KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek
blank
230020-azerbaijan-gp-qualifying

Błysk Charlesa, rozczarowania w Red Bullu i Astonie. Podsumowanie kwalifikacji w Baku



Znamy już ustawienie kierowców na starcie do niedzielnego wyścigu o GP Azerbejdżanu – przynajmniej prowizoryczne. Dzisiejsze kwalifikacje były dość chaotyczne, ale zarazem bardzo interesujące, a wyniki trzeba uznać za zaskakujące.

Wyniki

Wyniki kwalifikacji GP Azerbejdżanu F1 2023

Skrót

Czasy sektorów

W każdym sektorze mieliśmy innego najszybszego kierowcę. Zdecydował środkowy sektor Charlesa Leclerca.


Baku kwalifikacje sektory 2023

Najwyższe prędkości

W Q3 żaden z bolidów Astona Martina nie miał DRS-u, ale gdy system jeszcze działał, Lance Stroll zdołał uzyskać najwyższą prędkość w punkcie pomiaru. Najszybciej na końcu prostej jechał jednak Logan Sargeant, a przecież nie jechał w Q3.

predkosci kwalifikacje f1 gp azerbejdzanu 2023



Pirelli podsumowuje

Pirelli kwalifikacje baku 2023 f1

Ode mnie

 

Wreszcie! Jak miło się ogląda takie Ferrari i takiego Leclerca. Przypomnę, że są osoby, które uważają, że Charles Leclerc to najlepszy kierowca „kwalifikacyjny” w historii Formuły 1. Dziś pokazał, że może coś w tym być bo pojechał naprawdę rewelacyjne kółko i strata Sainza to pokazuje. Trzecie z rzędu pole position dla Leclerca w Baku. Odkąd jest w Maranello, zawsze tam wygrywa.

Na papierze Ferrari powinno być mocne w Baku i widać, że z dotychczasowych obiektów ten tor pasuje ich pakietowi najbardziej. Jak ja bym chciał by po tej sesji nie towarzyszyło mi przeświadczenie, że i tak coś pójdzie nie tak – czy to ze strategią czy błędem kierowcy. Tempo na pewno będą mieli gorsze od Red Bulla, ale w Baku wiele może się zadziać. Szanse – na minimum podium – są spore.

Pole position Charlesa to również właściwa odpowiedź na plotki dotyczące jego pożegnania z Ferrari czy obustronnego niezadowolenia. Widać, że z tej mąki może być chleb, tylko rzadko niestety piekarze robią wszystko poprawnie. I nie mowa tu o Inter Europolu.


Zapewne nieco zdziwieni są w Red Bullu. Bardzo rzadko odnoszę takie wrażenie, ale Max Verstappen nie wyglądał dziś mocno. Ledwie wygrywał z Perezem i nie widać było błysku. Być może to coś z autem, być może sprawa gorszych ustawień, ale pierwszy raz w tym sezonie ktoś im realnie zagraża. I dobrze i o taką Formułę 1 nic nie robiliśmy.

Nie ma się co łudzić – Verstappen i Perez nadal są faworytami, ale jestem bardzo ciekaw, jak rozstrzygną nie tylko walkę z Leclerciem, ale i swój wewnętrzny pojedynek.

W Mercedesie konsternacja. Byli blisko blamażu i odpadnięcia oboma autami w Q2. Ostatecznie Hamilton i tak spisał się rewelacyjnie i zapewne 5. miejsce byłoby dla niego akceptowalne przed startem czasówki. Mercedes miał dziś problemy z hamulcami, szukanie ustawień w ostatnich miesiącach nie przychodzi im łatwo, a tu proszę – 5. miejsce. Spora w tym jednak zasługa kłopotów rywali. George Russell po bardzo dobrych kwalifikacjach na początku sezonu, teraz zaliczył wtopę i to bolesną bo przegrał z Hamiltonem o zaledwie 0,004 sekundy w Q2. W niedzielę czeka go niełatwe zadanie bo Mercedesy prędkościami maksymalnymi nie grzeszą.

Rozczarowanym zespołem z pewnością będzie Aston Martin. Szóste miejsce to nie jest coś, na co liczyli. Pierwszy raz w tym sezonie pojawiają się u nich duże problemy techniczne, choć na pozór błahe bo z DRS-em. W Baku odgrywa on jednak bardzo dużą rolę i stąd tlko 6. i 9. miejsca kierowców. I problem, jak dobrze naprawić ten system przed jutrzejszymi kwalifikacjami i sprintem. Czyżby seria podiów Fernando Alonso miała zostać przerwana? Optymistycznie na pewno to nie wygląda bo i tempem Aston przegrywa z Ferrari i Red Bullem.

Rewelacją tych kwalifikacji – biorąc pod uwagę ich wyniki w poprzednich rundach – jest McLaren. Obaj kierowcy w Q3, 7. i 10. miejsca… Brali by w ciemno taki wynik. Tak jak mówiłem i pisałem na początku wyścigu, McLaren wie, jak szybko wracać z Formą, nawet z najdalszych rejonów tabeli. Dziś mamy pierwszą jaskółkę tego, że im się udało. Ale to trzeba jeszcze potwierdzić jutro i pojutrze.



Zaskoczeniem również Yuki Tsunoda. I nie chodzi o to, ze nie popełnił błędu – o to dba teraz Nyck de Vries w AlphaTauri. Nie spodziewałem się, że ekipa z Faenzy ma bolid na top 10 w czasówce, a tu proszę – zaskoczył mnie Yuki i brawa dla niego. De Vries natomiast staje się dla mnie największym rozczarowaniem tego sezonu. Jutro musi się postarać w sprincie i shootoucie.

Z kwalifikacji na pewno nie będą zadowoleni w Alpine. Zazwyczaj na takich torach bolidy z Enstone były szybkie, ale tym razem zupełnie nie poszło. Pierre Gasly znów zawiódł, niwecząc morderczy wysiłek mechaników, którzy wymienili skrzynię biegów i silnik w jego aucie w mniej niż 2 godziny. Postawa Gasliego to jedno z rozczarowań tego sezonu. Bez rewelacji pojechał Ocon.

Nieźle pojechały dziś Williamsy jak na ich możliwości. Pewnie chcieliby więcej, ale 13. miejsce Albona daje potencjał na punkty w razie zaciętej walki z przodu.

Fatalne kwalifikacje w Alfie. 14. miejsce Bottasa i 16. Zhou to rozczarowanie i o punkty będzie bardzo trudno. Jeszcze gorzej jest jednak w Haasie. Problemy techniczne i gorsza postawa Hulkenberga (ale i tak po raz 4 w tym sezonie jest wyżej od Magnussena) sprawiły, że czeka ich w niedzielę przedostatni rząd.

Przypominam, że jutro o godz. 10:30 kwalifikacje do sprintu, który zostanie rozegrany o godz. 15:30. Już teraz zapraszam na relacje live z tych wydarzeń.

fot. Scuderia Ferrari Press Office

Zbierzemy 100 zł? Będzie dzień bez reklam w treści standardowych wpisów! Kliknij tu i wybierz cel: „Dzień bez reklam”!



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi