KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank
Kacper Sztuka

Sztuka komentuje triumf w FWS i kwestie budżetowe. W weekend zadebiutuje w nowej roli



Podczas Grand Prix Australii polski kierowca Kacper Sztuka będzie gościem Viaplay podczas transmisji z rywalizacji Formuły 1. Nasz junior odniósł się do swojego sukcesu w Formula Winter Series w Hiszpanii i chęci startów w jak najwyższych seriach.

Po sukcesie

 

Kacper Sztuka w ramach przygotowań do startów we Włoskiej Formule 4 wziął w lutym i marcu udział w Formule Winter Series. Polak już po 3 z 4 rund zapewnił sobie mistrzostwo, wygrywając 5 z 6 wyścigów.

„Bardzo przyjemnie jest zdobyć mistrzostwo. Mieliśmy do 15 samochodów w stawce i jechali w nich naprawdę dobrzy kierowcy. Myślę, że moi partnerzy z zespołu – Gianmarco Pradel, Frederik Lund i Ruiqi Liu będą w tym roku bardzo mocni. Cieszę się, że wygrałem, a szczególnie zadowolony jestem z pracy, jaką wykonaliśmy. Była bardzo dobra. To była bardzo dobra zima w kontekście rozgrzewki przed właściwym sezonem” – mówi Kacper Sztuka dla portalu feederseries.net.



Dlaczego zdecydował się na starty w tej nowej serii?

„Formula Winter Series była prezentem dla nas od promotora, Gedlich Racing ponieważ nie jechaliśmy na wyścigi F4 Zjednoczonych Emiratów Arabskich, a chcieliśmy zaliczyć rozgrzewkę przed sezonem by nadrobić do tych, którzy jechali w Emiratach. Ta seria to świetny pomysł ponieważ jest opcją dla takich kierowców jak ja, którzy nie mają budżetu na starty w Emiratach” – mówi Kacper.

Jak się okazuje, występy na torach w Jerez, Barcelona czy Walencja mogły być lepszą drogą na przygotowanie do sezonu również ze względu na opony.

„W Europie ścigaliśmy się na oponach Pirelli, których używają Brytyjska F4, Włoska F4 itd. Więc to plus bo w F4 ZEA jeżdżą na oponach Giti, które z tego co słyszałem, mocno różnią się od Pirelli. Kolejną przewagą była rywalizacja na Hiszpańskich torach, co jest dobrym przygotowaniem na przyszłość” – uważa Sztuka.



Wiemy, że Polak miał problemy z budżetem w ubiegłym sezonie, a w tym roku wystarczyło go tylko na pozostanie we Włoskiej F4, gdzie nadal będzie jeździł z US Racing.

„Myślę, że w każdej serii chodzi o budżet. Przynajmniej w Europie bo w USA może być nieco łatwiej. Na pewno jeżeli masz więcej serii do wyboru jest lepiej, ale każda seria single seaterów jest kosztowna. To dobry pomysł by pojechać jakąś eurocupową serię F3, która nie jest tak kosztowna jak FRECA” – mówi Kacper.

Widać, że chciałby pojechać w wyższej serii w kolejnych latach i rozważa pominięcie etapu lokalnych serii F3.

„Z pewnością w pewnym momencie musisz iść do FIA F3 lub FIA F2 jeżeli chcesz trafić do F1. Serie takie jak FRECA czy GB3 są dobre, gdy nie masz jeszcze dużego doświadczenia w wyścigach – gdy potrzebujesz jeszcze roku przed pójściem do naprawdę dobrego samochodu jak F3 czy nie masz wystarczającego budżetu” – dodaje zwycięzca dwóch wyścigów Włoskiej F4 w ubiegłym sezonie.

„Ja uważam jednak, że powinno się pójść jak najszybciej do mistrzostw FIA ponieważ ogólnie jest taniej gdy przechodzisz z F4 do FIA F3, a potem do FIA F2” – dodaje.



Na starty w GB3 w tym sezonie zdecydował się Tymek Kucharczyk. Kacper mówi, czego trzeba by zwiększyć szanse polskich juniorów na starty w wyższych seriach.

„Sytuacja moja i Tymka jest bardzo podoba. Rolą nas, telewizji i polskich dziennikarzy jest uczynienie tego sportu popularnym i wykorzystanie zainteresowania Formułą 1, które pojawiło się wraz z Drive to Survive. Musimy przyciągnąć ludzi do serii juniorskich, a za nimi sponsorów. Kierowcy na torze i poza nim muszą to robić” – mówi Sztuka.

Źródło: feederseries.net

Wizyta w studio

 

Wczoraj nadawca Formuły 1 w Polsce, Viaplay, poinformował, że Kacper Sztuka będzie gościem studia po kwalifikacjach do GP Australii – w sobotę około godziny 8:30.

Pakiet przez stronę Viaplay można kupić tutaj

, używając blogowego linka partnerskiego. Dzięki temu wspieracie rozwój bloga, nie ponosząc żadnych dodatkowych kosztów.

Warto przypomnieć, że podczas niedawnych testów Formuły 4 (Włoskiej i Hiszpańskiej) na torze Spa, Sztuka był najszybszy w oba dni. W testach jechało aż 67 kierowców.



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Kanady

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 24 maja
godz. 13:30 – FP1
godz. 17:00 – FP2

Sobota, 25 maja
godz. 12:30 – FP3
godz. 16:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 26 maja
godz. 15:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

24h Le Mans

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi