KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank
37 Sztuka, US, Imola 22-02772 (1)

O kosztach serii juniorskich, planie na przyszły rok i F1 w ciągu 4



Kacper Sztuka nie rezygnuje z marzenia dostania się do Formuły 1 i uważa, że pozostanie we Włoskiej Formule 4 jest dobrym sposobem na jej osiągnięcie.

Ciekawą rozmowę z polskim juniorem zamieściło wprost.pl. Sztuka, który będzie nadal jeździł w zespole US Racing opowiedział o planie na sezon 2023 i tym, dlaczego lepiej jest być w czołówce niższej serii niż „ogonie” wyższej.

„Chciałbym przejść do wyższej serii przy pierwszej dobrej okazji. Lepiej jest spędzić dodatkowy rok w tej samej kategorii niż pchać się na siłę np. do najgorszego teamu Formuły Regionalnej, by nie pokazać tam niczego. Nie masz wtedy okazji do pokazania się sponsorom i innym zespołom” – mówi Sztuka.

„Nie mogę narzekać na sytuację. Mam 17 lat i jest to mój teoretycznie trzeci rok w F4. W pierwszym jeździłem jednak bardzo mało. Gerhard mówi, że tak naprawdę to przede mną drugi sezon w Formule 4. To, że jadę kolejny rok w tej samej serii, nie oznacza w moim przypadku niczego złego. Dość wcześnie znalazłem się tutaj, więc teraz może to sprawiać mylne wrażenie” – dodaje Polak.



Kacper zdradza koszty startów w poszczególnych seriach juniorskich i uzasadnia swój wybór Włoskiej F4 – najsilniejszej spośród wszystkich F4.

„Przejście do Formuły Regionalnej wiąże się z potrzebą skonstruowania większego budżetu, ale nie jest to drastyczna zmiana. Koszty sięgają około 900 tysięcy euro. W przypadku FIA Formuły 3 to już spora różnica, bo żeby wejść, trzeba wyłożyć 1,5 miliona. Z zespołem doszliśmy jednak do wniosku, że to właśnie ona jest naszym najbliższym celem” – mówi Sztuka.

„Za rok będę miał już 18 lat, a dodatkowo słyszałem, że Formuła Regionalna nie uczy tak dużo. Musimy skonstruować budżet już do połowy roku, bo wtedy zapełniają się miejsca na następny sezon. Im wcześniej podpiszesz kontrakt, tym równie wcześniej możesz rozpocząć testy w nowym bolidzie, nawet jeśli ścigasz się w niższej serii” – dodaje.



Polak nie zmienia swojego planu i nadal chce trafić do F1 w najbliższych latach. Podaje tu przykład innych zawodników, którzy wchodzili do serii nawet później.

„W ubiegłym roku było pięć lat, w 2023 roku schodzimy do czterech. Dużo powie nam to, co wydarzy się po obecnym sezonie. Wtedy może będzie trzeba zaktualizować prognozę. Nick De Vries trafił do F1 dopiero jako 27-latek, a do tego wieku mam jeszcze sporo czasu” – mówi.

Całą, bardzo długą rozmowę przeczytacie tutaj.

Sztuka zaczyna sezon już za 3 tygodnie, oto kalendarz serii:

RundaDataTor
121-23 kwietniaImola
25-7 majaMisano
326-28 majaSpa
423-25 czerwcaMonza
521-23 lipcaPaul Ricard
629 września - 1 październikaMugello
713-15 październikaVallelunga

Źródło: wprost.pl
fot. Kacper Sztuka



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Emilii - Romanii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 17 maja
godz. 13:30 – FP1
godz. 17:00 – FP2

Sobota, 18 maja
godz. 12:30 – FP3
godz. 16:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 19 maja
godz. 15:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Spa

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi