipca.

Tak przedstawia się aktualna tabela punktów karnych kierowców:

 

KierowcaPunktyNajbliższe punkty wygasają...Reprymendy
Sergio Perez817/09/24 - 1 pkt
Logan Sargeant803/09/24 - 1 pkt
Lance Stroll709/07/24 - 2 pkt
Fernando Alonso601/04/24 - 3 pkt
Kevin Magnussen509/03/25 - 1 pkt1
Lewis Hamilton403/09/24 - 2 pkt
Yuki Tsunoda304/06/24 - 1 pkt
Nico Hulkenberg228/05/24 - 2 pkt1
George Russell
228/05/24 - 2 pkt
Guanyu Zhou222/07/24 - 2 pkt
Nyck de Vries202/07/24 - 2 pkt
Max Verstappen219/11/24 - 2 pkt
Valtteri Bottas229/10/24 - 2 pkt1
Daniel Ricciardo221/04/25 - 2 pkt
Oscar Piastri01

Bez testu

 

Na GP Emilii Romanii mieliśmy mieć test nowego formatu opon w kwalifikacjach. W Q1 kierowcy musieliby używać opon twardych, w Q2 opon pośrednich, a w Q3 opon miękkich. Dzięki temu Pirelli mogłoby przywieźć każdemu kierowcy nie 13, a 11 kompletów opon.

Taka próba miała być przeprowadzona podczas dwóch wyścigów sezonu 2023. Odwołanie Imoli sprawia, że prawdopodobnie wybrana zostanie inna runda, na której taka innowacja zostanie sprawdzona.

Deszczówki bez koców

 

Gdy tydzień temu prognozy wskazywały deszcz na Imoli, można było mieć nadzieję na test „na żywym organizmie” nowych opon deszczowych i przejściowych Pirelli, które nie wymagają użycia koców grzewczych do szybkiego nabrania temperatury.

 

Grudniowe testy wypadły pomyślnie, ale na debiut nowej mieszanki będziemy musieli jeszcze trochę poczekać.

22 zamiast 24

 

Odwołanie wyścigu o GP Emilii Romanii sprawia, że w sezonie 2023 rozegrane zostaną 22 wyścigi. Redukuje to szanse Red Bulla na przekroczenie magicznej bariery 1000 punktów w sezonie. Automatycznie sprawia też, że pobitych może zostać mniej rekordów „ilościowych” oraz że rywalizacja o mistrzostwo świata powinna nam zakończyć się nieco później.

Poprawki

 

Jak już Was informowałem, na GP Emilii Romanii wiele ekip zaplanowało duże pakiety poprawek. Nowe części miało przywieźć minimum 7 zespołów, a niektórzy liczyli na zysk sięgający kilku dziesiątych sekundy na okrążeniu.

Teraz większość z zespołów musi zdecydować czy używać poprawek w dość specyficznym GP Monako czy dopracować je i przywieźć do Barcelony, będącej od dawna „testowym” torem Formuły 1.

 

Decyzję podjął już Mecedes, który zapowiedział, że większość nowych części pojawi się już w Monako. To właśnie ekipa z Brackley miała przywieźć najwięcej nowości do swojego auta.

Luźniejsze budżety

 

Oczywiście jeden wyścig mniej oznacza, że w kasie zespołów zostanie nieco więcej pieniędzy, choć trzeba dodać, że w związku z GP Emilii Romanii poczyniły one już wydatki związane z zakwaterowaniem pracowników czy transportem.

Kibice

 

Odwołanie wyścigu oczywiście oznacza konieczność zwrotu pieniędzy ZA BILETY kibicom, którzy wybierali się na Imolę. Niestety, wiele osób miało już wykupione loty i zarezerwowane miejsca w hotelach. Tu z odzyskaniem pieniędzy może być problem. Los ten spotkał również Iwonę Hołod, która z blogową akredytacją miała być na Imoli.

Jeżeli ktoś chce zwrócić swój bilet, informacji musi szukać na ticketoneit. Jest też możliwość zamiany biletów z edycji 2023 na przyszłoroczny wyścig.

Zbierzemy 100 zł? Będzie dzień bez reklam w treści standardowych wpisów! Kliknij tu i wybierz cel: „Dzień bez reklam”!



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi