KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank
audi f1 prezentacja Chiny

Schumacher nie jest już pewniakiem do Audi? Nowy faworyt



Audi rozgląda się już za kierowcami do swojego programu w Formule 1. Według niektórych mediów faworytem do miejsca w niemieckiej ekipie nie jest już Mick Schumacher.

Audi przejmie większość udziałów w Sauberze w najbliższych latach, a od 2026 roku będzie działało w Formule 1 produkując nadwozie w Hinwil i silniki w Nueburg. Niemiecka ekipa przyznaje, że sonduje już rynek kierowców, a jednym z jej celów będzie danie szansy rodzimym zawodnikom.

Obecnie w Sauberze, występującym pod nazwą Alfa Romeo F1 Team Stake jeżdżą Guanyu Zhou i Valtteri Bottas. Bottas może być opcją dla Audi jako bardzo doświadczony zawodnik.

Sam kierowca przyznaje, że chce jeszcze przez wiele lat jeździć w F1 i widzi siebie w Audi.



„Będę tu dopóki cieszę się tym i mogę rywalizować na wysokim poziomie, dając coś od siebie temu sportowi. Widzę siebie w tej roli jeszcze przez wiele, wiele lat. To ekscytujące, że będzie nowy producent w F1, choć to jeszcze trochę czasu” – mówi 33-letni Bottas.

Bottas był wymieniany jako jedna z opcji dla Audi, ale za „pewniaka” uważano Micka Schumachera – przede wszystkim ze względu na narodowość.

Teraz szwajcarski Blick przekazuje, że faworytem Niemców miał się stać Carlos Sainz, który obecnie jest bez szans na tytuł z Ferrari. Kontrakt Hiszpana z włoską ekipą wygasa wraz z końcem 2024 roku.

Audi chce rozwoju swojego zespołu, chce zwiększyć zatrudnienie o kilkaset osób. Obecnie tylko jeden zespół zatrudnia mniej osób niż Alfa Romeo, w której pracuje 530 osób. Audi dobrze wie, że wybór kierowcy odgrywa decydującą rolę” – pisze Roger Benoit.

 

Trudno przy okazji tych doniesień nie wspomnieć o narodowości Sainza. Jako Hiszpan byłby cennym nabytkiem dla koncernu Volkswagena, posiadającego m.in. markę Seat.

Niedawno szef Audi, Markus Duesmann mówił, że nie rozpoczęły się jeszcze negocjacje z żadnym z kierowców, nawet Schumacherem, jednak toczą się rozmowy z wieloma managerami, szefami zespołów i decydentami.

„Oczywiście niemieccy kierowcy są w naszym kręgu zainteresowań, ale nie jest to dla nas wymóg konieczny” – mówi Duesmann.

Co ciekawe, kolejna część wypowiedzi szefa Audi sugeruje, że szanse na zostanie w Hinwil może mieć nawet Guanyu Zhou.

„Jesteśmy przekonani, że nasze zaangażowanie w Formułę 1 wzmocni sportowe nastawienie Audi. Ta seria stale rośnie w siłę, szczególnie w młodszych grupach docelowych i na naszym najważniejszym rynku zbytu: w Chinach” – mówił niedawno Duesmann podczas prezentacji Audi w Chinach.

Źródło: planetf1.com
fot. Audi



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi