KONTAKT     Zgarnij 150 zł na OC/AC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Promo 20% na Viaplay (12M)

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Iza Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Lukas Hewner, Grzejnik, Piotr Bijakowski, Stalowy Jaro, Tsopni, Bartosz Kamiński, Marcin Chochowski, Mateusz Pabiańczyk, Edmund Bogusz, Mikołaj Demkow, Marcin Starczewski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Darek Zaciura, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Tomasz Ignaczak, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, HITMAN 47, Mariusz Surlejewski, Maciej Stankiewicz, Kamil Cee, Grzegorz Pliś, Pawel Licznerski, szymon034, Adrian Karwan, Marcin Rentflejsz, Piter, Rysiek Łotocki, Marcin Bogutyn, Ba Ru
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
archetype, Konopkasz, jacek79100, Robert Niekubica, Tarzan
blank
2022 Belgian Grand Prix, Saturday - Jiri Krenek

Wolff porównał zamieszanie z Alonso do GP Abu Dhabi 2021



Według Toto Wolffa sędziowie GP Arabii Saudyjskiej chcieli zrobić show z karą dla Fernando Alonso – podobnie jak podczas pamiętnego wyścigu na Yas Marina Circuit półtora roku temu.

Już podczas końcowych okrążeń GP Arabii Saudyjskiej Fernando Alonso i George Russell byli informowali, że Hiszpan może dostać karę za nieprawidłowe odbycie pit-stopu. Obaj przyspieszyli tempo, ale ostatecznie na podium wyszedł Alonso. W trakcie trwania dekoracji nadeszła decyzja sędziów – 10 sekund kary dla Alonso za prace przy samochodzie przed upływem karnych 5 sekund.

Decyzja ta została potem cofnięta, a George Russell, który odebrał już puchar Fernando Alonso musiał wysłać trofeum do siedziby Astona Martina.

Całe zamieszanie niedługo po wyścigu skomentował szef Mercedesa, Toto Wolff.



„Przede wszystkim, była to super ostra kara. Z czysto sportowego punktu widzenia, Fernando i Aston Martin zasługiwali by być na podium” – mówił Wolff po zakończeniu wyścigu o GP Arabii Saudyjskiej dla Channel 4.

Jest on kolejną osobowością z padoku – po kierowcach – która chciałaby rewizji przepisów dotyczących ustawienia na starcie oraz odbywania kary w boksach.

„Musimy się przyjrzeć regulacjom i zobaczyć, czy jest coś, co możemy dostroić by nie wpływało na wyścig. Wolałbym by FIA podejmowała właściwe decyzje zamiast pochopnie wchodzić w coś, co jest błędne” – mówi szef Mercedesa.



Nie obyło się bez nawiązania do sytuacji, która wciąż bardzo mocno tkwi w Mercedesie – pamiętnego GP Abu Dhabi 2021 i utraty przez Lewisa Hamiltona tytułu mistrzowskiego w ostatnich zakrętach sezonu.

„My sami byliśmy ofiarami tego w 2021 roku, kiedy wszystko zostało sprowadzone do rozrywki i szybkiego podjęcia decyzji, rabując tym samym najlepszego kierowcę z mistrzostwa” – zauważa Austriak.

„W związku z tym myślę, że lepiej byłoby nie iść na podium i mieć prawidłowe wyniki” – dodaje.

Źródło: f1i.com
fot. Mercedes F1 Team



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Monako

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 26 maja
godz. 13:30 – 14:30 – 1. trening F1
godz. 17:00 – 18:00 – 2. trening F1
Sobota, 27 maja
godz. 12:30 – 13:30 – 3. trening F1
godz. 16:00 – Kwalifikacje F1

Niedziela, 28 maja
godz. 15:00 – Wyścig F1

Najbliższy start Kubicy

24h Le Mans

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi