KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank
Leclerc testy 23

Leclerc zażądał spotkania z władzami Ferrari



Wygląda na to, że Charles Leclerc ma już dość obietnic i jego cierpliwość się kończy. Monakijczyk miał zażądać spotkania z władzami w Ferrari w sprawie sytuacji w zespole F1 tego producenta.

Nastroje w Ferrari nie są najlepsze. Ekipa deklarowała, że całą zimę pracowała nad niezawodnością jednostki napędowej, a tymczasem już w pierwszym wyścigu sezonu Charles Leclerc wykorzystał dwie baterie, a na 39. okrążeniu musiał wycofać się z rywalizacji po awarii silnika.

Dodatkowo tempo zespołu z Maranello jest dalekie od oczekiwanego. Ferrari jest wolniejsze od Red Bulla o około 0,3 sekundy na okrążeniu kwalifikacyjnym i o blisko sekundę w tempie wyścigowym. Leclerc mówił po GP Bahrajnu, że to „szalone”.

Dziś La Gazzetta dello Sport pisze o złej atmosferze w Ferrari, zwracając też uwagę na to, że Leclerc po powrocie z Bahrajnu miał zażądać spotkania z prezydentem Ferrari, Johnem Elkannem w Maranello by przedyskutować stan zespołu, który już na starcie sezonu wydaje się mieć małe szanse na mistrzostwo.



„Taka wizja jest nie do zaakceptowania dla kierowcy, który oczekiwał kroku naprzód po swoim 2. miejscu w ostatnim sezonie” – pisze La Gazzetta dello Sport.

„Jego kontrakt z ekipą wierzgającego rumaka kończy się w 2024 roku. Mówiło się o zainteresowaniu Mercedesa, jednak Charles o to nie dba. Chce wygrywać z Ferrari. Jest z nimi związany szczerą miłością od dziecka i jest wdzięczny za to, co otrzymał. Akademia Ferrari miała fundamentalne znaczenie dla jego rozwoju i promocji w motorsporcie” – dodają dziennikarze.

Być może sytuację będzie mógł poprawić nowy szef Ferrari, Frederic Vasseur, który miał otrzymać większą swobodę w zarządzaniu ekipą w tym ustalaniu personaliów na kluczowych stanowiskach. W tym samym tekście padają stwierdzenia, że Francuz miał być bardzo niezadowolony z organizacji w zespole i tym, że większość najważniejszych decyzji podejmuje Benedetto Vigna. Podobno może z niego odejść Laurent Makies.

Źródło: La Gazzetta dello Sport
fot. Scuderia Ferrari Press Office



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi