KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank
Australian Grand Prix - 2023

Alpine: Możemy walczyć z Mercedesem



Alpine jest kolejnym zespołem, który na Grand Prix Azerbejdżanu pod koniec kwietnia przygotowuje solidny pakiet poprawek do swojego auta.

Aż do przedostatniego okrążenia wyścigu o GP Australii sezon 2023 w wykonaniu Alpine wyglądał naprawdę mocno i byli zdecydowanie 5. siłą w Formule 1. Zderzenie Estebana Ocona z Pierrem Gaslym trochę jednak zmieniło.

Alpine straciło nie tylko wysokie podwójne punkty, ale również 5. miejsce w generalce na rzecz McLarena. Mimo to władze ekipy mierzą zdecydowanie wyżej i chcą rywalizować z czołówką.

Po GP Australii Otmar Szafnauer został zapytany czy zespół z Enstone może powalczyć z ekipą Mercedesa, będącą tempem najbliżej Alpine.



„Myślę, ze możemy z nimi walczyć. Nas również czeka solidna porcja poprawek na Baku, a potem nieco mniejsza tydzień później w Miami. Będziemy nadal naciskać i przywozić nowe części do samochodu” – zapowiada szef Alpine.

„Ważne jest, że wszystkie przywożone przez nas rzeczy działają na samochodzie tak, jak działały w symulatorze. Mamy więc dobrą korelację naszych narzędzi w fabryce” – chwali się Szafnauer.

Żeby nie było tak różowo, program przygotowań poprawek Alpine jest zagrożony w pełnym wymiarze po tym, jak obaj zawodnicy zespołu rozbili się w końcówce GP Australii.

„Wypadek zmienił nasze priorytety. Teraz przede wszystkim potrzebujemy części zapasowych na Baku. Nie da się odbudować przedniego skrzydła w ciągu jednej nocy. Musimy sprawdzić, czy będzie to miało duży wpływ na termin i wymiar pakietu poprawek, który zamierzamy przywieźć do Baku” – powiedział szef Alpine.



Zdaje on sobie jednak sprawę, że rywale Alpine nie próżnują i jego zespół musi się postarać by móc walczyć z takimi ekipami jak Mercedes.

„Trudno dowiedzieć się, co przywiezie Mercedes. W ubiegłym roku nasze tempo rozwoju było całkiem dobre i jeżeli w tym sezonie będziemy potrafili to powtórzyć, myślę, że zbliżymy się do nich. To gra relatywna bo o ile wiem, co my przywieziemy i ile nam to może dać to nie wiem, co zrobią rywale i ile zyskają” – dodaje Szafnauer.

Jak myślicie, czy plan walki z Mercedesem w wykonianiu Alpine jest realny do wykonania?

Źródło: f1i.com
fot. Alpine F1 Team



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Emilii - Romanii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 17 maja
godz. 13:30 – FP1
godz. 17:00 – FP2

Sobota, 18 maja
godz. 12:30 – FP3
godz. 16:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 19 maja
godz. 15:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Spa

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi