KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Iza Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Stalowy Jaro, Lukas Hewner, Grzejnik, Tsopni, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Mikołaj Demkow, Jędrzej Otręba, Tomasz Ignaczak, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Ilona Bykowska, Ba Ru, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, HITMAN 47, Mariusz Surlejewski, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, RkamilC, Pawel Licznerski, Patrick Komorek, Kamil Kuczman, szymon034, Marcin Rentflejsz, Rysiek Łotocki, Adrian Karwan, Marcin Bogutyn, Maks Szmytkowski, Norbert Sz
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Esox33, archetype, Paw321p, Wilkor, Djdario, Tomek81, Siatek, ThrudCK, jacek79100, Piastun Piast, Mati, Zaszyfrowane, Rafał Przybylski, Maciej Kania, Kamil Tomczyk, Zynek, Marjusz, Łukasz Mikołajczyk, Piotr Naskrent
blank
Audi F1 nowe

Audi podkrada pracowników przyszłym rywalom z F1



Audi chwali się, ilu wyspecjalizowanych ludzi zdołało już zatrudnić do swojego projektu startów w Formule 1.

Niemiecki producent samochodów rozpocznie rywalizację na torze w sezonie 2026, jako fabryczny zespół. Ogłosił to latem ubiegłego roku. Team powstanie na bazie Saubera, który swego czasu był fabrycznym zespołem BMW – i wygrał jeden wyścig z Robertem Kubicą – a dziś ściga się pod szyldem Alfy Romeo. Nadwozie bolidu będzie powstawać w Szwajcarii, a konkretnie w Hinwil, zaś silnik do niego w Niemczech, dokładnie w Neuburg an der Donau.

Lokalizacje całego przedsięwzięcia były już tematem dyskusji w mediach, bowiem zagłębie inżynierów i projektantów F1 znajduje się gdzie indziej – w Wielkiej Brytanii. To tam ma siedzibę większość stajni. Ów fakt aktualnie na pewno nie pomaga Audi w pozyskiwaniu sprawdzonych fachowców. Chcąc „podkupić” ludzi konkurencji, marka spod znaku przeplatających się pierścieni musi namówić ich do przeprowadzki z Wysp.

Jeszcze niedawno dyrektor techniczny Audi Sport, Stefan Dreyer mówił, jakim to „herkulesowym zadaniem” jest znalezienie od 300 do 400 wykwalifikowanych pracowników do fabryki jednostek napędowych. Teraz jednak z obozu przyszłego nowego gracza w F1 płyną odmienne sygnały. Prezes Audi Formula Racing, Adam Baker, przedstawił właśnie optymistyczny obraz sytuacji. Jak tłumaczy, po pierwsze Audi już przesunęło do projektu pokaźną liczbę osób z własnych zasobów ludzkich, po drugie, w Niemczech też nie brakuje specjalistów, po trzecie, przejmowanie „tęgich głów” rywali również się udaje.



„Co do rekrutacji, to musimy zdać sobie sprawę, że projekt F1 jest dla Audi Sport tutaj w Neuburgu ważną transformacją. To oznacza, że skorzystaliśmy na wzięciu do tego projektu około 200 ludzi z naszych szeregów. Oczywiście ogromnie nam to pomaga się rozkręcić”. – wyjaśnia Baker.

„W naszym regionie mamy także dostęp do dosłownie tysięcy ekspertów technicznych, którzy są zaangażowani w przemysł motoryzacyjny, pracując dla Audi albo dla naszych dostawców”.

„Niemniej aby mieć pewność, że będziemy konkurencyjni w 2026 roku, chcemy przyspieszyć naukę najbardziej jak się da, a elementem tej strategii jest agresywny program rekrutacji. Jak dotąd zakontraktowaliśmy mniej więcej 50 nowych ekspertów technicznych, niektórzy z nich pochodzą od naszych konkurentów”.

Lokalizacja poza Wielką Brytanią może być zaletą

 



Baker dodaje, że budowanie zespołu z dala od Wielkiej Brytanii z czasem może stać się atutem. Po skompletowaniu załogi, lokalizacja w Szwajcarii i Niemczech zmniejszy niebezpieczeństwo migracji speców w drugą stronę, do innych ekip. Przykładów drenażu mózgów u zespołów odnoszących sukces nie brakuje, zarówno w historii, jak i teraźniejszości. Red Bull na swojej najnowszej drodze na szczyt przejął niejednego człowieka od Mercedesa, który dominował przedtem. Z kolei Aston Martin, który w tym roku wystrzelił z formą, podebrał głównego aerodynamika z Red Bulla, Dana Fallowsa.

„Myślę, że zatrudnianie to zawsze wyzwanie, a częścią tego wyzwania są oczywiście sytuacje, gdy personel musi zdecydować się na przeprowadzkę ze swoją rodziną do innego kraju. Ale lepsza lokalizacja jednocześnie może być wadą. Jeśli twój pracownik mógłby zmienić pracodawcę, zostając w swoim kraju, wtedy ryzyko utraty ludzi jest oczywiście większe”. – wskazuje prezes Audi Formula Racing.

Autor: Grzegorz Filiks

Źródło: PlanetF1



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

Testy przedsezonowe

Dni
Godzin
Minut
Sekund

F1: 3 marca (Bahrajn)
WEC: 2 marca (Katar)
ELMS: 14 kwietnia (Barcelona)
F3: 2 marca (Bahrajn)

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi